Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان از نیاز مراکز درمانی به حداقل ۲ هزار کپسول ۴۰ لیتری و ۲۵۰ دستگاه اکسیژن ساز خبر داد و خواستار مشارکت مردم در نذر سلامت برای تامین نیاز مراکز درمانی و بیماران شد.

دکتر کمال حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا تصور می شد این وضعیت تا یکی دو ماه ادامه داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس در جامعه روز به روز بیشتر شد و بار سنگینی به دوش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا علاوه بر فشار مضاعفی که به کارکنان بهداشت و درمان استان تحمیل کرده، از لحاظ مالی نیز دانشگاه علوم پزشکی را تحت فشار قرار داده است، گفت: در حال حاضر هزینه سنگینی صرف تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها می شود، به طوری که هر هفته ۵ میلیارد تومان هزینه تامین وسایل حفاظتی برای کارکنان درمانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بسیاری از درآمدهای دانشگاه های علوم پزشکی نیز در این دوران کاهش یافته، چراکه بسیاری از بیمارستان ها در این شرایط فقط بیمار کرونایی پذیرش می کنند و با اشغال تخت های بیمارستانی، اعمال جراحی و مراجعات مردم کمتر شده و درآمد بیمارستان ها به شدت کاهش یافته است.

وی یکی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان را راه اندازی نذر سلامت برای تقویت بخش بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت خیران اعلام کرد و گفت: این وظیفه به مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) استان اصفهان واگذار شد. خیران می توانند کمک های خود در بخش های مختلف اعم از تامین لباس های محافظتی، اقلام غذایی برای بیماران یا کادر بیمارستان ها و یا تجهیزات پزشکی را از طریق مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) اهدا کنند.

حیدری با بیان اینکه متاسفانه روز به روز بیماری در حال گسترش است و افراد بیشتری به تخت های بستری بیمارستان ها نیاز پیدا می کنند، تصریح کرد: این درحالی است که ظرفیت تخت های بیمارستانی محدود است، براین اساس راهکاری پیش بینی شده تا افرادی که نیازی به بستری در بیمارستان ندارند و یا خطر بیماری رفع شده، با تامین کپسول و دستگاه های اکسیژن ساز در منزل بستری شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به هزینه زیاد کپسول و دستگاه های اکسیژن ساز، گفت: اگر کسی بتواند این دستگاه ها را به مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) هدیه کند می توانیم به صورت امانت در اختیار بیماران قرار دهیم تا در این دوران فشار مضاعفی بابت تهیه این وسایل به بیماران تحمیل نشود.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند برای مشارکت در تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به صورت متمرکز و از طریق مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند تا تجهیزات خریداری شده از طریق بیمارستان ها و گروه های مردمی که به ما کمک می کنند در بین بیمارانی که امکان مرخص شدن آنها از بیمارستان وجود دارد و یا بیماران نیازمند این تجهیزات در منزل توزیع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در مرحله اول حداقل به ۲ هزار کپسول ۴۰ لیتری و ۲۵۰ دستگاه اکسیژن ساز نیاز داریم، افزود: دستگاه های مانومتر، پالس اکسیمتر، اکسیژن سنج و دستگاه های دستگاه بای پپ از دیگر تجهیزات مورد نیاز است. در عین حال که می توان یکسری از تخت های معمولی بیمارستان ها را برای تامین اکسیژن بیماران مجهز کرد، اما دانشگاه امکان فراهم کردن این تجهیزات را ندارد و مردم باید به میدان بیایند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی افراد در گذشته بیماری داشته و دستگاه هایی تهیه کرده بودند، در این شرایط می توانند این تجهیزات را به صورت امانت در اختیار جبهه سلامت قرار دهند تا بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه برخی هیئت های مذهبی تماس گرفته و دستگاه های اکسیژن ساز مورد نیاز را تامین می کنند، افزود: با این وجود هنوز نیاز زیادی در استان وجود دارد که تامین آن در توان مالی دانشگاه علوم پزشکی نیست و مردم می توانند با مشارکت در نذر سلامت به یاری بیماران بشتابند.

به گفته وی، تجهیزات پزشکی که با همت مردم تامین می شود به سرعت در اختیار بیمارستان هایی قرار می گیرد که برای استفاده از این کمک ها و خدمت رسانی به بیماران لحظه شماری می کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به شکل گیری قرارگاه عملیاتی حافظان سلامت با نام سردار سلیمانی در اصفهان، گفت: حافظان سلامت در محلات شهر حضور پیدا کرده و از حال مردم مطلع می شوند تا اگر بیماری هست آموزش و کمک های لازم را به او بدهند تا در صورت نیاز به بیمارستان برود و یا اگر کپسول اکسیژن و امکاناتی نیاز دارند به دست آنها برسانند.

وی بیان اینکه باتوجه به گسترش بیماری تلاش می کنیم با همکاری بسیج و گروه های مردمی حامی سلامت جلوی بحران را بگیریم، تصریح کرد: باید کمک کنیم تخت های بیمارستانی خالی شده و فرصت خدمات رسانی به بیماران بدخیم وجود داشته باشد.

حیدری یکی از دلایل بالا رفتن میزان مرگ و میر بر اثر بیماری کووید۱۹ را جدا از اینکه افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده اند، از دست رفتن زمان طلایی درمان دانست و افزود: متاسفانه برخی بیماران وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که کار از کار گذاشته و یا درمان نادرست را دنبال می کنند. اما تلاش می کنیم با حضور درب منازل مردم، وضعیت افراد به صورت رایگان رصد شود تا دچار عارضه ای نشوند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در بخش پایانی سخنانش به راه های مشارکت در نذر سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق #۳۲۲۳*۷۸۰* و همچنین شماره حساب ۱۹۷۹۱۴۵۱۱۳ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۷۸۹۱۷۷۳ بانک ملت و شماره حساب ۱۸۱۶۸۰۰۲۸۰۰۱۰ و شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۰۰۲۴۹۶۱۸ بانک سپه به نام مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند. کمک های نقدی براساس اولویت و نیازهای مراکز درمانی از شرکت های معتبر به صورت انبوه و با قیمت مناسب تر خریداری شده و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا نذر سلامت دستگاه های اکسیژن ساز رئیس مرکز بهداشت استان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها مراکز درمانی مورد نیاز نذر سلامت کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها