Web Analytics Made Easy - Statcounter

کبیر گفت: پیش بینی می شود ابتلا به کرونا طی هفته های آینده در کشور از جمله استان گلستان با رشد فزاینده ای همراه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» ظهر امروز(شنبه ۲۴ آبان) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در هفته های آینده رشد فزاینده کرونا را در گلستان و کشور خواهیم داشت؛ رشدی که از لحاظ شدت برای ما قابل پیش بینی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: عده ای از افراد به عنوان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه می کنند که در گام نخست باید اطرافیان، همکاران و همسایگان آنها موردشناسایی قرار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: هنوز ساده انگاری و ساده پنداری بیماری کووید۱۹ در بین مردم و مدیران وجود دارد و برخی از مدیران تصور می کنند که دانشگاه علوم ‌پزشکی و مرکز بهداشت باید نسبت به کرونا هشدار بدهند و تا زمانی که هشدار این دستگاه نباشد آنها نباید اقدامی کنند!

 

کبیر با بیان اینکه ضریب سرایت ویروس کرونا به ۱۰ برابر افزایش شده است، یادآور شد: برنامه محله محوری در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری همه دستگاه های اجرایی به ویژه با محوریت بسیج و شبکه بهداشت و درمان اجرا می شود و ظرفیت بسیج، ارگان های مختلف، دستگاه های فرهنگی و غیره در اجرای این طرح مشخص خواهد شد.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز داشت: برای استفاده از ظرفیت های خدمات درمانی سرپایی نهادهای مختلف مانند سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، تامین اجتماعی و آموزش و پرورش باید آمادگی لازم را داشته باشند تا با هم افزایی شناسایی بیماران سرپایی در دستور کار قرار گیرد سپس اطرافیان و خانواده های آنها شناسایی شوند تا میزان خطرپذیری آنها کاهش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: رصد ویروس کرونا و بیماران در محدوده شهرستان ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. 

 

کبیر متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان می تواند هشدار دهد اما در حوزه حمل و نقل، تهیه و توزیع مواد غذایی و غیره دستگاه های ذی ربط ملزم به اجرای وظایف جاری خود هستند.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید کرد: در شرایط کرونایی برپایی نمایشگاه ها به هر شکلی که باشد کانون تجمع کرونا است.

 

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان، سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و ... از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳.۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳.۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد. قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر دیروز بار دیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳.۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903245

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید