Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: روزانه حدود از ۳۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند و حدود ۳۰ درصد آمار مراجعه‌کنندگان کاهش یافته است و با این روند به نقطه بحرانی بسیار نزدیک هستیم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در فصل سرما تعداد مراجعان اهدا کننده مراکز انتقال خون کاهش می‌یابد، اظهار کرد: در شرایط بحرانی کرونا و فصل سرد سال قرار داریم و مراکز درمانی نیز به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند و در این بین نیز تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بسیار کاهش یافته است، اگر این روند ادامه یابد، قطعاً با وضعیت بحرانی برای ذخیره خون مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان ذخیره خون استان، تصریح کرد: ذخیره خون استان تا امروز صبح بیش از سه روز است و به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، کرونا و فصل سرما ما را با کاهش ۳۰ درصدی اهداکنندگان خون در استان مواجه کرده و از همشهریان درخواست می‌کنیم برای اهدای خون مراجعه کنند و اهدای خون را یک امر ضروری بدانند.

نیاز به اهدای خون و پلاسمای کوویدی در استان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص آمار روزانه اهدا کنندگان خون، گفت: در حال حاضر روزانه ۳۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به طور میانگین روزانه حدود ۵۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کردند حدود ۳۰ درصد آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون کاهش یافته و به نقطه بحرانی بسیار نزدیک هستیم.

وی با توضیح اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۲۵ واحد پلاسما کوویدی در مراکز اهدای خون اصفهان دریافت می‌شود، اضافه کرد: آمار ابتلاء به کرونا و نیاز به پلاسمای کوویدی برای درمان در استان اصفهان رو به افزایش است و نیاز روزانه مراکز درمانی استان نیز بسیار بیشتر از میزان دریافتی واحد پلاسما در مرکز انتقال خون است و پلاسماهای اهدایی جوابگوی نیاز مراکز درمانی استان نیست، نیاز به پلاسما کوویدی بسیار بالا است به ویژه در این چند روز که آمار مبتلایان بسیار افزایش یافته است و میزان درخواست پلاسما کوویدی به شدت افزایش یافته است.

کد خبر 455308

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهدای خون اهدای پلاسما اهدای خون و پلاسما کرونا و اهدای خون فصل سرما سازمان انتقال خون انتقال خون بانك خون مصرف کنندگان خون اهمیت اهدای خون گروه خونی پاندمی کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتقال خون استان اصفهان برای اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!