Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری ایلام در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی گفت: دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان با جدیت اجرا و پیگیری شود.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی به ریاست علی دهقانی رییس کل دادگستری استان و حضور اعضاء با رعایت کامل شیوه نامه‌های مقابله با ویروس کرونا در سالن همایش کوثر دادگستری استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان ایلام در ابتدای این جلسه بر اهمیت وظایف شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: مطابق مفاد دستورالعمل این شورا و با توجه به عضویت نهاد‌های مختلف قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی در آن، اهمیت و حساسیت حفاظت و صیانت از حقوق عامه باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: عملکرد و دستور کار این شورا صرفا محدود به منابع طبیعی و امور اراضی نیست و در کلیه حوزه‌های مرتبط با حقوق عامه و بیت المال باید از ظرفیت آن استفاده شود.

دهقانی ابلاغ دستورالعمل شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی را در راستای سیاست گذاری و ایجاد هماهنگی برای صیانت و حفاظت از حقوق عامه دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از بیت المال وظیفه کلیه نهاد‌ها و سازمان‌های متولی است و باید با هماهنگی یکدیگر و با محوریت اقدامات پیشگیرانه از هرگونه تعدی به بیت المال و حقوق عامه جلوگیری شود.

وی همچنین به ابلاغ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن از سوی ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و اذعان داشت: اجرای دقیق این دستورالعمل و نظارت بر حسن اجرای آن با جدیت و به صورت ویژه پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام ضمن تاکید بر فعال شدن دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی جهت ثبت و بررسی موارد مطرح شده در جلسات شورا، بر کاربردی بودن جلسات و اتخاذ تصمیمات قاطع و دقیق و پیگیری اجرای مصوبات این شورا تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورا به منظور طرح موضوعات مرتبط و ارائه پیشنهادات و راهکار‌ها برای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و جلوگیری از دست اندازی به آن در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، امور اراضی، محیط زیست، راه ها، آب و ... تشکیل و اهم موارد هر حوزه جهت بررسی اقدامات صیانتی لازم در جلسات شورا مطرح گردد.

وی همچنین تاکید کرد: کمیته حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال با همین ترکیب اعضاء و با مرکزیت دادگستری در شهرستان‌های استان تشکیل و تدابیر حفاظتی، صیانتی و مقابله‌ای معمول و نتیجه اقدامات و مصوبات مرتبط به دبیرخانه شورا ارائه گردد.

رییس کل دادگستری استان صیانت از بیت المال و حفظ حقوق عامه را وظیفه قانونی سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط در حوزه‌های مرتبط توصیف کرد و اظهار داشت: کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید با تعامل و همکاری در این زمینه عمل نموده و در صورت مواجهه با مشکلات و موانع، موضوع را جهت طرح در جلسات شورا ارائه نمایند.

وی از تخصیص شعب ویژه‌ی مربوط به صیانت از حقوق بیت المال در دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر در استان خبر داد و اضافه کرد: پرونده‌های مربوط به حوزه‌های مختلف مطرح شده با سرعت، دقت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: احیای حقوق عامه با زیر ذره‌بین رفتن ترک‌فعل‌های مدیران

دهقانی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح کاداستر و عملیات حدنگاری و تثبیت مالکیت، اجرای کامل این طرح را ضامن حفظ حقوق بیت المال و حقوق مردم ارزیابی کرد و افزود: کلیه سازمان‌های مربوطه باید در اجرای این طرح نهایت همکاری را به عمل آورند.

وی در پایان در خصوص ضرورت همکاری اعضاء در حوزه اقدامات پیشگیرانه و اجرای احکام قضایی قطعیت یافته، بررسی واگذاری‌ها در مناطق ویژه اقتصادی، مشکلات اراضی دولتی داخل و حومه شهر ایلام و سایر موارد مرتبط دستورات لازم را ابلاغ نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری ایلام حفظ حقوق بیت المال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری ایلام حفظ حقوق بیت المال شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی رییس کل دادگستری دادگستری استان بیت المال حقوق عامه سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به گزارش آمار سرقت در استان گفت: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: سرقت و امنیت روانی جامعه بحث بسیار مهمی است و باید تدبیر نموده و کار را به نحوی پیش ببریم که با این جرم مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی، سرقت است؛ با قدردانی از اقدامات انجام شده در مقابله با این جرم عنوان کرد: گزارشات کاهش آمار در سال جاری نشان می‌دهد اقدامات گذشته درست بوده و باید در سال جاری همین سیاست را با همراهی و هماهنگی پیش ببریم تا پایان سال به دستاورد بهتری برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرقت‌های عادی، مسلحانه و سرقت به عنف هر کدام راهکار خاص خود را می‌طلبد، اگرچه در برخی با کاهش مواجه هستیم اما آمار سرقت‌های به عنف و مسلحانه در همه شهرستان ها یکسان نیست.

وی بر تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری برای مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: سال گذشته نیز بارها بحث و مصوبه در این زمینه داشتیم اما کار آنگونه که باید، پیش نرفته و استان در این زمینه خیلی عقب است.

حمیدی اظهار کرد: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

وی تاکید کرد: پایش تصویری موضوع مهمی است که در کرمان تعداد دوربین‌ها خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، سردارعبدالعلی روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای کاهش سرقت تعداد زیادی از کارگاه‌های ضایعاتی پلمب و نظارت شده که باید در سال جاری تجمیع این واحدها صورت بگیرد.

وی افزود: در سال جاری سرقت به عنف و مسلحانه کنترل شده و اقدامات خوبی انجام شده اما پایش تصویری در استان و شهر کرمان کافی نیست و سیستم‌های موجود نیز قطعی دارد.

روانبخش در پایان بر ساماندهی معتادان متجاهر در راستای کاهش سرقت تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند