Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:53:31 GMT

قالیباف درگذشت حجت الاسلام اژه‌ئی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۱۰۶۸

قالیباف درگذشت حجت الاسلام اژه‌ئی را تسلیت گفت

به گزارش اداره کل اخبار مجلس شورای اسلامی، در متن پیام «محمد باقر قالیباف»‌ آمده است: فقدان اندیشمند گرانمایه و عالم مجاهد و مهذب حجت الاسلام و المسلمین «جواد اژه‌ئی»  نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا و استاد دانشگاه تهران موجب تأسف و تالم گردید.

وی افزود: ایشان از شخصیت‌های برجسته و مخلص انقلاب و نظام و یاور رهبری بودند که در طول سال‌های متمادی و ادوار مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجرایی خدمات شایان و فراموش نشدنی را به کشور عرضه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام تاکید کرد: از دستاوردهای ارزشمند ایشان تاسیس و پایه‌گذاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مدیریت عالمانه مجموعه نخبگان جوان بود که سبب رشد و شکوفایی و سرافرازی آنان در عرصه‌های علمی بین‌المللی و زمینه‌ساز توجهات ویژه به تربیت و سازندگی نخبگان و نخبه پروری گردید.

وی در ادامه این پیام گفت: ایشان با دلسوزی کم‌نظیری عمر خود را وقف تربیت نوجوانان مستعد در سراسر کشور کردند و به خصوص یکی از زمینه سازان اصلی توجه ویژه به پرورش استعداد دانش آموزان محروم بودند و بی‌ریا و مخلصانه در این راه خدمت کردند.

قالیباف با اشاره به نتیجه سالها مجاهدت حجت الاسلام اژه‌ای در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: این امر نشانگر آن بود که آموزش عمومی و دولتی، می‌تواند پیشرو، موثر و محرومیت‌زدا باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تسلیت به جامعه علمی، فرهنگی، نخبگانی، شاگردان و همکاران آن مرحوم خاطرنشان کرد: این ضایعه را به سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانشگاه تهران، دوستان، خانواده محترم‌ و همسر مکرم و به ویژه بیت شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی و سایر وابستگان، تسلیت گفته و برای آن روحانی جلیل القدر که اینک در جوار برادر شهیدش آرام گرفته رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین جواد اژه‌ای را تسلیت گفت

 
به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» در پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای نوشت: با کمال تاسف و تاثر، در روزهای غمبار خزان ستارگان درخشان جامعه نخبگان علمی و فرهنگی کشور، در سوگ ارتحال معلم‌ و استاد فرزانه، عالم مجاهد و متخلق حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جواد اژه‌ای نشسته‌ایم.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اژه‌ای داماد ارشد و تربیت یافته مکتب شهید والامقام دکتر بهشتی رحمت الله علیه بود، اظهار داشت: ایشان سال‌ها افتخار شاگردی و تلمذ در محضر آن فقیه و متفکر عالی مقام و وارسته را داشت، عمر با برکت خویش را با نبوغ و خلاقیت در یکی از اساسی‌ترین و مهمترین مسئولیت‌های ماندگار کشور در مدیریت آموزش و پرورش فرزندان تیزهوش و نابغه از نسل نوجوان و جوان این مرز و بوم به عنوان سرمایه‌های ملی ایران عزیز و تاسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و همچنین مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا صرف کرد. 


به گفته رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، این معلم متواضع، نمونه برجسته زیست متعالی بود که همه وجود و عمر با برکت خویش را در تربیت فرزندان ایران اسلامی صرف کرد.

خطیب‌زاده با اشاره به آشنایی خود با مرحوم اژه‌ای تصریح کرد: اینجانب همانند بسیاری دیگر افتخار شاگردی و بهره‌مندی از دستان پر مهر و محبت و فکر و اندیشه ناب ایشان همچون پدری دلسوز، روحانی و معنوی را داشتم.

وی ادامه داد: اینجانب ضایعه بزرگ فقدان آن معلم دلسوز و اندیشمند فرهیخته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت معظم شهید دکتر بهشتی به خصوص همسر مکرمه و فرزندان ایشان و آحاد جامعه دانشگاهیان و حوزویان به خصوص شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و همجواری با شهدا به  خصوص شهید بهشتی و برادر شهیدش و برای خانواده شریف ایشان و کلیه بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اژه‌ئی امروز شنبه در پی ابتلا به کرونا در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

وی که داماد و پسرخاله دکتر بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان آیت الله صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی خود را از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت میرحسین موسوی، وزیر، مشاور و رییس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد.

مرحوم اژه‌ئی در دهه شصت، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بود.

حجت الاسلام اژه‌ئی همچنین در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی و دولت اصلاحات، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور بود و در زمان دولت نهم مجبور به کناره‌گیری از سمپاد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مقام معظم رهبری دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مقام معظم رهبری دانشگاه تهران مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مقام معظم رهبری دانشگاه تهران اخبار کنکور سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام دکتر بهشتی جواد اژه اژه ای اژه ئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رونمایی از سامانه ساربانیار (سامانه مدیریت پرورش شتر) با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در غرفه استان یزد برگزار شد.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن تحسین اقدامات استان یزد در پروژه‌های یزدبهره‌ور و سند تحولی یزد نوین، به تشریح وضعیت پروژه‌های بخش کشاورزی استان پرداخت.   حاتمی زاده: ساربانیار را برنامه‌ای کاربردی برای مدیریت پرورش شتر دانست و قابلیت‌هایی از قبیل رصد برخط گله شتر، پنل پیامکی و صدور هشدار، ثبت مشخصات و هویت شتر، شبیه‌سازی حرکت و مدل چرای شتر و صدور شناسنامه ژنتیکی را از ویژگی‌های ان عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی