Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@10:05:25 GMT

ماریجوانا در درمان کرونا تاثیرگذار است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۲۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

به دلیل عدم وجود درمان مناسب برای بیماری کووید-۱۹، بسیاری امیدوارند دارویی تهیه شود که بیماری را درمان یا از ابتلا به آن پیشگیری کند. در رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر این که گیاه کانابیس می‌تواند بیماری کووید-۱۹ را درمان کند مطرح شده است. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا این گیاه در درمان کووید-۱۹ موثر است؟

در حالی که محققان در حال کشف فرصت های مختلف برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ هستند، برخی نیز به بررسی خواص درمانی کانابیس برای کسانی که از نوع شدید این عفونت رنج می برند پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات اولیه، کانابیس ممکن است موجب کاهش التهاب ریه شود اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. پژوهشگران کانادایی احتمال می‌دهند برخی مواد موجود در مشتقات کانابیس، موجب افزایش مقاومت سلول‌ها در برابر کرونا شود. بر این اساس وقتی پژوهشگران از موثر بودن احتمالی ماده‌ای در گیاه کانابیس برای مقابله با ویروس کرونا سخن می‌گویند؛ این حرف به معنای مفید بودن مصرف مشتقات آن مانند ماری‌جوانا یا حشیش نیست. بلکه در علم پزشکی بحث بر سر تاثیر ماده خاصی است که با پرورش هدفمند گیاه و در فرآیندهای آزمایشگاهی می‌توان میزان و تاثیر آن برای مصرف پزشکی را بالا برد.

افزون بر این؛ یافته‌های پژوهشگران کانادایی تا زمانی که توسط دیگر پژوهشگران ارزیابی و تائید نشود، مانند بسیاری از تحقیقات دیگر در زمینه مقابله و درمان ویروس کووید- ۱۹ یک گمانه‌زنی بیش نیست. نتایج تحقیقات پژوهشگران کانادایی هنوز توسط دیگر متخصصان و کارشناسان این حوزه بررسی و ارزیابی نشده است.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ اگرچه استفاده پزشکی از مشتقات خاص گیاه کانابیس برای درمان برخی از بیماری ها مطرح شده است، اما شواهد موجود حاکی از آن است که تصمیم گیری در مورد تاثیر ماده خاصی در گیاه کانابیس در درمان ویروس کووید-۱۹ نیاز به مطالعات بسیار گسترده ای دارد. پس شایعاتی که در مورد اثر درمانی این مواد مطرح شده است مورد تایید نیست و مصرف آن توصیه نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماریجوانا کرونا ویروس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت