Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمل نکردن پیمانکار به تعهداتش، مانع از تحقق قول شهردار جوان سرایان در احداث بازار تخصصی زعفران در سال جاری شد و این پروژه ی مهم را با تاخیر یک ساله مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، با توجه به عملی نشدن تعهدات پیمانکار، ساخت بازار تخصصی زعفران سرایان و مشکلات به وجود آمده در بازار خرید و فروش گُل زعفران، در جلسه ستاد کرونای شهرستان سرایان که با حضور «رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند» برگزار شد، مصوبه انتقال این بازار به روز بازار شهر سرایان تا زمان بهره برداری از پروژه بازار تخصصی زعفران مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

«رضا مطلبی پور» شهردار سرایان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی احداث بازار تخصصی زعفران سرایان به خبرنگار شبستان گفت: این پروژه در تعهد با پیمانکار قرار بود در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد اما متاسفانه با عمل نکردن پیمانکار به تعهداتش عملا پروژه با یک سال تاخیر مواجه شد.

 


وی افزود: در حال حاضر قرارداد پیمانکار قبلی فسخ و ضمانت نامه وی ضبط شده است و به دنبال عقد قرارداد با پیمانکار جدید جهت تکمیل پروژه هستیم.

 


شهردار سرایان با بیان ویژگی‌های بازار تخصصی زعفران سرایان گفت: این بازار برای عرضه و خرید و فروش زعفران و ساماندهی فعالیت‌های متمرکز در این حوزه طراحی و در اختیار این صنف قرار خواهد گرفت و  تلاش می شود سال آینده این مرکز به بهره برداری برسد.

 


به گفته وی، بازار تخصصی زعفران در ورودی شهر سرایان احداث می شود و نقش موثری در  رونق و زیبایی مبلمان جنوب شهر سرایان دارد.

 


مطلبی پور ادامه داد: بازار تخصصی زعفران به صورت سنتی و رواق رواق؛ همانند بازار شهر طبس طراحی و اجرا می شود.

 


وی اضافه کرد: فروش گُل زعفران در پیاده رو و رواق ها طراحی شده و خرید و فروش زعفران در مغازه ها عرضه خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه این بازار فقط به صنف زعفران اختصاص خواهد گرفت و دیگر اصناف شامل تعمیرگاه و کارواش در این مکان  اجازه فعالیت نخواهد داشت، تصریح کرد: رواق های احداثی در این بازار تا بلوار منتهی به بیمارستان ادامه خواهد داشت که سیمای مطلوبی را در ورودی شهر سرایان ایجاد خواهد کرد.

 

شهردار سرایان هدف از احداث این بازار را ساماندهی فعالیت های عرضه و فروش زعفران و انسجام در این حوزه برشمرد و با بیان اینکه شهرستان سرایان دومین قطب تولید زعفران در استان است و زعفران این دیار مرغوب ترین نوع از حیث طعم و رنگ را داراست؛ احداث این بازار را ضروری و در شأن و جایگاه طلای سرخ عنوان کرد.

 

 

وی متذکر شد: سالانه بالغ بر 12 تُن زعفران خشک در شهرستان سرایان به عنوان دومین تولید کننده زعفران استان تولید می شود.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت زعفران شهرستان سرایان خراسان جنوبي زعفران شهر سرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه کمک به اشتغال است، گفت: در این راستا از سال گذشته طرح " آباد" یا آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در استان کردستان آغاز شده است.

دکتر شاهین فکور افزود: در قالب این طرح دوره‌های مکمل تخصصی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و با هدف رفع خلاء‌های مهارتی دانشگاهی و با محوریت نیاز‌های بازار برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در قالب این طرح تفاهمنامه‌ای با دانشگاه کردستان منعقد شده و شرکت کنندگان در پایان ضمن دریافت گواهینامه به بازار کار نزدیکتر می‌شوند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز کاریابی تخصصی با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توسط این دانشگاه گفت: مجوز اولین مرکز کاریابی تخصصی با هدف آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با بازار کار در شهرستان بیجار اخذ شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

دکتر شاهین فکور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه برای کمک به اشتغال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با سود چهار درصد و تنفس باز پرداخت یکساله است که در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال در استان کردستان به دانشجویان، دانش آموختگان و متقاضیان پرداخت شده است و تلاش می‌کنیم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی به افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانشجو در سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: هزار و ۷۹۰ نفردر سال گذشته در این دانشگاه پذیرش شدند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کردستان با اشاره تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی در این دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار گفت: در سال گذشته ۳۶ رشته جدید به این دانشگاه اضافه شد.

هم اکنون سه هزار و ۳۵۰ نفر در ۹ واحد دانشگاهی علمی و کاربردی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان