Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان گفت که سیاست واشنگتن در قبال افغانستان با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» تغییری نخواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پرسشی درباره روابط دولت «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی آمریکا با دولت افغانستان تصریح کرد که سیاست واشنگتن در قبال کابل هیچ تغییری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان تصریح کرد: افغانستان مسئله اصلی برای دولت بایدن نیست، مسئله اصلی برای آن‌ها اسرائیل است؛ باید دید که بایدن چگونه با آن برخورد می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر پاکستان افزود: باید دید آیا بایدن سیاست‌های ترامپ را تغییر داده و یا آن‌ها را ادامه می‌دهد.

به گزارش «آناتولی»، عمران خان ادامه داد: درباره سیاست بایدن درباره اسرائیل، ایران و کشمیر مطمئن نیستم اما مطمئنم که سیاست واشنگتن در قبال افغانستان تغییر نخواهد کرد، دموکرات‌ها نیز خواستار خروج از افغانستان هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان روز گذشته درباره خروج نیروهای آمریکایی تصریح کرده بود: ما به آمریکایی‌ها  نمی‌توانیم بگوییم که باشند یا بروند، آنها مطابق شرایط خود تصمیم می‌گیرند.

عمران خان: درباره استفاده هند از خاک افغانستان علیه پاکستان نگرانیمعمران خان: از کاهش خشونت و آتش‌بس در افغانستان حمایت می‌کنیمعبدالله: نقشی درباره حضور و یا خروج آمریکا از افغانستان نداریمافزایش اختلاف‌ها در آمریکا بر سر خروج نظامی از افغانستان

گفتنی است که براساس توافقنامه قطر، آمریکا متعهد شده که مشروط به پایبندی طالبان به تعهداتش در این توافقنامه همه نیروهایش را تا ماه می سال 2021 از افغانستان خارج کند اما بایدن پیش از انتخابات با رد خروج کامل نیروها از افغانستان گفته بود که درصورت پیروزی در انتخابات شماری از نیروها را در این کشور حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمران خان جوزف بایدن اخبار افغانستان عمران خان جوزف بایدن اخبار افغانستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد

بر اساس آنچه وب سایت آمریکایی آکسیوس گزارش کرده است، دو مقام صهیونیست فاش کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته یک محموله مهمات ساخت آمریکا به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

براسای گزارس المیادین، این وب سایت با بیان اینکه این اولین بار از ۷ اکتبر است که آمریکا یک محموله تسلیحاتی را که برای ارتش صهیونیستی در نظر گرفته شده بود، متوقف می‌کند، اعلام کرد که این اقدام نگرانی‌های جدی را در داخل دولت اشغالگر برانگیخت و مقامات را بر آن داشت تا برای درک دلیل این موضوع تلاش کنند. 

 در مورد تعلیق محموله مهمات آمریکایی، کاخ سفید از اظهار نظر به آکسیوس خودداری کرد و پنتاگون، وزارت امور خارجه و دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به سوالات پاسخ ندادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن ادعا می‌کند به شدت نگران است که رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند، حمله کند.

نتانیاهو در روز‌های اخیر بیانیه‌های متعددی صادر کرد و در آن گفت که قصد دارد بدون توجه به اینکه رژیم صهیونییتی و حماس برای آزادی اسرای در غزه و آتش‌بس به توافق برسند یا خیر، دستور حمله به رفح را صادر کند.

نتانیاهو روز یکشنبه به تنش با دولت بایدن اشاره کرد و گفت: اولین درس این است که اگر از خود دفاع نکنیم، کسی از ما دفاع نخواهد کرد. اگر لازم باشد تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.

به گفته دو منبع آگاه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته از اراضی اشغالی بازدید کرد و گفت‌وگوی دشواری با نتانیاهو درباره عملیات احتمالی رژیم در رفح داشت.

بلینکن در جریان دیدار با نتانیاهو گفت که حملات نظامی بزرگ علیه رفح منجر به مخالفت علنی آمریکا با تل‌اویو خواهد شد و بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است