Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به مناسبت آغاز بیست و هشتمین هفته کتاب و کتابخوانی پیامی به شرح ذیل صادر نمودند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، در متن این پیام آمده است : کتاب پدیده شگفت انگیز و اعجازگر همه دوران ها است. بشر دانش خود را با کتاب ثبت و منتقل کرده و کتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گواهی تاریخ، تمدن هایی که در آنها رابطه بین کتاب و انسان ها گسسته شد ، به بوته فراموشی سپرده شدند و جوامعی که کتاب به عنوان نقشه راه در آن ارج نهاده شد ، رشد و تعالی یافتند.

در جهان امروز نیز بر این باوریم که کتاب ، محور نوآوری شروع سده جدید بوده و محتوای مورد نیاز همه آنها با ذهن خلاق نویسندگان پدید آمده است . به بیان دیگر کتاب هم محتوا را تامین می کند و هم چرخه های اقتصادی صنایع فرهنگی را به گردش در می آورد.

نقش کتاب در ارتباطات میان نسلی و میان فرهنگی نیز بسیار برجسته است . به گونه ای که در گستره سرزمینی ایران و جهان ایرانی ، هر آنچه به مفاهیم دینی ، هویتی و فرهنگی توجه شده ، جملگی به مدد کتاب از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و زمانی که به نام پدیدآوران این محتوای غنی ملی نظر می افکنیم در می یابیم که از اقوام گوناگون و جای جای این خاک پهناور در انتقال و تعالی این مهم ، کوشش های کم نظیر انجام شده است.

اکنون که به برکت خون شهیدان این سرزمین و انفاس قدسی امام راحل و هدایت مقام معظم رهبری " مدظله العالی " گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم تر و با عزمی راسخ تر بر می داریم، نیک می دانیم که برای خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی ، بی حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد و برای ایجاد آینده ای روشن برای نسل بعدی ، کتاب های خوب ، آگاهی و توانایی جوانان آینده ساز این ملک را افزایش داده و جامعه را به کمال و سعادت خواهد رساند.

برغم همه مشکلات که کشور عزیزمان در سه سال اخیر با آنها مواجه شده ، از تحریم های ناجوانمردانه آمریکا تا بیماری فراگیر کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور که فرهنگ و کتاب و پدیدآوران ارجمند آن نیز از این آسیب برکنار نبوده اند ، هر چند آهسته تر اما محکم تر به راه خود ادامه می دهیم . چرا که روح فرهنگ پرور ایرانی هیچگاه در بحران ها متوقف نشده و همچنان فرهنگ و کتاب  پویا، زنده و پایدار است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین