Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:45:38 GMT

پیش‌بینی تولید بیش از ۵۰۰۰ تن چغندرقند در بهار

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۵۸۸

پیش‌بینی تولید بیش از ۵۰۰۰ تن چغندرقند در بهار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از برداشت چغندرقند از سطح ۸۶ هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند در مزارع این شهرستان، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۱۱۵ تن چغندر قند ازمزارع  شهرستان بهار برداشت و تحویل کارخانه‌های قند استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه ۸۶ هکتار از مزارع شهرستان بهار زیرکشت چغندرقند قرار داشته است، تصریح کرد: متوسط برداشت این محصول در شهرستان بهار ۶۰ تن در هکتار است.

اکبری خاطرنشان کرد: معمولاً عیار چغندرقند تولیدی در این شهرستان بین ۱۶ تا ۱۹ درصد است که به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب علاوه بر استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای باید از کشت نشائی نیز استفاده کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با اشاره به آغاز برداشت عسل از هفته گذشته، بیان کرد: امسال به علت بارندگی بهاری و پوشش گیاهی مناسب بیش از ۱۲۰ تن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط تولید عسل در کندوهای مدرن ۸.۵ تا ۹ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: وجود ۱۳ هزار و ۶۰۵ کلنی کندوی مدرن در شهرستان بهار برای بیش از ۲۳۳ نفر در این شهرستان شغل ایجاد کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار مطرح کرد: به‌ علت نبود واحدهای بسته‌بندی و زنجیره تولید قسمت عمده محصول زنبورداران شهرستان بهار به صورت فله‌ای صادر و در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران بهار علاوه بر عسل، موم، بره‌موم، گرده گل و ژل رویال هم تولید می‌کنند، تصریح کرد: جهادکشاورزی از سرمایه‌گذاران برای فرآوری و بسته‌بندی عسل با صدور مجوز و پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چغندرقند جهاد كشاورزي تولید عسل استانی اقتصادی شهرستان بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo

محمدعلی حاتمی زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: در سومین روز از نمایشگاه Iran expo که تحت عنوان روز تخصصی جهادکشاورزی نامگذاری شده است نشست‌های تخصصی زنجیره ارزش محصولات گلخانه ای، زنجیره ارزش راهبردی شتر و زنجیره ارزش راهبردی ماهی تیلاپیا برگزار شد.
 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد افزود: همچنین در روز تخصصی جهادکشاورزی در پاویون غرفه استانداری یزد مراسمات رونمایی از دانش بومی تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی جات، سامانه هوشمند مدیریت گله‌های شتر با استفاده از اپ ساربانیار، پلتفرم گردشگری کشاورزی و سامانه جامع سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال با حضور مسئولان کشوری، استانی و فعالین بخش خصوصی صورت پذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی