موضوعی که از «استراب» منوتو بیشتر اهمیت دارد!
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۰۴۸۶
درحالی گاف منوتو این روزها به نقل محافل خبری تبدیل شده که موضوعی مهمتر از سوتی جدید این شبکه وجود دارد.
به گزارش مشرق، شبکه ماهوارهای فارسی زبان «منوتو» چند روز پیش ۱۰ سالگی فعالیتش را جشن گرفت؛ عوامل این شبکه انگلیسی مدعی هستند که در طول ۱۰ ساله گذشته عملکرد حرفهای از خود به جای گذاشتند و همواره در صدر بودهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
* آخرین گاف
هنوز چند روز از این ادعا نگذشته بود که منوتو گاف جدیدی داد؛ گافی که با واکنشهای گستردهای در فضای مجازی همراه شد(اینجا) منوتو برنامهای برای کاهش مدیریت اضطراب و استرس در دوران کرونا پخش کرد که در عنوان برنامه، کلمه اضطراب را «استراب» نوشت.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمیکند.فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4
دانلود
* موضوعی مهمتر از ندانستن املای استراب
اما مشکل اصلی، ندانستن املای کلمه اضطراب توسط عوامل این شبکه نیست، بلکه اشکال اساسی درواقع، محتوای این برنامه آن هم در شبکه منوتو است؛ منوتو درحالی برنامهای با عنوان «مدیریت اضطراب و استرس در دوران کرونا» را روی آنتن برد که در طول ۹-۸ ماه گذشته دقیقاً علیه این سیاست رفتار کرده و دائماً اضطراب و استرس که سم مهلک در مقابله با کرونا بود را به مردم ایران القا کرد.
در ادامه بخشی از عملکرد این رسانه را در روزهای کرونایی را مشاهده میکنید:
* پنهانکاری مسئولان
منوتو به همراه سایر شبکههای ماهوارهای فارسیزبان ضدانقلاب و همصدا با آمریکاییها از همان روزهای اول شیوع کرونا، ایران را به پنهان کاری درباره این بیماری متهم کردند؛ موضوعی که در اخبار روزانه این رسانههای ضدانقلاب پیگیری میشد.
اما این شایعات و شبهات درحالی مطرح میشد که ایران یکی از اولین کشورهایی بود که آمارهای مبتلایان و فوتیها را به محض اطلاع، اعلام کرد به طوری که حتی سازمان بهداشت جهانی ادعای «مخفیکاری» ایران در موضوع کرونا را رد کرد. «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز همان زمان در گفتوگویی ادعای «پنهانکاری» ایران در ارتباط با آمار قربانیان ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) را رد کرد.
همچنین مسئولان مرکز ویروسشناسی دانشگاه تهران، آزمایشگاهی که اولین نمونه مثبت کرونا در ایران را تشخیص داد، در گفتوگو با فارس گفتند که پس از ۲ ساعت از اطلاعرسانی آنها به وزارت بهداشت، مسئولان این موضوع را رسانهای کردند.
* ایران هراسی
منوتو در زمانی که مردم جهان از ویروس ناشناخته کرونا در هراس بودند به گونهای هجمه و تبلیغ رسانهای علیه کشورمان به راه انداخت که گویا ایران منشا این ویروس بوده و یک خطر برای منطقه و جهان محسوب میشد.
* منزوی نشان دادن ایران
از سوی دیگر در روزهای ابتدایی که مردم ایران درگیر کرونا شدند و آرامش مردم و دوری از اضطراب میتوانست آنها را تاحدی از گزند کرونا در امان نگهدارد، این شبکه دست به شایعهسازی و پروپاگاندای رسانهای زد تا حدی که ایران را در جهان منزوی نشان دهد؛ به طور مثال روی بسته شدن موقت برخی مرزهای ایران تبلیغ گسترده کرد اما خبر بازشدن این مرزها و رفع محدودیتها را پوشش نداد.
* بزرگنمایی ضعفها و خالی کردن دل مردم
به این رویکرد، پر رنگ کردن نقاط ضعف در برخی مناطق ایران و تسری دادن آن به تمام کشور برای افزایش اضطراب ایرانیان را هم میتوان اضافه کرد.
* چالههایی برای دفن بیماران کرونایی
منوتو چند ماه پیش برای القای وحشتآفرینی فیلمی از آبیدر سنندج پخش کرد که در این ویدیو ادعا شده مسوولان مشغول قبرکنی برای فوتشدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این مکان هستند، درحالی که بلافاصله با حضور خبرنگاران در محل ادعایی منوتو مشخص شد که این چالهها برای کاشت نهال در این منطقه بوده است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمیکند.فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4
دانلود
* آرامش آفرینی در لندن وحشتآفرینی در تهران
سیاست دوگانه یکی دیگر از حربههای ضدانقلاب و منوتو به حساب میآید. آنها درحالی برای ایرانیان ترس و وحشت را در دستور کار خود قرار دادند که شبکه منوتو بارها نه تنها به صفهای شلوغ ایجاد شده در رستورانهای لندن در دوران کرونا انتقاد وارد نکرد بلکه با ذوقزدگی از صفهای ایجاد شده بابت شلوغی رستورانهای انگلیس تمجید میکند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمیکند.فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4
دانلود
* کرونا و محفظه شیشهای در قم
عوامل منوتو حتی از انتشار اخبار جعلی هم اِبا نداشتند. آنها برای اینکه نشان دهند این ویروس آن چنان هولناک است که شخصیتهای مذهبی قم از ترسش در محفظههای شیشهای حضور پیدا میکنند، تصویری از شیخ الیعقوبی در عراق را که در زمان جنگ داعش برای جلوگیری از ترور احتمالی در یک فضای مخصوص سخنرانی میکرد، به عنوان امام جمعه قم منتشر کردند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمیکند.فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4 دانلود
* خرافی و منفعل نشان دادن روحانیت
از سوی دیگر، در جوامع دینی مانند ایران در زمان بلاها و گرفتاریها در کنار رعایت دستورهای عقلی و علمی، تمسک به دستورات دینی راهی است برای رسیدن به آرامش. اما این شبکه بهایی که امروز در مورد مدیریت اضطراب برنامه میسازد، بارها سعی در متحجر و خرافی نشان دادن روحانیون و مراجع عظام تقلید داشت. این رسانهها اذکار و دعاهایی که مراجع تقلید برای حفظ آرامش در این شرایط توصیه کردهاند را به گونهای تحریف کردند که گویا بزرگان دین این نسخه را برای دفع کرونا تجویز کردهاند و به توصیه های بهداشتی پزشکان بیتوجهند.
آنها حتی برای رسیدن به این هدفشان، دروغ شاخداری را هم مطرح کردند؛ منوتو در این باره مدعی شد که آیتالله بهجت برای دفع کرونا توصیه دینی دارد! این ادعا درحالی بود که آیتالله بهجت بیش از ۱۰ سال پیش فوت کرده است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمیکند.فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4 دانلود
* تشویق به احتکار کالا
خباثت دیگر این شبکه در روزهایی بود که کشور در برخی کالاها با کمبود مواجه شد؛ کارشناس منوتو در آن زمان به جای راهنمایی برای مدیریت اضطراب، در پیشنهادی عجیب از شهروندان ایرانی خواست کالاهای اساسی کمیاب را خریداری و نگهداری کرده و پس افزایش قیمت به بهای بالاتری به
فروش برسانند!
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4
دانلود
* منجیسازی از اسرائیلیها
در ادامه رویکرد این شبکه بهایی، منوتو سعی در منجی سازی از اسرائیلیها داشت. این شبکه در اسفند سال گذشته و بلافاصله پس از ورود کرونا به ایران خبر داده بود که دانشمندان رژیم صهیونیستی تا ۳ هفته دیگر به واکسن کرونا دست پیدا میکنند؛ اتفاقی که پس از گذشت ۹ ماه هم هنوز از آن خبری نیست.
منبع: فارسمنبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ کرونا منوتو گاف دوران کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ لندن شبکه من و تو مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی فایل آن را از اینجا دانلود کنید مدیریت اضطراب video mp4 دانلود
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پاسخ آیتالله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
آیت الله غلامرضا فیاضی در درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم به بیان راهکارهایی برای برخورد مناسب «برای رفع اضطراب و پریشانی» پرداخت که تقدیم شما خواهد شد:
سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد میشود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟
قرآن می فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.
آدم اهل فکر باشد، اهل تامل باشد، توجه کند که به این دنیا نیامده که برای اینکه مثل حیوان زندگی کند، بلکه در این دنیا به دید اینکه به قول حضرت امیرالمومنین علیه السلام، دنیا تجارت خانهای بیش نیست، آمده است.
تمام سعی او این باشد هر چه که عقل و شرع برای او تعیین کردهاند، جدی بگیرد و در این صورت ، مواردی که برای او مایه اضطراب و همّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.
برای اینکه می داند که خدا از خودش به او مهربان تر است، مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ یعنی هر چقدر والدین شما، بهترین دوست و دلسوز شما باشد، یک میلیاردم آن رحمت و لطف خدا نمیشود. چون رحمت و لطف خدا بی پایان است. رحمت دیگران اگه واقعیت داشته باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است. این امر را باید توجه داشته و سعی کنیم خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب میشوند، چیز محدودی هستند، چون خدا ولی انسان است و خدا این طور است که «أ لیس بکاف عبده».
خداوند متعال فرموده: بشر شعورت کجا رفته است؟ عقلت کجا رفته؟ مگر میشود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
امام در هواپیمای فرانسوی نشسته و بختیار نخست وزیر شاه هم در ایران دستور داده چهار بمب افکن بلند شده و وقتی که امام مینشیند، هواپیمای امام را بمباران کنند. خیلی ها فکر می کنند که امام دچار اضطراب است، در صورتی که خیلی هم از من و شما حالشان عادی تر است، چرا؟ چون متوجه است که خدا عالم را اداره میکند. حالا بختیار در این امر در مقابل قدرت الهی کسی نیست.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».
خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می کند و دچار وسوسه شیطان می شود.
ما اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
امام در همین فرمایشات و در برخی کتابهای دیگر مباحثی دارد که قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ» .
زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با استغفار و صلوات بر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم پاک نمیشوند.
اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
بله برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیر کاری داریم؟
بهترین راه این است که وقتی به حرم میرویم، بعد از زیارت دو رکعت نماز بخوانیم و به حضرت معصومه سلام الله علیها هدیه کنیم؛ سپس سر به سجده گذاشته و صد بار بگوییم «اللهم العن هارون و مامون»، بعد به بی بی عرض کنیم که آمدهایم محضر شما برای اینکه بفهمیم کجای کار ما عیب دارد.
آن وقت یک قلم و کاغذی دست گرفته و عیب های خود را یادداشت می کنیم.
اگر به نمازمان اهمیت نمیدهیم، می نویسیم بی اعتنایی به نماز؛ اگر به پدر و مادرمان اهمیت نمیدهیم باید بنویسیم بی اعتنایی به پدر و مادر؛ اگر به همسرمان آن طوری که باید برخورد خوب داشته باشیم، می نویسیم و بالاخره همه این ها را را یکی یکی مینویسیم، بعد که تمام شد اگه چیزی به نظرمان نیامد، هفت صلوات میفرستیم که بلکه اگر چیز دیگری هم هست یادمان بیاید و اگر به یادمان آمد باز می نویسیم، بعد زیر نوشته های خود می نویسیم: خدایا من در محضر این بی بی تعهد می کنم که دیگر این غفلتها را نداشته باشم، خودت هم کمکم کن .
از حضرت معصومه سلام الله علیها بخواهید که عنایت کند تا بتوانید غفلتهای گذشته را به صورت جدی ترک کنید و استغفار در سحر هم به دنبال اینکه بهترین اعمال است داشته باشید.
اگر تصمیم بگیرید که یک سال کامل در سحرها صد بار استغفار کنید، دیگر دلهره و اضطراب نخواهید داشت. لفظ نجس خارجی را هم ننویسید، چون ما باید فرهنگ نجس آنها را مثل خودشان نجس بدانیم و نوکر بی مواجب آنها نباشیم، برای اینکه یکی از فرهنگ آن ها زبانشان است که ما نباید ترویج کنیم.