Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون حوزه علمیه آستارا روز شنبه در جلسه ترویج نماز در اداره آموزش و پرورش این شهرستان گفت: وقت شناسی و نظم در زندگی، نخستین درس انسان از نماز است و نماز، علاوه بر برکات روحی بر سلامت انسان نیز تاثیرگذار است.

حجت الاسلام جبرئیل ملکی افزود: در موضوع اهمیت نماز باید اقامه این فریضه توسط امام حسین (ع) در ظهر عاشورا را الگو قرار دهیم و مسئولان، فراتر از دستورالعمل های سازمانی به نماز اهمیت دهند و اقامه نماز جماعت در اداره ها، مدارس و دانشگاه ها ترویج یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط با مقوله نماز ضروری است و اداره آموزش و پرورش در نهادینه کردن و ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، گام های بلندی برمی دارد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: ۹۰ مدرسه از فضای اقامه نماز برخوردار است و نماز جماعت در ۱۸ مدرسه با حضور روحانیان و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه می شود. 

سجاد موسوی افزود: نماز، ستون دین است و برای ترویج فرهنگ آن، اجلاس نماز برگزار و موانع و مشکلات اقامه جمعی و فردی آن بررسی و آسیب شناسی می شود.

شعرخوانی و پخش فیلم فعالیت های مربیان و مروجان نماز در مدارس از بخش های متنوع این برنامه بود و در پایان، از فعالان و مربیان نماز و مقام آوران مسابقات قرآنی در مدارس آستارا تجلیل شد.

حدود ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آستارا به صورت حضوری یا غیرحضوری با استفاده از سامانه شاد در حال تحصیل علم هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم روز شنبه در آئین زنگ کتاب در مدرسه دخترانه فرندخت این شهرستان گفت: کتابخوانی به شیوه ‌های الکترونیک گسترش یافته اما جای کتاب را نمی‌گیرد و کتاب به عنوان ابزار اصلی آگاهی، همواره مورد توجه است.

آرزو عباس زاده افزود: فراخوان مسابقه عکاسی من و کتابم در شبکه های اجتماعی منتشر شده و دیدار با امام جمعه آستارا و معرفی کتاب در شبکه های اجتماعی از برنامه های هفته کتاب در این شهرستان است.

به مناسبت هفته کتاب، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر آستارا از کتابخانه شهید داوود نشاطی این شهر بازدید کرده و در جریان وضعیت منابع، خدمات و اعضای کتابخانه قرار گرفتند.

۲۴ تا ۳۰ آبان، هفته کتاب است و چهار کتابخانه آستارا ۲ هزار عضو دارند و به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، آئین ها و برنامه ها به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان و همسایگی جمهوری آذربایجان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها طرح های کتابخوانی آستارا مدارس ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخوانی روز کتاب و کتاب خوانی فرهنگ کتابخوانی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های کتابخوانی آستارا مدارس ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخوانی روز کتاب و کتاب خوانی فرهنگ کتابخوانی بهداشت و سلامت طرح های کتابخوانی آستارا مدارس ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی کتابخوانی روز کتاب و کتاب خوانی فرهنگ کتابخوانی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی