Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: باخبر شدم که متاسفانه بیماری منحوس کرونا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی را نیز از ما گرفت. درگذشت ایشان برای اینجانب بسیار غم‌بار و برای نظام تعلیم و تربیت کشور، ثلمه جبران‌ناپذیری است.

واعظی اظهار داشت: اژه‌ئی همه ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی- از قبیل دانش، تخصص، تقوا، ممارست و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. - را در خود داشت و از نمادهای تجمیع تخصص و تعهد در مدیریت به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان داماد شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر بهشتی ادامه‌ دهنده راه او در عرصه تعلیم و تربیت بود و خود را وقفِ آموزش و پرورش چندین نسل از جوانان مستعد این دیار کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: آن مرحوم بیش از دو دهه از عمر پربارش را صرف تاسیس و بالندگی سازمان پرورش استعدادهای درخشان کرد و بدون تردید در همه موفقیت‌هایی که به برکت پرورش‌یافتگان مدارس سمپاد نصیب کشور شده، سهیم است.

واعظی تصریح کرد: اینجانب درگذشت این شخصیت فرهیخته، دانشمند و خدوم را به بازماندگان گرامی‌شان، خانواده بزرگ سمپاد و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای خانواده و دوستداران‌شان، تسلی و صبر مسالت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اژه‌ئی امروز شنبه در پی ابتلا به کرونا در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

وی که داماد و پسرخاله دکتر بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان آیت الله صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی خود را از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت زمان جنگ، وزیر، مشاور و رییس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد.

مرحوم اژه‌ئی در دهه شصت، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بود.

حجت الاسلام اژه‌ئی همچنین در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی و دولت اصلاحات، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری بود و در زمان دولت نهم مجبور به کناره‌گیری از سمپاد شد.

برچسب‌ها اکبر هاشمی رفسنجانی محمود واعظی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکبر هاشمی رفسنجانی محمود واعظی ایران اکبر هاشمی رفسنجانی محمود واعظی ایران اخبار کنکور اژه ئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: «حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه این همه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست؛ اما یک آدم داغدیده که حرف می‌زند حرف او در ما اثر می‌کند».

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در درس اخلاق ۱۳۸۳/۰۶/۱۲ گفتند: «به ما گفتند طلبه‌ها وقتی درس می‌خوانید باید مواظب باشید پر در بیاورید برای اینکه این همه ما آمدیم اینجا فراشی کردیم برای شما پر پهن کردیم برای اینکه شما درس بخوانید؟ برای اینکه لمعه و اصول فقه بخوانید؟ یا نه، پر در بیاورید. این اولین پیام.

روحانی بی پر، دیگر وارث پیغمبر نیست، در استاد معارف هم موفق نیست، در امر به معروف هم موفق نیست در ارگان دیگر هم برود موفق نیست، دو: حالا که پر در آورده چه کار بکند؟ ملائکه می‌گویند وقتی پر در آوردی باید پرواز بکنی سه: کجا پرواز کنی؟ مثل این مرغ‌ها که به طمع طعمه از راه‌های دور می‌آیند تالاب‌های شمال به دنبال تالاب بگردی می‌شوی همین آخوند معمولی یا نه، پر در بیاور از طبیعت به ماورای طبیعت؛ پر در بیاور از دنیا پر بکش نه در دنیا نه تالابی فکر بکنی آن وقت این کشور می‌شود امام؛ آن وقت این جوان‌ها شیفته او می‌شوند هر آخوندی همین طور است!

اساتید معارف راهشان این است، ما راهمان این است امر به معروف و نهی از منکر راهمان این است باید پر در بیاوریم، یک؛ پرواز بکنیم، دو؛ از طبیعت به ماورای طبیعت، سه؛ مریدبازی این مشکلی را حل نمی‌کند هیچ جا مشکلی را حل نمی‌کرد چه اینکه حالا بخواهد حل بکند این راه ما است آن وقت چنین آدمی می‌شود جانشین پیغمبر.

جریان «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» که مخصوص سلمان نبود. این درباره بسیاری از مرد‌ها و زن‌ها اتفاق افتاده بعضی از بزرگان قم را حضرت فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» بعضی از زن‌هایی که شایسته علم بودند فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت»؛ منتها حالا درباره سلمان شهرت پیدا کرده است….»

دیگر خبرها

  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت