Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله سیاهکلی،رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در جریان سفر نوبخت مشکل کارکنان عوارضی مطرح و بنا شد مورد پیگیری مجدد قرار گیرد که با تلاش نمایندگان و مسئولین مرتبط، نهایتا یک میلیارد تومان برای مطالبات آنها اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با بیان اینکه سیمان و فولاد کمترین وابستگی را به ارز دارد، اظهار کرد: چون مواد اولیه و نیروی انسانی این دو محصول از داخل کشور تامین می‌شود تقریبا می‌توان گفت که وابستگی ارزی بسیار ناچیزی دارد از طرفی چون عرضه آن نسبت به تقاضا بیشتر است؛ لذا در سیمان و فولاد کمبودی وجود ندارد به طوریکه حتی در فولاد بیش از دو برابر مصرف، تولید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: دولت در این زمینه فولاد کاهلی کرده است، چون حدود ۲۰ درصد از محصولات فولاد وارد بورس می‌شود که افراد زیادی متقاضی آن می‌شوند و با توجه به افزایش تقاضا، قیمت افزایش می‌یابد و همین امر معیار تعیین قیمت برای ۸۰ درصد باقی مانده خارج از بورس می‌شود.

وی عنوان کرد: در واقع می‌توان گفت که قیمت بورس مصنوعا به دلیل عرضه کم و تقاضای زیاد بالا رفته است و این فاجعه است یعنی فولاد فقط برای افزایش قیمت و قیمت گیری وارد بورس شده لذا در این میان حق مردم ضایع شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه شروع سنگ فولاد از معادن صورت می‌گیرد که جزو انفال و دارایی‌های مردم تلقی می‌شود؛ در مجلس به این نتیجه رسیدیم که دولت از ۱۰ تا ۵۰ درصد از یک تن سنگ آهنی که صادر می‌شود، عوارض دریافت کند تا از این طریق بهره هم عاید مردم شود که این طرح فعلا در کمیسیون مجلس مطرح شده است.

سیاهکلی گفت: اجرای این طرح می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد چراکه صادرکنندگان ترجیح می‌دهند به جای صادرات در داخل کشور سرمایه گذاری کنند که در نتیجه ایجاد شغل در کشور بیشتر می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: دولت می‌تواند باتوجه به بازار جهانی میزان عوارض صادرات را تعیین کند، لذا حق انفال برداشته و سود حاصل از آن صرف مناطق توسعه نیافته می‌شود لذا افراد ترجیح می‌دهند که در داخل سرمایه گذاری کنند تا از حق انفال معاف باشند.

مطالبات کارکنان عوارضی آماده پرداخت است

سیاهکلی درباره مشکلات حیطه حمل و نقل اظهار کرد: کاهش جابه‌جایی بار، گرانی لوازم یدکی، تاثیر کرونا بر مراودات سطح جهان، آثار داخلی کرونا و رکودی که در بازار حاکم است روی حمل‌ونقل نیز تاثیر گذاشته و این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد و بحث‌هایی نیز در خصوص سهمیه بندی لاستیک انجام شده تا چرخه حمل و نقل تنظیم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: همچنین این قانون در کمیسیون حمایت از کسب و کار مطرح و تصویب شد که ۱۰ درصد از کالاهایی که با حمل‌ونقل خارجی وارد کشور می‌شود باید عوارض بپردازد و وزارت راه و شهرسازی موظف است که آن را در حوزه زیرساخت و توسعه حمل و نقل داخلی هزینه کند.

وی درباره تعیین تکلیف کارگران عوارضی قزوین بیان کرد: این موضوع قبل از سفر نوبخت توسط نمایندگان استان قزوین پیگیری شده بود که وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد برای این افراد در تهران کار تعبیه شده که قبول نکردند، اما بعد که پیگیری کردیم متوجه شدیم اطلاعات دقیقی به وزیر داده نشده بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: در جریان سفر نوبخت نیز این بحث مطرح و بنا شد مورد پیگیری مجدد قرار گیرد که با تلاش نمایندگان و مسئولین مرتبط نهایتا یک میلیارد تومان برای جبران و حقوقشان اختصاص یافت، اما نهادی که بخواهد این نیروها را جذب کند و به کار برگرداند وظیفه‌اش را انجام نداده وگرنه دولت بودجه را تامین کرده است.

سیاهکلی بیان کرد: اقدام لازم در این خصوص انجام شده و طلبشان آماده پرداخت است؛ اما چون این افراد متقاضی شغل هستند باید منتظر جذب نیرو باشیم از طرفی در حالیکه اکنون جذب نیرو از طریق آزمون صورت می‌گیرد بنابراین از دست مدیر، مسئول یا وزیر خارج است و باید استثنائاتی از طریق رئیس جمهور یا نهاد ریاست جمهوری برای آنها درنظر گرفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان گفت: بازگشت به کار پرسنل عوارضی روند پیچیده‌ای دارد، چراکه این کار الکترونیکی شده و خلا شغلی وجود دارد و نهادی که بخواهد این کار را انجام دهد جایی برای این کار ندارد اما در حال رایزنی هستیم که این اتفاق رخ دهد.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صنعت فولاد همیشه یکی از شاخصه‌های سنجش قدرت کشورهای مختلف بوده و نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و نظامی داشته است. در دنیای صنعتی امروز، ارزش این فلز بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. از طرف دیگر کشورهای مختلف سعی می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، به بیشترین بهره‌وری در زمینه تولید فولاد دست پیدا کنند.

شرکت احیا استیل فولاد بافت یکی از نمونه‌های بارز صنعت فولاد کشور است. در این مطلب قصد داریم فولاد بافت را معرفی کنیم؛ شرکتی که تأثیر به‌سزایی در رونق اقتصادی کشور دارد.

تاریخچه شرکت احیا استیل فولاد بافت

استیل فولاد بافت یکی از ۷ طرح ملی فولادی در هفت منطقه کشور است که در پی تصمیم‌گیری‌های کلان در سال ۱۳۸۶ برای شکوفایی اقتصادی، خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک، احداث آن برنامه‌ریزی شد.

پروژه احداث شرکت احیا استیل فولاد بافت با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در کنار سازمان ایمیدرو و صنعت‌ومعدن وارد مرحله عملیاتی شد. در نهایت فاز اول این شرکت در سال ۱۳۹۷ در زمینی بالغ‌بر ۶۱۲ هکتار، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون یورو با حضور ریاست جمهوری وقت افتتاح گردید.

مشارکین و سهامداران شرکت احیا استیل فولاد بافت

۲۰% سازمان نوسازی معادن و صنایع معدن ایران

۲۰% بانک صنعت و معدن

۶۰% شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ صنعت و معدن گروه مالی گردشگری

محصول شرکت فولاد احیا استیل بافت

شرکت فولاد احیا استیل بافت در زمینهٔ تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد (PERED) فعالیت دارد. آهن اسفنجی محصول احیای مستقیم گندله اکسید آهن است که برای فولادسازی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرآیند احیا از کوره استوانه‌ای با جریان پیوسته مواد با بازدهی بالا استفاده می‌شود.

آهن اسفنجی محصولی واسطه‌ای محسوب می‌شود که به علت عیار و کیفیت بالا از جمله مواد اولیه موردنیاز برای صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت احیا استیل فولاد بافت بعد از ۴ سال تولید این محصول با بهترین کیفیت توانسته از ظرفیت اسمی خود عبور کند.

همچنین موفقیت فاز اول این کارخانه، زمینه‌ساز گسترش پرقدرت فاز دوم آن را نیز فراهم کرد.

کلام پایانی؛ ما همواره در اندیشه ایرانی قدرتمند هستیم

شرکت تولید آهن اسفنجی فولاد بافت یکی از شرکت‌های هفت‌گانه‌ای است که در طرح ملی فولادی کشور احداث شد. این شرکت توانسته نقشی مثبت و پررنگ در اقتصاد کشور داشته باشد و با ایجاد صدها فرصت شغلی در شهرستان و جذب نیروهای بومی، به محرومیت‌زدایی مناطق کمک کند.

اکنون، فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت در آستانه افتتاح قرار دارد؛ اتفاقی خجسته که می‌تواند خبر از توسعه روزافزون اقتصاد داخلی بدهد. فاز دوم فولاد بافت در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مشابه فاز اول آن افتتاح خواهد شد. افتتاح فاز دوم فولاد بافت فرصت اشتغال این مجموعه را تا ۵۵۰۰ نفر افزایش خواهد داد.

با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد بافت در اردیبهشت ۱۴۰۳ انتظار داریم که این شرکت به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد و شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید آن باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6098393

دیگر خبرها

  • عرضه بیش از ۲۴ محصول متنوع پالایشگاه آبادان در بورس
  • رونمایی از ۴ محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • برتری تراکتور و هوادار در نیمه اول/ صنعت نفت جان گرفت
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • تحلیل فولاد ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳