Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجموعه فرهنگی هنری سینما هنر و نگارخانه افرا مجموعه کیان شامل نگارخانه و اولین سالن تئاتر بخش خصوصی شیراز که سال ۱۳۹۵ در جوار حافظیه برپا شده بود، به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

داوود صیادی مدیرمسئول سینما هنر شیراز، گفت: بیش از یکسال در حوزه هنرهای تجسمی و تئاتر فعال بودیم که بعد از آن کاربری سینما هنر نیز به این مجموعه افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: سینما هنر از نیمه‌های سال ۱۳۹۷ آماده سازی شد و در نوروز ۱۳۹۸ افتتاح شد که با تلاش هنرمندان شیراز کار مجموعه ادامه پیدا کرد تا هفته اول اسفندماه  پارسال که با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از اولین صنوفی بودیم که تعطیل شدیم.

 صیادی، تصریح کرد: مشخص نبودن تاریخ بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما و فضاهای فرهنگی و هنری بلاتکلیفی برای ما به وجود آورد و در اکران نوروز امسال که درآمد خوبی برای سینماها داشت و جبران کننده ماه‌های کم فروش بود را از دست دادیم.

مدیرمسئول سینما هنر شیراز، با اشاره به اینکه پس از گذشت ۹ ماه از تعطیلی سینماها، این مجموعه یارای تاب آوردن هزینه‌ها را ندارد، ادامه داد: در این میان بی توجهی مسئولان و مدیران کلان کشور در موضوع هنر برای هزارمین بار ثابت کرد که اولویتی برای این بخش وجود ندارد و حمایتی از این بخش نشد.

او، افزود: هیچ اقدام عملی از سوی دولت انجام نشد و فقط محدود به معرفی تسهیلاتی شد که با کمال خجالت و تاسف بانک‌ها برای روزهای مشکلات مردم کیسه ۱۳ درصد سود دوخته بودند که برای ما مقدور نبود زیرا زمانی می‌توانیم وام را برای حمایت تلقی کنیم که با یک سود پایین و مجموعه در حال فعالیت باشد.

صیادی، اضافه کرد: در طول این مدت انتظار داشتیم مسئولان استانی فرهنگ و هنر به ما دلگرمی بدهند که این قضیه هم اتفاق نیفتاد و در نهایت این روند منجر به تعطیل شدن مجموعه فرهنگی هنری سینما هنر در میان افسوس علاقه مندان شد.

سینما هنر شیراز با تکنولوژی تصویر full HD لیزر Panasonic و صدای دیجیتال هوشمند Sony dolby۹+۱ با هدف ارائه بهترین خدمات به مخاطبان با ظرفیت ۱۰۰ نفر تجهیز شد و در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی سینما سالن سینما شیوع کرونا سینما هنر شیراز سینما هنر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران

اعضای هیات مدیره سومین دوره انجمن صنفی تماشاخانه های ایران پس از رای گیری در جلسه این مجمع انتخاب شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش روابط عمومی، جلسه مجمع این انجمن برای رای گیری و انتخاب هیات مدیره سه شنبه 18 اردیبهشت با حضور اعضای تماشاخانه های خصوصی در تماشاخانه مان (استاد مشایخی) دفتر اصلی انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران برگزار شد و در این جلسه داود نامور، معصومه اسکویی و عماد عامری به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع شاهین چگینی به عنوان بازرس انتخاب شد.

اعضای حاضر اظهار امیدواری کردند هیات مدیره جدید در راه ارسیدگی به مطالبات صنفی تلاش مضاعفی داشته باشند.

همچنین هفته آتی، هیات مدیره، رئیس این انجمن و نایب رئیس و خزانه دار را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر ارشاد بر حفظ و توسعه تماشاخانه سنگلج
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • تعطیلی تمرین استقلال با تصمیم کادر فنی
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید