Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:54:21 GMT

اغلب رانندگان جدید از مهارت لازم بی بهره اند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۰۷۵

اغلب رانندگان جدید از مهارت لازم بی بهره اند

روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان روز شنبه به نقل از مهدی خضری به مناسبت فرارسیدن هفته ایمنی و حمل ونقل افزود: سوانح رانندگی در یک سال اخیر در این خطه جان  بیش از ۶۰۰ نفر را گرفته است و این درحالی است که شاخص‌های تاثیرگذار در تصادفات شامل رانندگان و خودروهایی جدید، با سرعت در حال رشد هستند و کنترل تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بسیار سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیشتر خانواده‌ قربانیان تصادفات رانندگی پس از این حوادث با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی فراوان مواجه می‌شوند و نیازمند حمایت هستند.

خضری از تهیه برنامه‌های ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده‌های استان خبر داد و گفت: موتور سواران، عابران، کشاورزان، مردم ساکن در روستاها و یا شهرک‌های نزدیک به جاده‌های استان اصفهان هدف اجرای طرح‌های فرهنگی این اداره کل قرار دارند.

وی با اشاره به هفته ایمنی و حمل و نقل خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی در این هفته همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

خضری یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته را روز ۲۹ آبان روز بدون حادثه اعلام کرد و گفت: این استان به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح مشخص شده است  و از تمام امکانات دستگاه‌های ذی ربط برای اجرای این طرح استفاده خواهد کرد.
وی تصریح کرد: سخت‌گیری نهادهای انتظامی در رابطه با تخلفات رانندگی، افزایش نظارت هوشمند، افزایش حضور راهداران و پلیس در این روز از مهمترین برنامه های این هفته به شمار می‌رود.

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان مهمترین طرح فرهنگی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اصفهان برای این هفته را پویش فرهنگی اجتماعی " سبا" عنوان کرد و افزود: پویش سبا(سوگند برای ایمنی) نماد تعهد اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده ای است.
وی ادامه داد: افرادی که به این کمپین می پیوندند سوگند یاد می‌کنند که برای مراقبت از عزیزانشان، نسبت به رعایت قوانین و مقررات متعهدانه‌تر رفتار کنند.
خضری  با دعوت از رسانه‌ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر فرهنگ مردم ادامه داد: رسانه‌ها همواره در امر فرهنگ‌سازی پیشگام بوده اند و ما از آنها می‌خواهیم در این امر مقدس و خطیر ما را یاری کنند.
وی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس saba۱۴۱.ir  در این پویش ثبت نام و در این کار فرهنگی نیکو مشارکت کنند.

خضری با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته گفت: تولید محتواهای آموزشی مناسب برای کودکان و استفاده از فرصت های ایجاد شده برای آموزش به کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در شرایط موجود که کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین تحت آموزش قرار دارند به صورت ویژه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه روز جهانی یادمان قربانیان حوادث رانندگی است، اضافه کرد: ۲۵ سال پیش چنین روزی به تقویم جهانی اضافه شد تا همه نهادهای بین المللی و ملی ذی ربط برای کاهش تصادفات در دنیا تلاش کنند.

امروز شنبه بعنوان اولین روز هفته ایمنی و حمل و نقل و ایمنی به نام آموزش و مراقبت از کودکان، یکشنبه به نام یادمان قربانیان سوانح رانندگی، دوشنبه به نام ایمنی موتورسواران،سه‌شنبه  به نام مشارکت علما در توسعه فرهنگ ایمنی، چهارشنبه به نام هیات دولت و پیام رییس جمهوری اختصاص دارد، پنجشنبه به نام حمل ونقل بدون حادثه و جمعه نیز به نام ارتقا فرهنگ ترافیک از تریبون نماز جمعه نامگذاری شده است.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای اخبار کنکور استان اصفهان جاده ای نقل جاده ای حمل و نقل حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان امروز ۸ اردیبهشت پروژه پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق شهرستان بهار با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بهار و معاون فنی اورژانس استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسیر حسن قشلاق و میدان حسن قشلاق به عنوان یک شاهراه بوده که خودروها، مسافران، توریست‌ها و گردشگران بسیاری از استان‌های شرق، غرب و جنوب به سمت غارعلیصدر از این مسیر و محور دارای تردد هستند و همواره جای خالی یک پایگاه امداد جاده‌ای در این محور گردشگری به لحاظ مدیریت بحران قابل احساس و حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه اهالی روستای حسن قشلاق برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای این محور زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۳۰ مترمربع اهداء کردند، افزود: این پایگاه امداد جاده‌ای با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث خواهد شد. 

فیض‌اللهی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار پروژه افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از سال گذشته آماده شده و موجود است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر این اعتبار را نیز از طریق کمیته شورای برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد و به طور قطع در صورت تخصیص اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال و یا اوایل سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرستان بهار در حال حاضر دارای دو پایگاه شهری و چهار پایگاه امداد جاده‌ای است که در هر یک از پایگاه‌ها شش تا هفت نفر از همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: به مرکز بهداشت و درمان شهرستان تأکید کرده‌ایم که بررسی لازم در سطح شهرستان داشته باشند و اگر منطقه‌ای نیاز به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد، معرفی کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند