Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:05:43 GMT

تولید کنسانتره زغالسنگ به بیش از ۷۶۲ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۶۰۱۲

تولید کنسانتره زغالسنگ به بیش از ۷۶۲ هزار تن رسید

به گزارش روز شنبه ایرنا برپایه جداول آماری وزارت صنعت، میزان تولید کنسانتره زغالسنک در نیمه نخست پارسال به میزان ۷۸۶.۹ هزار تن ثبت شده بود.

سهم ۳۶ درصدی مرداد و شهریور

بررسی عملکرد ۶ ماهه امسال در زمینه تولید کنسانتره زغالسنگ نشان می دهد که در ماه‌های مرداد و شهریور در مجموع با ۲۷۴.۷ هزار تن تولید سهم ۳۶ درصدی را به خود اختصاص دادند که در مرداد ماه ۱۴۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ هزار تن تولید شده بود.

آمار ۹۱۱.۶ هزار تنی استخراج

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در جداول آماری خود در زمینه میزان استخراج زغالسنگ از واحدهای البرز مرکزی و طبس در مدت ۶ ماهه ابتدایی امسال رقم ۹۱۱ هزار و ۶۸۴ تن را ثبت کرده است.

همچنین میزان تولید کنسانتره زغالسنگ در واحد های یاد شده در ۶ ماهه نخست امسال را رقم ۳۴۹ هزار و ۶۹۸ تن اعلام کرد که از این رقم ۳۳۷ هزار و ۱۰۳ تن به مبادی مصرف ارسال شده است.

تولید سالیانه کنسانتره ۱.۵ میلیون تن

 آمارهای انجمن زغالسنگ ایران گویای آن است که تولید کنسانتره زغالسنگ کشور سالیانه ۱.۵ میلیون تن است، در  حالی که مصرف داخلی به حدود دو میلیون تن می رسد و پیش‌بینی شده با بهره برداری از واحدهای جدید در سال ۱۴۰۰ مصرف این ماده معدنی به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید.

برآورد شده که کشور برای تامین نیاز واحد های فولادسازی آتی، سالیانه هفت میلیون تن زغالسنگ خام باید استخراج کند که کمبود باید با نوسازی معادن فعلی و تجهیز معادن جدید انجام شود.  

به گزارش ایرنا، قیمت پایه کنسانتره زغالسنگ برمبنای ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا تعیین می شود، اما در شرایط کنونی تولید کنندگان زغالسنگ خواستار افزایش این نرخ شده اند.  

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران تولید داخلی جهش تولید زغالسنگ افزایش تولید معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران تولید داخلی جهش تولید زغالسنگ افزایش تولید ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران تولید داخلی جهش تولید زغالسنگ افزایش تولید اخبار کنکور تولید کنسانتره زغالسنگ میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام