Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان تهران گفت: اجرای پایلوت سامانه هشدار زودهنگام زلزله با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در دست اجراست.

این سامانه با هشدار سه تا ۲۰ ثانیه قبل از بروز زلزله (بستگی به دوری و نزدیکی کانون زلزله) این امکان را میسر خواهد کرد تا یک سری اقدامات پیش‌گیرانه (از جمله بستن خودکار شیر‌ها و کنترل ایستگاه‌های پمپاژ) انجام و از شدت خسارات به تاسیسات آب و فاضلاب کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خسرو عدلی سامانه تخمین خسارت زلزله نیز راه اندازی شده و خسارات وارده به تاسیسات را تا دقایقی پس از وقوع زلزله پیش‌بینی می‌کند و طی دو مورد زلزله اخیر استان‌های تهران و البرز این سامانه با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی و برآورد داشته است.

عدلی گفت: انجام پروژه ارتباطات ایمن و پایدار در سطح استان تهران اقدام شده و شرکت آبفای شرق استان تهران با مشارکت قرارگاه ثارالله به عنوان پایلوت با موفقیت و کارایی موثر کار را انجام داده است. این پروژه در آبفای استان تهران با عنوان ارتباطات پایدار (EOC) در دست اجراست که فاز نخست مطالعات و تنظیم قرارداد‌های آن آماده است.

او همچنین از تجهیز تیم‌های واکنش سریع در سطح استان خبر داد.

سرپرست مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در خصوص وضعیت تامین آب در موقعیت‌های اضطراری اظهار کرد: آب‌رسانی اضطراری در کلان‌شهر تهران علاوه بر مقاوم‌سازی مخازن بتنی و اصلی شهر در برابر زلزله، اقداماتی نیز در زمینه مخازن تامین اضطراری آب انجام شده که در ۳۷۴ نقطه شهر تهران با مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و هماهنگی شهرداری ۵۴۰ مخزن (هرکدام ۱۰۰ مترمکعب) نصب خواهد شد که تاکنون ۳۴ مخزن مستقر شده است و ۷۲ مخزن دیگر در نیمه نخست سال ۱۴۹۹ نصب و بقیه تا افق ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

عدلی با اشاره به اهمیت مقوله پدافند غیرعامل گفت: تشکیل کمیته راهبردی مطالعات پدافند غیرعامل با بیش از ۵۰ جلسه و تصویب کلیه مطالعات شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران انجام و مانور‌های پدافند سایبری و پدافند زیستی با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبفای تهران پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟