Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:12:29 GMT

کنفرانس صلح پاریس کانون رایزنی‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۱۲۶۸

کنفرانس صلح پاریس کانون رایزنی‌های کرونایی

به گزارش شنبه ایرنا، سومین کنفرانس صلح پاریس از روز چهارشنبه گذشته(یازدهم نوامبر) در حالی با حضور تعدادی از سران جهان، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و جوامع بین‌المللی آغاز شد و روز گذشته (جمعه) به کار خود پایان داد که حاضران بر ضرورت همبستگی جهانی به منظور دسترسی تمامی جوامع بشری به واکسن کرونا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاریس، سال گذشته و در شرایطی که همه‌گیری کرونا سراسر جهان را احاطه نکرده بود، میزبان دومین کنفرانس صلح پاریس با حضور ۳۰ کشور جهان بود؛ اتخاذ رویکرد چندجانبه‌گرایی برای حاکمیت نوین جهانی محور اصلی کنفرانس پیشین بود که در این دوره با توجه به شرایط حال حاضر جهان، همه‌گیری کرونا و ضرورت دسترسی تمامی جوامع بشری بویژه افراد آسیب‌پذیر به واکسن کووید-۱۹، دیپلماسی کرونا نقش پررنگ‌تری داشت.

این برای سومین سال پیاپی است که کنفرانس صلح پاریس مهمترین بازیگران اطلاعات جمعی جهان را گردهم آورد. مکرون در این دوره از کنفرانس صلح پاریس که به صورت ویدئوکنفرانسی و در بخشی نیز حضوری برگزار شد، در کاخ الیزه از «کریستالینا جورجیوا» مدیر صندوق بین المللی پول «شارل میشل» رئیس شورای اروپا و «مکی سال» رئیس جمهوری سنگال استقبال کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی روز پنجشنبه خود، خواستار اجماع نوین برای پیشرفت سریعتر و ترمیم همکاری‌های بین المللی شد. امانوئل مکرون تاکید کرد: همبستگی ما ضروری است. همه جوامع بویژه افراد آسیب‌پذیرتر باید به آزمایش‌های سریع، درمان و دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا دسترسی داشته باشند.

وی افزود:‌ بیایید با هم راه‌حل‌های همه گیری را به یک کالای عمومی جهانی که فقیر و غنی به یک میزان از آن بهره‌مند شوند، تبدیل کنیم! ما تعهد داریم.

روزنامه لو پاریزین در این باره نوشت: پیش بینی می‌شود در خصوص کرونا، الیزه بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی را اعلام کند که به یک میلیارد یوروی موجود اضافه خواهد شد. اما در این بازی نه روسیه که در حال تولید واکسن‌های خود است و نه آمریکای دونالد ترامپ که از سازمان جهانی بهداشت خارج شده، هیچ کدام حضور ندارند. جو بایدن منتخب مردم آمریکا این قول را داده که دوباره با سازمان جهانی بهداشت ارتباط برقرار کند و بنیاد گیتس، پیشتر با تیم رئیس جمهوری منتخب رایزنی‌های خود را انجام داده است.

دسترسی تضمین شده همگانی به سلامت اولویت مطلق است

رادیو بین‌المللی فرانسه هم گزارش کرد: کنفرانس صلح پاریس خواسته خود برای تبدیل واکسن آنتی کووید در آینده به عنوان یک کالای عمومی جهانی را آغاز کرده است. ایده‌ای که «لوئیز موشیکیوبو - Louise Mushikiwabo » دبیرکل سازمان بین‌المللی فرانکوفونی (OIF) ضمن پشتیبانی از آن، در عین حال بر ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی در این چارچوب تاکید کرد.  

او گفت: در این دوره همه‌گیری، همه ما موظف به همکاری‌های مجدد بین‌المللی هستیم. بحران سلامت به ما یادآوری می‌کند که سلامت و دسترسی تضمین شده آن برای همگان، یک اولویت مطلق است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین هم خواستار تلاش‌های مشترک برای مقابله با کووید-۱۹، ارتقای شرایط بازگشت از تاثیرات ناشی از کرونا و حفاظت از صلح جهانی شد. به گزارش «شین‌هوا»، او در نشست ویدئویی کنفرانس صلح پاریس، با تاکید بر ضرورت توجه کامل به نقش مدیریت قاطعانه سازمان بهداشت جهانی در تسهیل واکنش‌های جهانی مشترک علیه کووید-۱۹ گفت: ما باید مردم و جان آنها را در اولویت قرار دهیم. شی جی پینگ خواستار تلاش‌های مشترک برای مبارزه با کووید ۱۹ و حفظ صلح شد. او گفت: چشم‌انداز جهانی در زمان حاضر به سرعت در حال تغییر است. تهدیدهای امنیتی همچنان ایجاد می‌شوند و بی‌ثباتی و نبود اطمینان در شرایط بین‌المللی روند افزایشی دارد.

او با بیان این که تهدیدها و چالش‌های جهانی نیازمند پاسخ‌های جهانی است، در شرایطی که کرونا همچنان در جهان قربانی می‌ِگیرد خواستار همبستگی و کمک‌های متقابل برای مبارزه با کووید ۱۹ شد.

در سومین کنفرانس صلح پاریس، دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواستار تامین بودجه لازم برای رسیدن به توسعه پایدار شد.

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» در یک پیام ویدئویی که در اجلاس مشترک مالی به عنوان بخشی از کنفرانس صلح پاریس پخش شد گفت: همبستگی جهانی برای از بین بردن ویروس کرونا و بهبود شرایط ضروری است.

همچین به نوشته روزنامه «کوریه انترناسیونال» فرانسه، «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز ابراز امیدواری کرد که همه پیشرفت‌های علمی به نفع تمامی کشورها باشد. او تاکید کرد:‌ هیچ شکی نیست که واکسن ابزاری اساسی برای کنترل همه‌گیری است.

در حالی که کشورهای غنی برنامه‌های ایمن‌سازی خود در مقابل ویروس کرونا را تا پایان سال ۲۰۲۱ را ارائه می‌کنند، کارشناسان درباره موانع پیش روی کشورهای فقیر در این زمینه هشدار می‌دهند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت ضمن تاکید بر آماده‌باش کشورهای جهان در مقابل ویروس کرونایی که می‌گوید نه تنها ضعیف نشده که اقدام‌های پیشگیرانه از آن هم تغییر محسوسی نداشته است، بار دیگر خواستار توزیع عادلانه واکسن کرونا در تمامی کشورهای جهان اعم از غنی و فقیر شد.

در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان کنفرانس صلح پاریس امسال سخنی در رسانه‌ها به میان نیامده است.

برچسب‌ها شورای اروپا فرانسه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت امانوئل مکرون آنتونیو گوترش پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا فرانسه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت امانوئل مکرون آنتونیو گوترش شورای اروپا فرانسه سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا سازمان جهانی بهداشت امانوئل مکرون آنتونیو گوترش اخبار کنکور سازمان جهانی بهداشت کنفرانس صلح پاریس رئیس جمهوری ویروس کرونا بین المللی کووید ۱۹ همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه احتمالا منجر به «حمام خون» خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس