Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان بهبودیافته از کرونا در قالب پویش شکرانه سلامت از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان ۶۳۰ واحد پلاسما برای کمک به بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، وحید بغدادی بیان کرد: بررسی شمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان نشان می‌دهد استقبال بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: از مجموع ۶۳۰ واحد پلاسمای جمع‌آوری شده از بهبودیافتگان کرونا در استان، ۵۴۰ واحد پلاسما و ۹۰ واحد جداسازی پلاسما از خون است.
وی اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده در سطح ملی، تنها ۲.۱ درصد از بهبودیافتگان به شکرانه سلامت نسبت به اهدای پلاسما خون اقدام کردند.
وی اضافه کرد: سمنان در مقایسه با استان‌های دیگر جزو برترین‌ها از لحاظ اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونا است، اما در مجموع این تعداد اهداکننده در مقایسه با شمار مبتلایان مطلوب و رضایت‌بخش نیست.
بغدادی ابراز داشت: اعلام نیاز مراکز درمانی استان سمنان به پلاسمای بهبودیافته‌گان کرونا بدون وقفه ادامه دارد و پلاسمای اهداشده به سرعت به این مراکز ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود بهبودیافتگان کرونا به شکرانه سلامت و نجات جان هموطنان، نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه روزانه بر شمار مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، پلاسمای ذخیره در استان سمنان وجود ندارد و بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما یاری‌گر جامعه در نجات جان هموطنان باشند.
بغدادی اضافه کرد: بهبود یافتگان از کرونا با شرکت در پویش شکرانه سلامت می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی در پایگاه‌های انتقال خون در ۲ شهرستان سمنان  و شاهرود پلاسما اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود، بیان کرد: داوطلبان برای اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و در صورت دارا بودن شرایط لازم، از آنان پلاسما دریافت می‌شود.
به گفته وی، زنان بهبود یافته از کرونا که سابقه بارداری، زایمان و سقط جنین داشته باشند، پلاسمایشان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر نیست و ممکن است برای فرد بیمار مشکل ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای ‌خون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در کار خیر اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: هر فرد بهبود یافته از کرونا می‌تواند هر ۲۸ روز برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه کند.
افراد بهبودیافته از کرونا از سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند و از ابتدای شیوع کرونا و آغاز روش پلاسمادرمانی برای بیماران کرونایی تا مهر امسال ۳۱۵ بهبودیافته کووید ۱۹ نسبت به اهدای پلاسما اقدام کردند و اکنون با روند افزایشی کرونا تعداد اهداکنندگان به ۶۳۰ نفر رسیده است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شامگاه بیست و یکم آبان با شناسایی ۸۸مورد مثبت جدید بیماری کرونا در طی ۴۸ساعت ، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۲۲۱نفر رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در شامگاه بیست و سوم آبان گفت: با شناسایی ۲۵۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا طی ۴۸ ساعت، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به سه هزار و ۸۷۳ نفر رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا استان سمنان بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما شکرانه سلامت استان سمنان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد

«وحید شمسایی» سرمربی تیم ملی فوتسال در سالروز شهادت شهید حمیدرضا الداغی، قهرمانی تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند