Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال از گمرک مراغه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کالای تولیدی به کشورهای خارجی صادر شده است گفت: این محصولات از گمرک مراغه به ۳۰ کشور دنیا صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه ، سیدعلی موسوی حسینی در نشست با معاون توسعه گمرکات آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به صادرات غیرنفتی در این شهرستان، اظهارداشت: طی شش ماه نخست سالجاری 23 میلیون دلار کالای غیرنفتی به 30 کشور دنیا از مراغه صادر شده که بیشتر محصولات صادر شده محصولات کشاورزی و شیمیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های گمرکی در این شهرستان افزایش صادرات غیر نفتی بوده و در این راستا برنامه ریزی و تدابیر لازم انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: شهرستان مراغه ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی دارد و باید با تخصیص اعتبارات لازم گمرک این شهرستان توسعه یابد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید برافزایش ترانزیت کالا در گمرک مراغه، اظهارداشت: با موافقت گمرک کشور اعطای رویه‌های واردات و صادرات قطعی و بویژه ترانزیت مقصد و مبدا به شهرستان مراغه اعطا شود که در این راستا نیز پیگیری‌های لازم درحال انجام است.

ترخیص540 هزار تن کالای اساسی از گمرک شهید رجایی در آبان ماهبازدید وزیر صنعت از گمرک بندر شهید رجایی/ دستور رزم‌حسینی برای ترخیص سریع کالاهای اساسییک هشتم کالاهای موجود در گمرکات کشور ترخیص شد

وی اضافه کرد: نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی نیز با رئیس گمرک‌های کشور رایزنی‌های لازم را انجام داده‌اند و با توافق های انجام شده روند واردات و صادرات در گمرک این شهرستان تسهیل خواهد داشت.

موسوی حسینی با اشاره به عملکرد شش ماهه گمرک در این شهرستان، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال بیش از 23 میلیون و 500 هزار کالای تولیدی از طریق گمرک مراغه به کشورهای خارجی صادر شده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای خارجی از گمرک این شهرستان، اظهار داشت: این کالاها با 29 هزار و 500 تن وزن به 30 کشور دنیا صادر شده و ارزش ریالی این محصولات صادراتی که شامل محصولات شیمیایی و کشاورزی بوده و 98 میلیارد تومان ارزش صادرات این کالاها است.

وی تصریح کرد: گمرک شهرستان مراغه در آذرماه سال 1375 به منظور تسهیل در تشریفات گمرکی و صادرات خشکبار ایجاد شده و تا کنون نیز اقدامات خوبی در حوزه افزایش صادرات انجام شده است.

انتهای پیام/126/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی گمرک مراغه کشور دنیا صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری