Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از تاثیر عواملی همچون خبر بازگشت مطالبات خارجی و پیروزی بایدن در انتخابات امریکا را در کاهش نرخ ارز در ابتدای هفته گذشته موثر دانست.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ غلامرضا شافعی، وزیر اسبق صنایع و تعاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، پیرامون تاثیر اقدامات دولت بر کاهش نرخ ارز در هفته گذشته به بازارنیوز گفت: بالا و پایین شدن نرخ ارز خیلی مربوط به اقدامات دولت نیست و تاثیرات روانی حاکم بر جامعه بر نرخ ارز اثر می‌گذارد البته، ترخیص کالا‌هایی که در گمرکات دپو شده بودند، بر نرخ ارز تاثیر گذار است که همین هم به نوعی اقدام روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هنوز همه کالا‌ها که وارد بازار نشده است.

وی افزود: هر مقداری که کالا وارد بازار باشد، تاثیر عملیاتی خواهد گذاشت؛ اما کاهش نرخ در هفته گذشته، بیش از همه رفتاری است که بازار ارز به انتخابات امریکا نشان داد؛ اما با درصد نمی‌توان گفت.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از تاثیر مثبت بازگشت مطالبات ایران از کشور‌های بدهکار صحبت کرد و تصریح کرد: اگر پول‌های ما که به صورت مطالبات خارجی است، به کشور بازگردد، قطعا تاثیر مثبت بر بازار خواهد گذاشت. پول هم نوعی کالاست. اگر بتوانید نیاز بازارش را تامین کنید، نرخ را هم می‌توانید کنترل کنید و قیمت متعادل می‌شود؛ اگر نتوانید پاسخگوی تقاضا باشید، تعادل به هم می‌خورد.

شافعی خاطرنشان کرد: در این مورد یک تاثیر روانی سیاسی هم وجود دارد. این که شما دارایی داشته باشید، ولی پولتان را دیگران ندهند، تاثیر منفی مضاعف دارد. البته بر عکس آن هم وجود دارد؛ اگر مشخص شود که قرار است پولهایمان بازگردد، تاثیر مثبت خواهد داشت.

*انتظار می‌رود تحریم‌ها کاهش یابد

وزیر تعاون دولت اصلاحات، پیرامون تاثیرگذاری پیروزی احتمالی بایدن در انتخابات امریکا بر اقتصاد کشور، هم سیستم‌ها و هم افراد در روابط تاثیرگذارند. هم نظام و سیستم امریکایی بر سایر کشور‌ها (از جمله ایران با توجه به خصومت‌هایی که با ما دارند) اثر دارد و هم رئیس جمهور آن بر اقدامات  تاثیر گذار است. نظام آمریکا، همیشه همین بوده، ولی بین بایدن و ترامپ فرق است. این را فعالان اقتصادی و  مردم متوجه می‌شوند و تصمیمات خود را بر آن اساس می‌گیرند.

شافعی در پایان پیرامون صادرات نفت ایران در دوران احتمالی بایدن، اظهار داشت: از آمار رسمی میزان فروش نفت خبر ندارم، ولی با توجه به انتخاب بایدن، انتظار می‌رود تحریم‌ها به تدریج کمتر شود و ما بتوانیم صادرات نفتیمان را افزایش دهیم. برچسب ها: غلامرضا شافعی ، نرخ ارز ، بایدن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ki2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نرخ ارز بایدن تاثیر مثبت نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند