Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در آذربایجان شرقی در دو بخش خواهران و برادران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور ۱۱ نماینده استان برگزار شد.‌

مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به دلیل مقابله با شیوع کرونا در استان‌ها برگزار شده و در آذربایجان‌شرقی نیز این مرحله از مسابقات، از ۱۹ آبان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخش خواهران این دوره از مسابقات با حضور چهار نفر در ۱۹ آبان در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده و بخش برادران نیز با حضور هفت نفر از تاریخ ۲۲ آبان در استدیو صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی در این خصوص به ایسنا گفت: امسال به دلیل کرونا مجبور شدیم مسابقات را در استان‌ها، به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی با بیان اینکه امسال هفت نماینده آقا و چهار نماینده از بانوان استان به مرحله کشوری راه یافته‌ بودند، افزود: طبیعی است که وقتی مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود شور و نشاط محافل قرآنی، پویایی خاصی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند، اما به دلیل شرایط کرونا، ناچار شدیم که این مسابقات با همکاری صداوسیما و ناظرین سازمان اوقاف کشور به این شکل برگزار شود.

وی اضافه کرد: شرایط موجود ایجاب می‌کند همه برنامه‌ها به سمت مجازی شدن و کاهش حضور جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامتی جامعه، پیش رود.

سینا طباخی، یکی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل در این دوره از مسابقات، درباره شیوه برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم، گفت: این دوره از مسابقات فینال را حذف کردند، چراکه سال‌های گذشته در رشته حفظ کل، در فینال بیش از ۱۴ صفحه در مجموع خوانده می‌شد و تسلط حافظ به خوبی محک می‌خورد، اما امسال صرفا سه صفحه خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه نفرات اول مسابقات سال قبل، امسال مجددا شرکت کرده‌اند و در مجموع پنج نفر منتخب خواهد شد، افزود: مسابقات به لحاظ کیفیت صوتی و فنی بسیار پایین بود.

میلاد عاشقی، یکی دیگر از متسابقان در رشته حفظ کل نیز درباره برگزاری این دوره از مسابقات، اظهار کرد: هنوز تکلیف رتبه‌های برتر دوره قبل مشخص نشده و به نظر می‌رسد، برگزاری مسابقات با این شرایط، ضرورت نداشت.

وی افزود: حذف فینال در مسابقات سراسری امسال یکی از مسائل بوده و طبیعتاً مسابقاتی که در این سطح برگزار می‌شود، نباید تک مرحله‌ای باشد. همچنین، عدم اعلام اسامی داوران مسئله‌ای دیگر بوده و شناخت داوران تاثیر بسزایی در نحوه تلاوت متسابق خواهد داشت.

وی با بیان این‌که بهتر بود ناظرانی از تهران و یا سایر شهرها در جریان مسابقات حضور داسته باشند، گفت: با این همه، تلاش همه مسئولیان ذی‌ربط که در این شرایط خاص کمر همت بسته و مسابقات را برگزار کردند، قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، در بخش خواهران، الهام پورباقر(حافظ کل)، منیره خدابنده(حافظ ۲۰ جزء)، مهری سلیمی(قرائت تحقیق) و ام‌البنین طالبی(قرائت ترتیل) در بخش خواهران این مرحله از مسابقات، حضور دارند.

در بخش برادران نیز میلاد عاشقی(حافظ کل)، سینا طباخی(حافظ کل)، محمدمهدی ظهوری(حافظ ۲۰ جزء)، محمدحسین نقی‌زاده(قرائت تحقیق)، هادی بنازاده(قرائت تحقیق)، غلامرضا قوچی(قرائت ترتیل) و اکبر قنبرزاد(اذان) در بخش برادران این مرحله از مسابقات، حضور یافتند.

گروه تواشیح نصر نیز در رشته تواشیح این مرحله از مسابقات، حضور داشت و فرآیند داوری نیز در هشتم آذرماه به صورت زنده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی اوقاف آذربايجان شرقي قرآن کريم مرحله از مسابقات دوره از مسابقات آذربایجان شرقی بخش خواهران برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد