Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:03:49 GMT

ایران‌چک ۱۰۰ هزار تومانی جدید به‌زودی عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۰۵۸

ایران‌چک ۱۰۰ هزار تومانی جدید به‌زودی عرضه می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ایران چک صد هزار تومانی جدید که با خصوصیات امنیتی نوین طراحی شده در پاسخ به نیازهای مبادلاتی نقد هموطنان عرضه خواهد شد، همچنین اسکناس ده هزار تومانی جدید در مقایسه با اسکناس های جاری از شاخص های امنیتی بالاتری برخوردار است.  

برخی خصوصیات امنیتی ایران چک و اسکناس جدید مشتمل بر واتر مارک سه بعدی، الکتروتایپ، فایبرهای نامرئی فلورسنتی چند رنگ، نخ امنیتی با ویژگی تغییر طیف، چاپ نوری مغناطیسی و نوار طلایی درخشان است که احراز اصالت را برای عموم مردم تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لازم به ذکر است بانک مرکزی به منظور آمادگی برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اقدام به کم رنگ کردن چهار صفر در این اسکناس‌ها کرده است.

به گزارش ایرنا، حذف چهار صفر از پول ملی یکی از موضوعات مهمی است که از سال‌ها قبل در اقتصاد ایران مطرح بوده و سرانجام با تصویب کلیات آن در مجلس به مرحله اجرا نزدیک شد.

چندی پیش، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره حذف چهار صفر از پول ملی گفته است: حذف چهار صفر در مجلس جدید نیز در حال پیگیری است اما بانک مرکزی در اسکناس‌های جدیدی که چاپ می‌کند صفرها را به صورت کمرنگ چاپ می‌کند تا به نوعی نشانه دوران گذار باشد.

همان‌طور که در ظاهر ایران‌چک‌های جدید ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی پیداست، بانک مرکزی چهار صفر را کمرنگ کرده و با برجسته کردن ۵۰ و ۱۰۰ "تومان" را در این اسکناس‌ها زنده کرده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی نرخ سود بانکی نرخ سود سپرده حذف صفر پول ملی عبدالناصر همتی ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حذف چهار صفر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی نرخ سود بانکی نرخ سود سپرده حذف صفر پول ملی عبدالناصر همتی ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حذف چهار صفر تسهیلات بانکی نرخ سود بانکی نرخ سود سپرده حذف صفر پول ملی عبدالناصر همتی ایران چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حذف چهار صفر اخبار کنکور حذف چهار صفر هزار تومانی بانک مرکزی اسکناس ها ایران چک پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است