Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:28:49 GMT

افزایش آمار سرقت کابل روشنایی معابر شهری در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۳۹۷

افزایش آمار سرقت کابل روشنایی معابر شهری در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در هفته‌های اخیر آمار سرقت تاسیسات شرکت توزیع برق استان زنجان در حوزه شهری زنجان افزایش یافته است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سرقت‌های اخیر کابل و روشنایی، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر آمار سرقت تاسیسات شرکت توزیع برق استان در حوزه شهری زنجان افزایش یافته است که به همین منظور با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان، سارقان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر بار که قطعه‌ای از کابل‌های برق به سرقت می‌رود، مردم به اجبار باید خاموشی‌های چند ساعته را تحمل کنند تا تعمیرات و جایگزینی‌های لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد؛ از سویی دیگر برخی اوقات همین قطعی‌های برق سبب آسیب به لوازم خانگی مشترکان شده و به لحاظ اقتصادی مشکلاتی را دامن‌گیر مردم می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در سطح استان بیش از ۵۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق وجود دارد که سالانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود در مسیرهایی که امکان سرقت سیم‌های مسی بالا است، به کابل‌های خودنگهدار تبدیل می‌شود و به میزان قابل توجهی، وقوع سرقت کاهش می‌یابد.

علیزاده تصریح کرد: طی روزهای اخیر بنا بر اعلام رئیس پلیس آگاهی استان زنجان چند تن از سارقان کابل و سیم‌های مسی که اقدام به سرقت از سطح روستاها و شهرستان‌ها کرده‌اند، دستگیر شده و با معرفی به مراجع قضائی باید پاسخگوی اقدام نامناسب خود باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: در هفته‌های گذشته مسیرهای بلوار شریعتی «حد فاصل میدان ولیعصر (عج) تا پل ولیعصر (عج) و حد فاصل میدان پروین اعتصامی تا میدان ولیعصر (عج)»، اتوبان ۲۲ بهمن و خیابان اصلی نیکسازان به خاطر سرقت کابل روشنایی در خاموشی فرو رفت، که این شرکت به منظور بازسازی و تامین روشنایی مجدد مسیرهای مزبور اقدام به تامین اعتباراز منابع داخلی کرده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌های یاد شده سریعا اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان برق سرقت استان زنجان شرکت توزیع برق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل