Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@03:26:14 GMT

درب اتوماتیک و کاربردهای پرشمار امروزی آن

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۵۵۱۷

درب اتوماتیک و کاربردهای پرشمار امروزی آن

در ادامه قصد داریم با انواع درب اتوماتیک در زندگی مردم و نقش کلیدی و پرکاربرد امروزی آن در قالب های مختلف آشنا شویم :

راهبند اتوماتیک

می توان از راهبند های اتوماتیک در پارکینگ های عمومی و خصوصی ، ورودی شهرک ها ، پاساژها ، کارخانه ها و هر مکانی که نیاز به کنترل رفت و آمد خودروها می باشد استفاده کرد. معمولا در مکان هایی که قصد استفاده از راهبند را دارند اتاق نگهبانی نیز وجود دارد یا به وسیله ی دوربین های مداربسته رفت و آمد خودروها رصد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم کارکرد راهبندهای اتوماتیک به دوصورت الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک می باشد که بسته به میزان تردد و بودجه ی درنظر گرفته شده می توان از آنها بهره برد. طول بازوی راهبندها نیز از عوامل تعیین کننده می باشد ، می بایست قبل از خرید راهبند طول درنظر گرفته شده برای پوشش دهی اندازه گیری شود. معمولا راهبندها بر اساس طول بازوی ۴ یا ۶ متر ساخته می شوند. در برخی راهبند ها نیز میله تلسکوپی می باشد و طول بازو ۴ الی ۶ متر قابل تنظیم می باشد.

راهبند ستونی راهکاری برای بالا بردن امنیت

در مکان هایی که علاوه بر کنترل رفت و آمد امنیت مکان تحت الحفظ نیز بالا می باشد نظیر ارگان های نظامی و سفارت خانه ها می بایست از راهبند ستونی استفاده شود . ضخامت بدنه بولارد (راهبند ستونی) ۲۰ میلی متر به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر از سطح زمین می باشد و بعلاوه ۴۰ سانتی متر آن داخل زمین است تا در صورت برخورد خودرو با بولارد بتواند به راحتی وسیله نقلیه را کاملا درجا متوقف نماید. قیمت راهبند ستونی بالا می باشد به همین دلیل استفاده از آن در پروژه های متداول توجیه اقتصادی ندارد.

جک پارکینگی

استفاده از انواع جک های پارکینگی برای درب های ساختمان ها بسیار رواج یافته است. برای درب های لولایی از جک های بازویی تک و دولنگه استفاده می شود ، همچنین برای درب های کشویی از جک های ریلی استفاده می شود. همچنین استفاده از جک های زیرسطحی نیز در مواردی که استفاده از جک به زیبایی درب آسیب می زند و یا جایی برای قرارگیری بازوها وجود ندارد توصیه می شود.

برای انتخاب جک پارکینگی مناسب درب دانستن میزان تردد و وزن و ابعاد درب ضروری می باشد. هرچه درب پارکینگ روان و وزن آن کمتر باشد طول عمر جک بالاتر می رود.

قفل برقی نیز یکی از تجهیزات امنیتی است که امکان اضافه شدن به جک پارکینگی برای بالا بردن امنیت درب را دارا می باشد . قفل برقی از ورود افراد ناشناس با وارد کردن فشار از بیرون درب برای شکستن پایه جک و ورود به ساختمان جلوگیری کرده و امنیت درب را افزایش می دهد . از قفل برقی همچنین برای ورودی های نفرو نیز استفاده می شود که به آن قفل های کله گاوی گفته می شود . از معروف ترین قفل های برقی می توان به برند CISA ایتالیا و یوتاب ایران اشاره کرد .

درب اتوماتیک شیشه ای و انواع آن

استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای آنچنان رواجی داشته است که کمتر مکانی را می توان یافت که از انواع درب اتوماتیک شیشه ای در آن استفاده نشده باشد. امروزه از این نوع درب اتوماتیک در فروشگاه ها ، هتل ها ، فرودگاه ها ، بیمارستان ها ، مراکز اداری و اماکن مسکونی استفاده می شود.

از انواع درب های اتوماتیک شیشه ای از لحاظ ظاهری می توان به اسلایدینگ ساده ، اسلایدینگ تلسکوپی ، منحنی ، گردان و تاشو اشاره کرد که حالت اول متداول ترین نوع آن می باشد.

از مزایای درب های اتوماتیک شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد : ایجاد جلوه و زیبایی خیره کننده در ظاهر و نمای ساختمان جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های سوخت در بلند مدت کنترل دما و جلوگیری از ورود گرد و غبار در اماکن با تردد بالا کاملا بی صدا، قابلیت انتخاب رنگ و طرح فریم و شیشه و مدل بازشو تردد نامحدود اصطکاک بسیار پایین و بدون نیاز به نگهداری خاص امکان سازگاری با دکوراسیون‌های مختلف قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن و دارای حالت های مختلف بازشو در فصول متفاوت دارای باطری اضطراری برای کارکرد در زمان نبود برق درب سکشنال چیست

درب سکشنال که به درب زیرسقفی نیز شهرت دارد درب روز اروپا و آمریکا می باشد که از چندین پنل به ارتفاع ۴۸‌ سانتی‌متر و ضخامت ۴.۶ سانتی‌متر تشکیل اند . ساختار پنل ها از نوع فولاد گالوانیزه با قطر ۰.۴ میلی متر می باشد که روی آن را ۱۶ میکرون عنصر روی پوشش داده است . این پنل ها در قسمت های داخلی در بالا و پایین با قطعات و بست های مخصوص به خوبی به یکدیگر متصل شده اند . مکانیزم خاص درب سکشنال باعث می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریل های خاص ، پنل های درب سکشنال در زیر سقف جمع شده و حجم و فضای بسیار محدودی از سقف پارکینگ (حدود ۲۰ سانتی متر) را به خود اختصاص می دهد . سرعت ، تردد بالا و بی صدا بودن از دیگر مزایای این درب اتوماتیک در نگاه اول است .

مزایای درب سکشنال زیرسقفی نیاز به فضای بسیار محدود و بلا استفاده ( ۲۰ الی ۲۵ سانتی متر از ارتفاع ) زیبایی چشم نواز و تنوع در طرح و رنگ پنل ها قابلیت کاشت پنجره و درب نفر رو داخل پنل ها عایق صدا و حرارت ضد سرقت می باشد و هیچگونه درز یا شیاری از بیرون ندارد تردد نامحدود باطری پشتیبان موتور با قابلیت استفاده از درب سکشنال در مواقع نبود برق تیغه های امنیتی رول گیتر و پلی کربنات (تیغه شفاف)

استفاده از تیغه های امنیتی رول گیتر و پلی کربنات یا تیغه شفاف بجای تیغه های آلومینیمی که از امنیت پایینی برخوردار است در کرکره اتوماتیک امروزه بسیار رواج یافته است. از تیغه های امنیتی می توان با اطمینان خاطر در صرافی ها ، بانک ها ، ورودی پاساژها ، طلافروشی ها ، پارکینگ ها و ... استفاده نمود. پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد و رول گیتر نیز تیغه های فولادی با روکش استیل می باشد که بالاترین ضریب امنیت در کشور را دارا می باشد.

شرکت نوین گیت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید، فروش و خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک (درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره پلی کربنات، تیغه رول گیتر ، درب سکشنال، درب اتوماتیک صنعتی سریع السیر، داک لولرها و داک شلترها، انواع کرکره های برقی، کرکره پنجره، انواع جک پارکینگی بازویی، ریلی و راهبند) آماده خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشد.

بهترین و با کیفیت ترین برندهای روز اروپا

مشاوره و طراحی تخصصی

مناسب ترین قیمت

خدمات متمایز بعد از فروش

شماره تماس : ۸۶۰۳۷۰۶۳-۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۵۹۰۱۸۰

اینستاگرام : www.instagram.com/novingate

سایت شرکت : www.novingate.com

ایمیل : info@novingate.com

کد خبر 564856

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتوماتیک شیشه ای درب های اتوماتیک استفاده می شود درب اتوماتیک جک پارکینگی درب سکشنال پلی کربنات سانتی متر پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت‌های پیشین بازگشت.

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از رقم ۶۵ هزار تومان بود.

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش ۴ تا ۵ درصدی را تجربه کرده‌ است.

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می‌شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود.

قیمت انواع خودرو

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژوپارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است:

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده‌ای ۷۶۰ میلیون تومان

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان

کوئیک دنده‌ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901999

دیگر خبرها

  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟
  • خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳