Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهسا مظفری» هنرمند عروسک باف قائنی است که با وجود روشن دلی نگذاشته هنر زیبایش خاموش شود و اکنون توانسته با کمک بسیج سازندگی یک بازار فروش دائمی برای عروسک های زیبا و چشم نوازش پدا کند و به همه بگوید که نابینایی پایان کار نیست.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ یکی از مهمترین شاخصه‌های بسیج سازندگی، مردمی بودن و داشتن ارتباط موثر با اقشار مختلف از جمله جوامع محلی است و بسیج سازندگی با تسهیل گری، بسترسازی و خدمات دهی نسبت به توانمندی‌های مردم اقدام می کند و بلندترین قدم ها را در مسیر افزایش جهش‌ وار تولید در سطح کشور و در عرصه های گوناگون انجام می دهد؛ بسیج سازندگی تلاش می کند با گسترش و جهش تولید و توانمند کردن مردم آن ها را در راستای خوداتکایی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مهسا مظفری» دختر ۲۰ ساله اهل شهرستان قاین با‌ چشم دل خود، کمک خرج خانواده پنج نفره اش است و در زمینه عروسک بافی فعالیت می کند و نمی گذارد چشمان نابینایش هنر دست هایش را از بین ببرد.

 

«مظفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: به دلیل بیماری مادرزادی  چشمانم از کودکی آب‌سیاه آورده بود و در سن ۱۰ سالگی مجبور به تخلیه یکی از چشمانم شدند و پس از مدتی چشم دیگرم نیز بینایی اش را از دست داد و دیگر نتوانستم به مدرسه معمولی بروم و از آن پس در مدرسه استثنایی خط بریل را آموختم.

 

 

علاقه زیاد مهسا به عروسک و علاقه مادرش به بافندگی باعث شد او از روی علاقه و کنجکاوی اش در سن ۷ سالگی با دومیل و قلاب شروع به بافندگی کند و پس از دوسال کاملاً کار بافندگی و عروسک بافی را یاد بگیرد که متاسفانه در همان سال‌ها بینایی خود را هم دیگر از دست داد اما این اتفاق پایان کار عروسک‌بافی مهسا نبود بلکه او پس از این اتفاق با جدیت هرچه تمام‌تر به عروسک‌بافی مشغول شد و عروسک های زیادی را از نوع چشم دل بافت.

 

 

این بانوی هنرمند می گوید: برای همه سوال این است که یک فرد نابینا چطور عروسک بافی می کند؟؟؟ او با توجه به ذهنیتی که از رنگ ها و ساختار بافت عروسک در زمان بینایی خود پیدا کرده بود با لمس کردن عروسک شروع به کار می کرد و با کمک گرفتن از مادر خود در انتخاب رنگ ها و حتی ذهنیتی که از عروسک های کارتونی تلویزیون در ذهن داشت عروسک‌بافی را ادامه داد.

 

حالا او دانشجوی سال دوم دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قاین و در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به تحصیل است؛ او با بافت و فروش عروسک های زیبایش که با چشمان دلش بافته است شهریه و هزینه های تحصیلش را پرداخت می کند و یا حتی کمک خرج خانواده هم است.

 

 

 

 

مهسا علاوه بر عروسک بافی توانایی کار کردن با گوشی موبایل و کامپیوتر را به راحتی دارد و می‌گوید در فضای مجازی دوستان و همکلاسی های او در امور درسی و تحصیلی خود از او سوال می پرسند و به آن ها کمک می کند.

 

مهسا مظفری از مشکلات پیش رویش گفت: نابینا بودنم باعث بیشتر شدن هزینه های تحصیلم شده است و برای تهیه جزوات درسی خود مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی هستم.

 

وی در ادامه بیان می کند: دستگاه ماشینبافی من خیلی قدیمی است و این کار باعث می‌شود زحمت و وقت زیادی را از من بگیرد و قسمتی از عروسک هایم را با دومیل و قلاب به سختی می بافم و یکی دیگر از مشکلاتم بحث بازار فروش عروسک هایم بود که با کمک بسیج سازندگی برطرف شده است.

 

مظفری در ادامه می گوید: بسیج سازندگی استقبال و حمایت خوبی از دسترنج هایم داشته و نسبت به فروش تولیداتم در فروشگاه دائمی تولیدات روستایی استان اقدام کرده است و با پیگیری بسیج سازندگی کمک اعتباری بابت تهیه دستگاه بافندگی دریافت کرده ام.

 

وی در ادامه اظهار می کند: در هفته دفاع مقدس سال جاری توسط بسیج سازندگی به محل نمایشگاه هفته دفاع دعوت شدم و در آن جا مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان و مسئولین قرار گرفتم که این باعث کمک در روند فعالیتم شده است.

 

مظفری به هم سن و سال های خودش و مخصوصاً افرادی که در سلامت کامل هستند می گوید که در ابتدا شکرگزار خداوند منان باشند که بزرگترین نعمت یعنی سلامتی را به آن ها عطا کرده است و خوردن و خوابیدن باعث نا امیدی و یکنواختی زندگی می شود و از استعدادهایتان در هر زمینه به درستی استفاده کنید تا هم برای خود، خانواده و جامعه ای خویش فردی مفید باشید.

 

افراد بسیاری در جامعه داریم که معلولیت ذهنی، جسمی، ناتوانی و نابینایی دارند اما هرگز دست از تلاش نکشیده اند و از هر دری برای شکوفا کردن استعدادهای خود ورود پیدا کرده اند و در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی، ورزشی، علمی و غیره به پیشرفت های بزرگی دست یافته اند و چه خوب است که این افراد را الگوی خود قرار دهیم و به شکوفا کردن استعدادهای خود دست بزنیم و نگذاریم تنبلی بر ما غالب شود.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: عروسک بافی دختر روشندل بسیج سازندگی بسیج سازندگی عروسک بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی کمتر از  ۱۸ سال دختر آسیا از ۲۷ خرداد تا سوم تیر در ناخون پاتوم تایلند برگزار می‌شود و تیم نوجوانان دختر ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

۱۳ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که شاگردان فاطمه شعبان خمسه، سرمربی تیم ایران در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و فیلیپین همگروه هستند.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا به قرار زیر است:

گروه یک: تایلند، ازبکستان و ماکائو

گروه دو: ژاپن، ایران و فیلیپین

گروه سه: چین، قزاقستان و هنگ‌کنگ

گروه چهار کره‌جنوبی، چین‌تایپه، هند و استرالیا

شاگردان شعبان خمسه در روز نخست مسابقات (۲۷ خرداد) به مصاف فیلیپین می‌روند که پیروزی در این دیدار برای صعود به جمع هشت تیم برتر اهمیت زیادی دارد. ملی‌پوشان نوجوان دختر در روز دوم (۲۸ خرداد) و آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل ژاپن صف‌آرایی خواهند کرد. تیم ایران ۲۹ خرداد استراحت دارد.

برنامه کامل مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر به وقت محلی به قرار زیر است:



یکشنبه ۲۷ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ هند – چین‌تایپه

ساعت ۱۵ کره‌جنوبی – استرالیا و قزاقستان – هنگ‌کنگ

ساعت ۱۶:۳۰ ازبکستان – ماکائو و ایران – فیلیپین



دوشنبه ۲۸ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ هند – استرالیا

ساعت ۱۵ کره‌جنوبی – چین تایپه و چین – قزاقستان

ساعت ۱۶:۳۰ تایلند – ماکائو و ایران – ژاپن



سه‌شنبه ۲۹ خرداد

ساعت ۱۲:۳۰ استرالیا – چین‌تایپه

ساعت ۱۵ کره جنوبی – هند و چین – هنگ‌کنگ

ساعت ۱۶:۳۰ ازبکستان – تایلند و ژاپن – فیلیپین

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۳۰ خرداد استراحت دارند و مراحل بعدی مسابقات از ۳۱ خرداد آغاز می‌شود و به مدت چهار روز پیگیری خواهد شد.

بر این اساس در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های اول و دوم چهار گروه در ادامه مسابقات برای مقام‌های اول تا هشتم به میدان می‌روند و پنج تیم دیگر برای جایگاه‌های نهم تا سیزدهم تلاش خواهند کرد.

تیم‌های گروه یک و گروه سه (گروه ایران) در مرحله دوم مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و دو گروه دیگر (دو و چهار) نیز در مرحله دوم حریف هم خواهند شد.

پنجمین مرحله تمرینات تیم نوجوانان دختر از ۲۵ فروردین تا چهارم اردیبهشت در کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان (چمران) در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری شد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان