Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت نظری گفت: این نوید را می دهیم تا پایان سال همه مناطق مناطق 22 گانه تهران صاحب سمن سرا شوند.

به گزارش برنا؛ حجت نظری، عضو شورای اسلام شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور جوانان و ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: خوشحالیم اکنون حدود نیمی از مناطق 22 گانه تهران صاحب سمن سرا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند همه آنها افتتاح نشدند اما تا پایان سال این نوید را می دهیم همه مناطق 22 گانه صاحب سمن سرا شوند. 

او افزود: توافقات ما این بود که از ظرفیت سرای محلات استفاده کنیم و آن را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار دهیم تا به این وسیله از ظرفیت و امکانات سمن ها بیشتر استفاده شود. 

نظری تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم ما آموزش و توان افزایی سمن های جوان است که در این راستا آنها را به سه دسته تقسیم کردیم. 

او افزود: یک دسته از سمن ها کاملا توانمند هستند و نیازی به کمک ندارند به همین دلیل از آنها برای آموزش دو دسته سمن دیگر یعنی سمن های نوپا و سمن هایی که چندسال است تشکیل شدند استفاده می کنیم.

نظری عنوان کرد: عمده آموزش ها برای این دو دسته سمن ها اکنون در حال برگزاری است که البته به دلیل بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار می شود. 

این عضو شورای اسلامی شهر گفت: این آموزش ها ابتدا به مبانی پایه ای مربوط می شود یعنی اینکه ابتدا آموزش می دهیم سمن ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنن و در کنار یکدیگر قرار گیرند.

او افزود: سپس به مسائل تخصصی مانند پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی خواهیم پرداخت که بسیاری از این آموزش ها مفید بوده است و فیلم آنها را دوباره تکرار کرده و در اختیار سمن ها قرار می‌دهیم.

نظری تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه های مختلف مانند امروز تلاش داریم تمام امکانات موجود در تهران را بین سمن های مردم نهاد به اشتراک بگذاریم تا از ظرفیت بسیار زیاد آنها استفاده شود. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از اقداماتی که انجام شده این است که ما از سمن ها برای استفاده از ظرفیت آنها  و نظرات مشورتی شان استفاده کنیم تا درنهایت در کمیته های شورا نظرات آنها هم توجه شده و منجر به یک تصمیم مشترک شود که به صحن علنی برود. 

نظری اظهار کرد: در ماده 70 برنامه سوم توسعه شهر تهران ذکر شده که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در تصمیم سازی، دیده بانی و اجرا طرح ها استفاده کنیم و این اتفاق ها درحال رقم خوردن است.

او بیان کرد: تمام این امکانات و در اختیار سازمان های مردم نهاد که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دارند قرار خواهد گرفت.

نظری گفت: در مصوبات شورا 15 درصد از ظرفیت تبلیغی شهر در اختیار فعالیت های فرهنگی قرار دارد و سازمان زیباسازی به سلیقه خود از آن استفاده می‌کند اما ما آنها را مجاب کردیم درصدی از این امکان تبلیغی فرهنگی را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار دهد و ما این آمادگی را داریم بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم.

نظری اظهار کرد: اولین سمن سرا را به نام شهید حسین علی مرادی نامگذاری کردیم و تلاش داریم از فعالین سازمان های مردم نهاد برای نامگذاری این سمن سراها استفاه کنیم تا مشوق برای دیگران باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سمن سرا سازمانهای مردم نهاد اختیار سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم مناطق 22 گانه صاحب سمن سرا شهر تهران سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز