Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:58:05 GMT

جزئیات کیفیت بخشی به مدارس شبانه‌روزی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۶۵۸۲

جزئیات کیفیت بخشی به مدارس شبانه‌روزی

شیوه‌نامه کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی، روستامرکزی و لازم‌التوجه مناطق کمتر برخوردار از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ماه جاری ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا، در این شیوه‌نامه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است که با عنایت به بخشنامه مورخ سوم اردیبهشت ۹۹ با موضوع ابلاغ برنامه‌های سال ۹۹، شیوه‌نامه «کیفیت بخشی به مدارس شبانه‌روزی، روستامرکزی و لازم‌التوجه مناطق کمتر برخوردار» مورخ سیزدهم شهریور ۹۸ و همچنین دستورالعمل بهداشتی شماره ۰۵ خوابگاه‌های دانش‌آموزی پیوست «دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید در مدارس» مورخ سوم شهریور ۹۹ و مجوزهای صادر شده از سوی مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری، دوره‌های آموزشی ویژه مدیران، معاونان و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی را به این شرح جهت اجرا ارسال می‌کند:

همچنین در ادامه این شیوه‌نامه تاکید شده است که با توجه به شیوع بیماری کووید -۱۹ دوره‌های آ» ورزش، بهداشت و نظافت محیط و بهداشت فردی و اجتماعی با رعایت موارد زیر در اولویت قرار می‌گیرد:

الف-محتوای آموزشی دوره بهداشت و نظافت با محوریت بیماری کووید -۱۹ و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به آن با هماهنگی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان در چهار محور آموزش بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اصول بهداشت محیط، ملاحظات ایمنی و بهداشت خوابگاه‌ها، حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی و ملاحظات ایمنی و بهداشت (آشپزخانه و سالن غذاخوری) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب- محتوای دوره آموزشی بهداشت فردی و اجتماعی نیز با محورهای زیر تدوین و اجرا شود: آموزش سلامت و تغذیه کامل، رعایت اصول و ضوابط ایمنی و بهداشت خوابگاه‌های دانش‌آموزی، بهداشت روان و سلامت نوجوانی و آموزش‌های زیست محیطی.

منبع: ایسنا

کد خبر 455305

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس شبانه روزی مناطق کمتر برخوردار مدارس روستایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدارس شبانه روزی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است