Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شهر کرمان به عنوان پیشانی پهناورترین استان کشور علیرغم اقدامات انجام شده دچار کمبودهایی در حوزه شهری است. گسترش بیش از حد شهرها یکی از عواملی است که همواره از سوی مسئولان به عنوان عاملی مزاحم برای خدمت رسانی به مردم عنوان می‌شود که البته این مساله گریبانگیر شهر کرمان هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه بی حد و مرز که به مرور و در طول سال‌های گذشته رخ داده باعث شده است تراکم جمعیتی در شهر کرمان به ۵۰ نفر در هر هکتار برسد این در حالیست که این آمار باید ۲۰۰ نفر در هکتار باشد و همین امر سبب شده هزینه‌های اداره شهر نسبت به سایر شهرها بیشتر شود.

البته باید در نظر داشت که طی سال‌های اخیر اقداماتی خوبی در این شهر انجام شده و چندین پروژه شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفته که تاکنون چندین مورد از آنها به بهره برداری رسیده و چندین پروژه دیگر هم در دست انجام است.

ورودی شهر در شأن کرمان مناسب نیست

اما از جمله مشکلاتی که شهر تاریخی کرمان از آن رنج می‌برد ورودی نامناسب است که در بدو ورود مسافران به شهر خودنمایی کرده و تصویر ابتدایی از کرمان را در ذهن بینندگان شکل می‌دهد اما از جمله مشکلاتی که شهر تاریخی کرمان از آن رنج می‌برد ورودی نامناسب است که در بدو ورود مسافران به شهر خودنمایی کرده و تصویر ابتدایی از کرمان را در ذهن بینندگان شکل می‌دهد و سالیان سال است که ساماندهی ورودی‌های شهر کرمان از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم است.

حسین یکی از کسبه‌های قدیمی کرمان است که سالهاست در ورودی غربی این شهر مغازه لوازم یدکی دارد، او به مهر گفت: از سال ۶۰ در این منطقه مشغول کسب و کار هستم؛ علیرغم کارهایی که در خیابان شهید صدوقی و آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شده است، اما همچنان با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی با انتقاد از وضعیت پیاده روها گفت: وضعیت کنونی ورودی شهر مناسب و در خور شأن کرمان مناسب نیست.

این کسبه بیان کرد: چندی پیش با خرج خودمان پیاده رو را موزائیک کردیم اما برخی شرکت‌ها برای ایجاد برخی زیرساخت‌ها، اقدام به حفاری کردند و هنوز هم درست نشده است. اگر فردی از شهر دیگر وارد کرمان شود وضعیت مناسبی را مشاهده نمی‌کند و نیاز است مسئولان به این مساله توجه جدی داشته باشند.

محمد هم یکی دیگر از شهروندان کرمانی است، او به مهر گفت: کرمان شهری کویری است و فضای سبز در این شهر بسیار اهمیت دارد. گاهی درختان یک منطقه با فاصله نسبتاً طولانی آبیاری می‌شوند و این مساله باعث شده که خودمان اقدام به آبیاری درختان با آب شهر کنیم.

زهرا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر پروژه‌های خوبی در شهر کرمان اجرا شده است، گفت: فعالیت‌های خوبی در کرمان از سوی شهرداری در حال انجام است که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای پروژه‌های شهری و ایجاد معابر جدید نیاز است شهرداری در زمینه نصب تابلوهای دقیق‌تر و جدیدتر اقدام کنند تا افرادی که وارد شهر می‌شوند به راحتی بتوانند به آدرس‌ها را پیدا کرده و به مکان مورد نظرشان بروند.

سایه مشکلات تاریخی بر شهر کرمان

شهردار کرمان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هر شهری یکسری کمبودهای دارد که برخی از آنها تاریخی است و این مسأله‌ای است که فقط مختص شهر کرمان نیست.

مهران عالم زاده با اشاره به اینکه متأسفانه در طول تاریخ شاهد توسعه بی حد و رویه شهر کرمان هستیم، گفت: در حالی کرمان در طول سال‌های گذشته حدود ۱۳ هزار هکتار توسعه یافته که فقط ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. بر این اساس تراکم جمعیتی شهر کرمان ۵۰ نفر در هکتار است که این عدد حداقل باید ۴ برابر (۲۰۰ نفر در هکتار) باشد.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی بی حد و رویه کرمان هزینه‌های اداره این شهر (در مقایسه با شهرهای دیگر) را ۴ برابر کرده است، افزود: این مساله باعث شده شهرداری در ادوار مختلف نتواند به خوبی در بخشی از خدمات رسانی کند.

تمامی ورودی‌های شهر کرمان

عالم زاده در خصوص وضعیت ورودی‌های شهر کرمان گفت: اصلاح ورودی‌های شهر کرمان در دستور کار است؛ در حال حاضر برای تمامی ورودی‌ها مشاور تعیین شده و کار توسط آنها انجام شده است. کار مشاور در زمینه تهیه طرح اصلاح ورودی سمت غرب (جاده تهران) به اتمام رسیده و مراحل تأیید طرح در شورا و شورای ترافیک در حال انجام است؛ با انجام این کار پروژه اصلاح ورودی شهر کرمان از سمت جاده تهران برای اجرا به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی گفت: مردم توجه داشته باشند با توجه این پروژه بزرگ و زمان بر بوده و ممکن است تا دو سال ادامه داشته باشد همچنین اصلاح مابقی ورودی‌ها هم به همین شکل در حال انجام است.

نارضایتی کرمانی‌ها از حفاری‌های سطح شهر

عالم زاده در ادامه صحبت‌هایش به مشکل حفاری‌ها در سطح شهر کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما مربوط به حفاری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب، گاز، برق و… است.

گاهی برخی شبکه‌های زیرساختی به ویژه شبکه آب به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح دارند که همین مساله باعث می‌شود شرکت‌ها اقدام به حفاری کنند که در نتیجه آن آسفالت معابر خراب شده و باعث نارضایتی مردم می‌شود شهردار کرمان ادامه داد: گاهی برخی شبکه‌های زیرساختی به ویژه شبکه آب به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح دارند که همین مساله باعث می‌شود شرکت‌ها اقدام به حفاری کنند که در نتیجه آن آسفالت معابر خراب شده و باعث نارضایتی مردم می‌شود.

وی گفت: اخیراً بحث فاضلاب به صورت جدی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است که باعث نارضایتی مردم از بابت تخریب معابر شهری شده است، حداقل باید ۲۰ روز این معابر بعد از حفاری به صورت خاکی باقی بماند تا بعد امکان آسفالت فراهم شود.

نمی‌توانیم مانع توسعه شهر شویم

عالم زاده ادامه داد: شهرداری در این زمینه مقصر نیست اما آیا می‌شود مانع توسعه شهر شد؟ شهر باید شبکه فاضلاب و زیرساخت‌های خدماتی داشته باشد و ما نمی‌توانیم مانع شویم، ما ناگزیریم اجازه بدهیم و مردم هم ناگزیرند تحمل کنند تا این خدمات انجام شود.

وی در خصوص مساله آبیاری فضای سبز شهر کرمان هم گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در شهر کرمان کمبود آب برای فضای سبز است، دنبال این هستیم که مجوز چاه‌های بیشتری را برای تأمین آب فضای سبز بگیریم. اما در مجموع به دلیل EC بالای آب چاه‌ها باید به سمت تصفیه آب و استفاده از پساب آب فاضلاب برویم که این مساله در دستور کار شهرداری قرار دارد و در حال انجام است.

عالم زاده با اشاره به توسعه شبکه آب خام شهر کرمان افزود: چندین کیلومتر از این شبکه در برخی مناطق در این دوره شهرداری اجرا شده که به قیمت امروز با هزینه کرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان این کار انجام شده است.

شهردار کرمان در بحث ساماندهی تابلوهای شهری گفت: در اینجا هم باز با مشکل توسعه بی حد کرمان روبرو هستیم، در حال حاضر حدود ۵۰۰ تابلوی بزرگ در شهر کرمان وجود دارد و در معابر جدید هم تابلوهای شهری در حال نصب است.

گرانی فلز بر سرقت تابلوهای شهری دامن زد

متأسفانه با گران شدن قیمت فلزات شاهد سرقت تابلوها در سطح شهر کرمان هستیم و اکنون این مساله به یکی از مشکلات اساسی ما تبدیل شده است. با سرقت تابلوها شهرداری مجبور می‌شود مجدداً هزینه کرده و تابلو خریداری و نصب کند عالم زاده با اشاره به اینکه اصلاح تابلوها در دستور کار شهرداری ست، گفت: متأسفانه با گران شدن قیمت فلزات شاهد سرقت تابلوها در سطح شهر کرمان هستیم و اکنون این مساله به یکی از مشکلات اساسی ما تبدیل شده است. با سرقت تابلوها شهرداری مجبور می‌شود مجدداً هزینه کرده و تابلو خریداری و نصب کند.

وی گفت: البته این را هم قبول داریم که عمر برخی تابلوها به اتمام رسیده و باید اصلاح شوند که در دستور کار شهرداری برای تمامی مناطق کرمان بوده و در حال انجام است.

شهردار کرمان بیان کرد: باید توجه داشت شهر کرمان یک بودجه مشخص دارد که باید براساس اولویت‌هایی که در شورای شهر تصویب شده است؛ هزینه شود. اینگونه نیست که بتوانیم بودجه شهر را یک دفعه به سمت آسفالت یا حوزه‌های دیگر ببریم بلکه باید به صورت متوازن به همه حوزه‌ها اختصاص پیدا کند و همه حوزه‌ها به صورت متوازن رشد کنند.

رشد ۴ برابری بودجه شهرداری کرمان

عالم زاده گفت: بودجه شهرداری کرمان سه سال پیش ۳۲۰ میلیارد تومان بوده و بعد از گذشت سه سال اکنون به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تصور نمی‌کنم بتوان بودجه شهر در شرایط سخت اقتصادی کنونی را بیش از ۴ برابر رشد داد.

وی مردم را به صبر و حوصله تا زمان جبران عقب ماندگی‌های تاریخی در کرمان دعوت کرد و افزود: قسمت اصلی این عقب ماندگی‌ها به علت توسعه یافتگی بی حد شهر است که باید طی یک مدت زمان با یک انرژی مضاعف جبران شود.

در مجموع نیاز است مسئولان توجه ویژه‌تری به حوزه‌های فضای سبز و ورودی‌های شهر تاریخی کرمان داشته باشند.

کد خبر 5068983

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان خدمات شهری ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بارش باران آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد مجلس شورای اسلامی هفته کتاب شهرستان کرج دستور کار شهرداری ورودی های شهر کرمان حال انجام سرقت تابلوها شهردار کرمان شهر کرمان اصلاح ورودی مساله باعث عالم زاده بودجه شهر انجام شده فضای سبز ورودی ها سطح شهر حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش دمای بهاره مبارزه با آفات مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مازندران ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فرید بیگی با اشاره به افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: با توجه به شروع فصل گرما مدیریت این آفت در باغات مرکبات و سیاه ریشه ضرورت دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از طغیان  این آفت در ماه‌های آینده روش‌های مبارزه باید در باغات اجرا شود.

 بیگی گفت: با افزایش جمعیت و شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های ردیابی باغات سیاه ریشه و مرکبات برداشت سریع تمام میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت نارنج و پرتقال والنسیا در باغات، فضای سبز شهری و روستایی، خانه ویلا، مجتمع‌های تفریحی ساحلی باید انجام شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به برداشت به موقع تمام میوه‌های رسیده فصل بهار شامل شلیل، هلو، آلوچه، آلو و ازگیل ژاپنی اشاره کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از گسترش آلودگی به ارقام متوسط و دیررس هسته دار و دانه دار از روش‌های مدیریت و مبارزه با  آفت استفاده می‌شود.

بیگی گفت: باغداران مدیریت بهداشت کف باغ را انجام دهند و با حذف  علف‌های هرز باغ و حاشیه باغات با جمع آوری و دفن میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتیمتری خاک برای کاهش آلودگی اقدام کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتل، سراتراپ، سراتینکس به تعداد 20 الی 30 عدد تله در هر هکتار در مرحله اول را مهم و ضروری دانست و افزود: این تله‌ها در باغات سیاه ریشه یا باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه و در باغاتی که سابقه آلودگی را دارند باید انجام شود و  با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی از بین بردن جمعیت اول فصل آفت مگس مدیترانه‌ای انجام شود.

بیگی طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات را یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با مگس میوه اعلام و عنوان کرد: حشره کش مالاتیون بصورت طعمه مسموم روی تنه و برگ و شاخه و علف‌های هرز زیر درختان بر اساس دستورالعمل و طبق مشاوره کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی اجرا شود و مشاهده شکار روزانه 2 الی 3 عدد مگس در روز در یک تله نصب شده از روش‌های مدیریتی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

وی گفت: باغداران برای کسب اطلاعات  بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر