Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@17:08:49 GMT

پادگان ۹۰ ساله خرم‌آباد تخریب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۷۵۸۲

پادگان ۹۰ ساله خرم‌آباد تخریب می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در راستای مصوبه شورای معماری و شهرسازی کشور و مصوبه خروج پادگان‌ها از داخل شهرها، پادگان ۰۷ خرم آباد مشمول این مصوبات قرار گرفت و در گام نخست ساختمان‌های غیر تاریخی و همچنین دیوار پادگان ۰۷ در خیابان انقلاب و شورا تخریب شد تا در نزدیک ترین بازه زمانی توسط شهرداری به فضای سبز تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع کاربری ما بقی زمین پادگان نیز طبق نقشه تأیید شده توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مشخص شد و نزدیک به ۱۱ ساختمان کهن و تاریخی که در این پادگان قرار دارند و ثبت ملی شده‌اند در اختیار میراث فرهنگی برای بازسازی قرار می‌گیرند.

صدور دستور تخریب ۲۸ ابنیه و ساختمان پادگان ۰۷

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد در این رابطه اظهار کرد: پادگان ۰۷ خرم آباد ۱۵.۵ هکتار مساحت دارد که بر اساس قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر و موافقت ارتش جمهوری اسلامی ایران، به خارج از شهر منتقل می‌شود.

امیر خوشکنار عنوان کرد: قسمتی از این زمین‌ها به عنوان فضای سبز در اختیار ادارات خاص و مردم قرار می‌گیرد و شهرداری در این رابطه متولی کار است. همچنین دستور تخریب ۲۸ ابنیه و ساختمانی که در این مجموعه قرار دارند صادر شده است. تخریب این ساختمان‌ها در حال انجام است و۱۱ ابنیه و ساختمان که جز ابنیه های تاریخی هستند در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

تکلیف ساختمان‌های تاریخی چه می‌شود؟

معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این رابطه گفت: در راستای اجرای قانون خروج پادگان‌ها از شهرها، پادگان ۰۷ به دلیل اینکه در وسط شهر خرم آباد قرار داشت بنا شد که از شهر خارج شود.این امر سال‌های سال طولانی شد تا در سفر امیر حیدری به استان و انعقاد تفاهم نامه با استاندار لرستان، تسریع و در دستور کار قرار گرفت، طرح ۰۷ نیز از طریق کمیسیون ماده پنج استان تأیید و همچنین در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

گودرز امیری گفت: بخشی از اراضی که در قالب مسکونی و تجاری در طرح پیش بینی شده به شهرداری اختصاص پیدا کرد، این اراضی قرار شده که در راستای آزاد سازی خیابان انقلاب و حافظ استفاده شود و این امر توسط شهرداری یا باید تهاتر و یا به فروش برسد.

وی ادامه داد: شهرداری باید بخش فضای سبز را احیا و طراحی کند، ما بقی پادگان نیز که کاربری‌های متعدد دارد باید توسط دستگاه‌های ذی ربط پیگیری و به بهره برداری برسند چرا که در این طرح سرانه‌های عمومی شامل فضاهای مورد نیاز خدمات عمومی پیش بینی شده که در این رابطه ممکن است دستگاه‌های مختلفی دخیل باشند.

تبدیل ۶ هکتار از پادگان به فضای سبز

شهرداری خرم آباد نیز در این رابطه اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه منطقه «اسد آبادی» انتقال پادگان ۰۷ بود که در سال گذشته در کمیسیون ماده پنج مصوب شد و در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور نیز مورد تصویب نهایی قرار گرفت. این پادگان تقریباً ۱۵ هکتار است و کاربری‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، مسکونی و تجاری برای آن پیش بینی شده است، تقریباً شش هکتار از ۱۵ هکتار یاد شده به فضای سبز و عمومی تبدیل می‌شود.

محمد شریفی افزود: بخشی از این اراضی بر اساس قانون ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها، متعلق به شهرداری است، در این راستا از محل فروش این اراضی که متعلق به شهرداری است قصد داریم خیابان انقلاب را تعریض کنیم.

کد خبر 564932 برچسب‌ها استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان معماری و شهرسازی پادگان ۰۷ خرم آباد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

به گزارش تابناک، این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود. این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل