Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: کسانی که با ایجاد فضاسازی، شهردار سابق منطقه ثامن مشهد را به فساد اتهام کردند باید در محضر خدا پاسخگو باشند.

محمدرضا حیدری در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ثامن که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار مشهد برگزار شد، اظهارکرد: یکی از توفیقات خدمت در منطقه ثامن، خدمت ویژه به زائران بارگاه رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاش تلاش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی، یکی از وظایف ما آشنایی با سیره امام رضا (ع) است. نمی‌توانیم خود را خادم شهر امام رضا (ع) بدانیم ولی با ولی با فرهنگ و سیره رضوی بیگانه باشیم. برآیند اقدامات و فعالیت‌های مختلفی که در این منطقه انجام می‌شود نیز باید موجب شود که زائر در گام نخست نسبت به این سیره آشنایی پیدا کند.

وی در ادامه به اتفاقات اخیر پیش آمده برای منطقه ثامن اشاره کرد و افزود: در این اتفاقات، برخی افراد صفات برجسته اخلاقی مورد تاکید امام رضا (ع) در حوزه‌های مختلف اعم از اخلاق، انصاف، جوانمری، شرافت و صداقت را قربانی کرده‌اند.

رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد: باید ترسید از روزی که پرده‌ها بیفتند و باطن افراد آشکار شود که البته این مهم از ویژگی‌های روز قیامت است. البته دنیا دار مکافات است و اگر فردی اجحاف و ظلمی روا کرده باشد، آثار آن را خواهد دید. هرچقدر نیات خود را از مردم پنهان کنیم، روزی برهمگان روشن خواهد شد. به خصوص این که خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و از تمام نیت‌ها ما آگاه بوده و هیچ چیز بر او پوشیده نیست.

حیدری اضافه کرد: تابلودارترین منتقدین و مخالفان شهردار سابق منطقه ثامن نیز روی دو خصلت و صفت بارز ایشان تاکید داشتند. پرکاری و تلاش شبانه‌روزی و سلامت و پاک‌دستی از ویژگی‌های بارز شهردار سابق منطقه ثامن بوده است. درعین‌حال برخی‌ها فضاسازی‌های مختلفی ایجاد کرده و آقای نعمتی را به فساد و سوءاستفاده متهم کردند باید در محضر خدا پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: مصطفی نعمتی همچون سایر مدیران شهرداری در منطقه ثامن، در ارتباط با پروژه طرح مسکن ثامن که سابقه‌ای 10 ساله دارد، ورود کرد. پروژه‌ای که بیش از 400 نفر می‌توانستند به خاطر آن فضاسازی اجتماعی،  شکایت و تجمع کنند اما با تدبیر و مجوز شورای شهر، هیات مدیره و شهردار وقت، منابع از حساب‌های فی مابین شهرداری تزریق و یا تسویه شود.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشابه این اقدام به شکل متعدد در فضای مدیریتی کشور یافت می‌شود، گفت: سال گذشته 36 هزار میلیارد تومان از منابع بیت‌المال به سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شد. منابعی که باز نمی‌گردد و یا اگر بخواهد تهاتر شود از محل دارایی‌های باقیمانده موسسات مالی و اعتباری تسویه خواهد شد. املاک و دارایی‌هایی که شرایطش برای همه روشن است.

حیدری بیان کرد: آیا اختصاص 36 هزار میلیارد تومان، تضییع حقوق بیت‌المال است؟ اگر این چنین باید به سراغ تصمیم‌گیران و تصویب‌کنندگان آن رفت و سران قوا باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رییس شورای شهر مشهد خطاب به کسانی که با فضاسازی‌های مختلف، اصول انسانی را زیرپا گذاشتند و ارزش‌ها را قربانی کردند، گفت: دین بزرگی به گردن مردم دارید و امیدوارم بتوانید آن را جبران کنید.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات سیدمطفی نعمتی، اظهارکرد: خداوند به نیکی در قرآن کریم می‌فرماید: « تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ». قدم‌هایی که ایشان برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برداشته، در محضر خدا ثبت و ضبط شده و بدون شک در جای مناسب به کمک او خواهد آمد.

حیدری همچنین با آرزوی توفیق برای شهردار جدید منطقه ثامن، اضافه کرد: مبنای اجرایی و عملی شهرداری، سیاست‌‎ها و برنامه‌های مصوب شورا است، شهردار مشهد نیز منتخب شورا بوده و شهردار منطقه نیز با یک واسطه انتخاب شده است. در نظام شورایی، مردم در فرایند قانونی انتخابات شرکت می‌کنند تا اعضای شورای شهر مدنظر خود را انتخاب کنند. شورا نیز سیاست‌گذاری‌های خود را براساس سیاست‌ها و برنامه‌هایی که به مردم وعده‌ داده است، تدوین می‌کند و پیش می‌برد.

رییس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح سیاست‌های شورای پنجم شهر مشهد برای منطقه ثامن پرداخت و اظهار کرد: تفکیک شهرداری ثامن از شرکت عمران و مسکن‌سازان، خطای راهبردی بوده و اتفاق نامبارکی است. البته این عدم تفکیک مشروط به پایداری تفاهم‌نامه منعقد شده بوده و سرمایه‌ها و منابع طرح باید در توسعه طرح به کار گرفته شود. اگر تعاملات فیمابین در این مسیر قرار نگرفت، با تدبیر شهردار می‌تواند تفکیک انجام شود اما راهبرد ما تعامل مشترک است.

حیدری دومین سیاست شورا برای منطقه ثامن را اجرا و احداث بدون تنزل زیرساخت‌های سطح منطقه اعم از ره‌باغ‌ها، خیابان‌های شعاعی، شارستان و... دانست و خاطرنشان کرد: طرحی که این زیرساخت‌ها در آن دیده شده دارای افق 30 تا 40 ساله است که تجانس و زیبایی را به ارمغان می‌آورد. بازسازی و احیای بناهای تاریخی و هویتی و گذرهای تاریخی و مسیرهای تشرف سنتی جزو سیاست‌های شورا محسوب می‌شود. حفظ ساکنین بومی و مالکان در منطقه دیگر رویکرد مورد تاکید ماست که دفاتر تسهیل‌گری نیز با همین هدف شکل گرفته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به خطای راهبردی که در گذشته اتفاق افتاده و موجب تحمیل هزینه به مدیریت شهری شده، شهرداری دیگر نباید هیچ تکلیفی برای پروژه‌های بزرگ در سطح منطقه عهده‌دار شود. مردم باید با سرمایه‌گذاران توافق و مشارکت کنند و شهرداری از پذیرش مسئولیت‌های تملک زمین پرهیز کرده و تعهدی برای خودش ایجاد نکند.

رییس شورای شهر مشهد در بخش دیگری با اشاره به تعیین تکلیف 25 پروژه کلان در منطقه ثامن که با همت کمیسیون اقتصادی و کمیته نظارتی انجام شده، افزود: پرونده این پروژه‌ها در حال حاضر در نهادهای فرادستی معطل مانده و دستگاه‌های نظارتیباید پای کار بیایند، چرا که سیاست ما حل مشکل پروژه‌های معطل مانده است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه شورای شهر مشهد باورمند به اصلاح طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است، عنوان کرد: این اصلاح باید با درنظر گرفتن حقوق مکتسبه باشد و نهاد و منابع پاسخگو درقبال این حقوق که برخی آن را 16 هزار میلیارد تومان و برخی دیگر نیز 30 هزار میلیارد تومان می‌دانند، تعیین تکلیف شود. تیم پژوهشی و تحقیقاتی مشاور نیز هم‌اکنون درحال فعالیت در سطح منطقه است و تا زمانی که فرآیند قانونی مسیر مصوبه طرح طی نشده، حق دخالت در امور اجرایی منطقه را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رییس شورای شهر مشهد در پایان خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی نباید فضای کار و تلاش حاکم بر منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به شهروندان وعده دادیم که پروژه ره‌باغ حضرت زهرا (س) تا عید به بهره‌برداری می‌رسد، این اتفاق باید محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رییس شورای شهر مشهد هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901880

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • ببینید | ناراحتی زاکانی از انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی