Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در مورد تصمیم فدراسیون کشتی در مورد اعزام تیم به مسابقات جام جهانی بعد از لغو رقابت‌های جهانی اظهار داشت: قبل از صحبت‌هایم از دست دادن رحیم جدی را به جامعه کشتی تسلیت می‌گویم، او گردن من یکی حق زیادی داشت، خصوصا موقعی که رئیس هیئت کشتی تهران بود. در مورد مسابقه جهانی هم این اتفاق قابل پیش بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که تشکیل جلسه دادیم به سرمربیان تیم ملی، حمید سوریان و محسن کاوه گفتم از نظر بین 70-80 درصد جهانی برگزار نمی‌شود اما نمی توانستیم در شرایطی که اتحادیه جهانی می‌گفت می خواهد مسابقه برگزار کند، دست روی دست بگذاریم و همه موارد برنامه ریزی شد. از انتخابی تیم ملی و برگزاری اردوی تیم ملی گرفته تا راه اندازی لیگ که بعد از ماه ها تعطیلی، کمیت و کیفیت کشتی را دست سرمربیان تیم ملی می داد. 

وی ادامه داد: وقتی خبر آمد جهانی برگزار نمی‌شود، بلافاصله سرمربیان تیم ملی اردو را برای چند روز تعطیل کردند و الان هم منتظریم آنها تصمیم بگیرند که چه کار کنیم. این حق سرمربیان هست که در این خصوص تصمیم گیری کنند. 

دبیر در مورد احتمال حضور تیم های ملی در این رقابت ها خاطرنشان کرد: ما حالت های مختلفی داریم اول اینکه ما می‌خواستیم در این جهانی شرکت کنیم. من یک مثال می زنم. سال 1974 تصمیم می گیرند که تیم ملی کشتی به جهانی نرود و به جایش با قدرت در بازی های آسیایی  کشتی بگیرد. اینهمه سال از این ماجرا می‌گذرد و هنوز منصور برزگر و محسن فرح‌وشی ناراحتند که چرا در آن جهانی شرکت نکرده اند. برزگر آنجا می‌توانسته طلا بگیرد اما ما به این جهانی نرفته ایم. مدال مسابقات جهانی برای کشتی ما ارزش بالایی دارد و با وجود هزینه های بالایی که این اعزام برای ما داشت، می‌خواستیم حتما در مسابقات شرکت کنیم اما حالا وضعیت تغییر کرده و جام جهانی به جای جهانی برگزار می شود، درحالی که یک تورنمنت گرید 4-5 در کشتی دنیا محسوب می‌شود و ما قطعا با تیم کامل و با آن شرایطی که می‌خواستیم در جهانی شرکت کنیم، در این جام جهانی شرکت نمی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به نظر غلامرضا محمدی در مورد حضور در جام جهانی گفت: کادر آزاد و شخص سرمربی تیم ملی به ما اعلام کرده که در این وضعیت چیزی که برایش اولویت دارد، کسب سهمیه المپیک و برنامه ریزی برای 6 وزن المپییکی است. بنا هم همین نظر را دارد. اگر دوست داشتند با تیم جوان و البته با تعداد کمتر در این مسابقات شرکت می‌کنیم اما تاکید کنم که حالا دیگر مثل قبل مصمم نیستیم که تیم حتما شرکت کند. ضمن اینکه در مورد جام جهانی پرداخت هزینه ها با میزبان بود اما در مورد این رقابت شرایط اینگونه نیست. باید دید با این هزینه آیا جام جهانی برای کشتی ما آورده دارد یا نه ولی اختیار تصمیم گیری در این خصوص با سرمربیان تیم ملی است و آنها مسئول هستند و ما در کنار آنها هستیم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی تیم ملی جام جهانی مسابقات جهانی سرمربیان تیم ملی جهانی شرکت جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟

در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • پوچتینو: امری یکی از بهترین سرمربیان دنیاست؛ همه ما باید اثبات کنیم لایق حضور در چلسی هستیم