Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ما با سند 2030 در حدود 10 تا 15درصد اشتراک داریم و 80 تا 90 درصد در تضاد و تعارض هستیم و بعضاً با اصول مسلم اسلام در تعارض است. به تعبیر دیگر این سند در جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌وجه قابلیت اجرا ندارد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آخرین روند بررسی سند2030 در مجلس، اظهار کرد: مسئله بررسی سند 2030 در توسعه پایدار و نحوه اجراشدن آن، در مجلس صورت گرفته است و مجلس و کمیسیون اصل 90 دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سند 2030 در واقع دستور کار عملیاتی کردن سبک زندگی آمریکایی در ایران و سایر کشورها بوده است؛ این سند با عنوان توسعه پایدار سبک زندگی است که الگوی لیبرال دموکراسی و لیبرال سرمایه دارای برای کل جهان به شمار می‌آید، این سند بردگی کشورها و مدیریت کردن کشورها از سوی ایالت متحده آمریکا و دوستان صهیونیستی‌شان است.

با تمرکز بر آموزش و پرورش؛ می‌خواهند بخش های دیگر فراموش شود

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی سند 2030 در مدارس،گفت: بررسی مصادیق اجرای سند2030 در مدارس و جامعه در حال انجام است و مصادیق بسیاری نیز به‌دست‌آمده است. نباید شتر را رها کنیم و دنبال مهار آن باشیم، آموزش‌وپرورش کوچک‌ترین بخش عملیاتی و اجرای این سند است، دانشگاه‌ها، فضای مجازی، ارتباطات و رسانه‌ها و ... در پیاده کردن سند 2030 نقش دارند.

وی با تأکید براین موضوع که نباید به اجرای این سند در جامعه بی توجه باشیم، عنوان کرد: بنابراین تمام فشاری که به آموزش‌وپرورش در حوزه اجرای سند2030 وارد می‌شود، به‌نوعی دادن آدرس غلط است؛ چرا که آموزش‌وپرورش را مطرح کردند که راه های اصلی پیاده شدن سند2030 در کشور را فراموش کنیم و یادمان برود.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: باید دانست سند2030 سندی خلق‌الساعه نیست، ادامه سند اهداف هزاره سوم است که سال 2000 در سازمان ملل متحد تصویب‌شده است، ما هم صرفاً به گزارش‌های واصله درباره این سند بسنده نکرده، بلکه تمامی بندهای آن را بررسی کرده‌ایم.

سند 2030 در کشور قابلیت اجرا ندارد!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سند 2030 پس از تدوین و نظارت جدید، قابلیت اجرایی خواهد داشت یا مجلس به دنبال طراحی یک سند بومی است، پاسخ داد: اگر بخواهیم داوری منصفانه کنیم، ما با سند 2030 در حدود 10 تا 15درصد اشتراک داریم و 80 تا 90 درصد در تضاد و تعارض هستیم . چرا که اصول این سند بعضاً با اصول مسلم اسلام در تعارض است و باید به دنبال طراحی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید فرمودند، باشیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در مورد اینکه کمیسیون اصل 90 و مجلس نهایتاً درباره سند2030 چه تصمیمی خواهند گرفت، اطلاعی ندارم؛ اما به‌زعم بنده این سند به‌هیچ‌وجه قابلیت اجرایی در جمهوری اسلامی ایران را ندارد.


انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: سند 2030

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان