Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده کامیون با طرح این پرسش که چرا بعضی شرکت‌های حمل و نقلی در برابر جداسازی نرخ کمیسیون خود از سهم راننده مقاومت می‌کنند، در پاسخ به این پرسش گفت: در پاسخ ابتدا با یک مثال آغاز می کنم: مسیری ۳۰۰ کیلومتری را در نظر بگیرید. نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر با شاخص ۲۴۰ تومانی به ازای هر تن برابر است با ۱۴۲۰۰۰ تومان، وزن بارگیر هم ۲۲ تن که خالص دریافتی راننده برابر است با حاصلضرب عدد 22 در عدد 142000 که حاصل آن عدد 3124000 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند در شبکه‌های اجتماعی افزود: طبق قانون، مبلغ کمیسیون و ۴ درصد سهم سازمان و نیز بیمه باید به این مبلغ اضافه و از راننده اخذ شود.( 10 درصد کمیسیون شرکت، 4 درصد سهم سازمان، نیم درصد بیمه تکمیلی و جمعا  ۱۴.۵، بیمه بار هم باید اضافه شود که فعلا لحاظ نمی‌کنم).

بیشتر بخوانید:

حاشیه‌های نامه کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل به مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا اعمال سیستمی نرخ تن کیلومتر در سامانه سراسری حمل بار تخلفات شرکت‌های حمل و نقلی به کجا اطلاع رسانی شود؟ حمل کالاهای‌ استراتژیک بدون کد رهگیری قاچاق محسوب می‌شود

وی عنوان کرد: حاصل ضرب عدد 14.5 درصد در 3124000 عدد 452980 است یعنی کل دریافتی از راننده حدود ۴۵۳۰۰۰ تومان خواهد بود که اگر به کرایه اضافه شود برابر است با (3124000+453000=3577000) با ۳۵۷۷۰۰۰ تومان. در اینجا عدد 453000 تومان از طرف صاحب کالا به شرکت حمل پرداخت می‌شود.

خیرمند افزود: حالا اگر از کرایه صافی راننده کم شود یعنی 3124000-453000=2671000 که در اینجا از سهم کرایه راننده ۴۵۳۰۰۰ تومان کسر و به شرکت حمل پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همانطور که مشاهده شد در هر 2 صورت شرکت حق خودش را به طور کامل دریافت می‌کند پس چرا کانون شرکت ها اصرار به عدم اجرای قانون دارد؟ (با توجه به نامه ارسالی دبیر کانون شرکت‌های حمل و نقل به مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت شفافیت و جداسازی کمیسیون باعث ایجاد رقابت بین شرکت ها شده و قطعاً کاهش نرخ کمیسیون در فضای رقابتی اتفاق خواهد افتاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راننده کامیون تن کیلومتر رانندگان و کامیونداران جداسازی کمیسیون شرکت های حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند