Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، وزیر دفاع گفت: رفتارهای قدرت های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ امریکا نشان داد طرح های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده اند.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت بویژه شهیدان سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: این دو فرمانده حق بزرگی بر گردن ملت های ایران و عراق و منطقه و بشریت دارند و رزمندگان محور مقاومت و ملت های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز عراق از امینت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است گفت: از روند سیاسی و ثبات و امنیت عراق و تمامیت ارضی کشور برادر همسیه مان کماکان حمایت و پشتیبانی میکنیم .

وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت: در استقرار امنیت در منطقه همکاری های خوبی بین دو کشور ایران و عراق در جریان مبارزه با تروریسم برقرار بوده است و آن را الگوی مناسبی  ارزیابی می کنیم و توسعه و آبادانی عراق را لازمه استقرار ثبات و امنیت در آن کشور می دانیم  و برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق آماده ایم.

 امیر حاتمی گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور ایران و عراق در بالاترین سطح برای تعمیق روابط گسترده وجود دارد.

وزیر دفاع تصریح کرد: نا امنی و بی ثباتی در منطقه محدود به سال ها و دهه های اخیر نبوده ؛ بلکه این شرایط متاسفانه در سده های گذشته کمابیش بوده و همه ی آنها ناشی از دخالت بیگانگان و قدرت های استعمارگر و مستکبر بوده و امروز منطقه، شرایط بسیار حساس و دشواری را سپری می کند.

امیر حاتمی گفت: چنانچه مقاومت ملت، نیروهای مسلح و دولت  عراق و سوریه در مقابل متجاوزین و تروریست های جنایتکار نبود چه بسا منطقه وضعیت نا معلوم و خطرناکی داشت.

وی گفت: رفتارهای قدرت های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ امریکا نشان داد طرح های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده اند.

امیر حاتمی تصریح کرد: معتقدیم  که کشورهای منطقه باید خود،  امنیت منطقه را تامین و مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه‌ای حضور و دخالت داشته باشند دستیابی به ثبات و صلح امکان پذیر نخواهد بود.

وزیر دفاع خاطرنشان ساخت:  در این بین روندی که اخیراً شدت بیشتری به خود گرفته روابط پنهانی برخی دولت ها با رژیم صهیونیستی است آشکار شده است و آن  را خیانت به تمام ملت‌های مسلمان می‌دانیم.

امیر حاتمی در ادامه گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت ها و زیرساخت های فراوان که ماحصل تحریم‌های ظالمانه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است این آمادگی را دارد تا برای تقویت قدرت دفاعی عراق، نیازمندی های نیروهای مسلح عراق  راتامین و برآورده نماید.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه اظهار داشت: نخستین هدف ما در این سفر تحکیم و تقویت روابط دو کشور و هدف دیگر مان که با جمعی از فرماندهای عالی رتبه نیروهای مسلح عراق در ایران حضور پیدا کرده ایم آشنایی با دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران و کسب تجارب ارزنده در حوزه دفاعی است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم در سایه تبادلات دو جانبه ایران و عراق توانمندی های نیروهای مسلح عراق برای مبارزه و نابودی تروریسمی که همچنان ریشه های آن در منطقه فعال هستند را تقویت کنیم و بر این اساس تا نابودی کامل آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

جمعه عناد سعدون گفت: افتخار می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن توانستیم داعش را در عراق شکست دهیم و ملت عراق هرگز  کمک های مستشاری و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برای بیرون راندن و شکست داعش را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان جمهوری اسلامی ایران برای کمک  و حمایت های بی دریغ برادرانه از ملت و دولت عراق هستیم.

اخبار مرتبط وزیر دفاع عراق به تهران سفر می کند وزیر دفاع: توافقات مهمی با روسیه برای گسترش سلاح هوایی داریم شرط ایران برای فروش تسلیحات به کشورهای دیگر از زبان وزیر دفاع وزیر دفاع: ملت ایران بدخواهان را تنبیه خواهند کرد وزیر دفاع: به هیچ وجه اصابت گلوله به خاک ایران قابل قبول نیست وزیر دفاع: سپاه و ارتش در کنار هم دستاوردهای عظیمی به ارمغان آوردند وزیر دفاع: حق تعقیب قاتلین شهید سلیمانی به قوت خود باقیست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران: وزیر دفاع تحریم شد/ ترامپ در مورد تحریم های جدید ایران بیانیه داد وزیر دفاع: اتفاقات مهم و مبارکی در حوزه موشکی کشور افتاده است دیدار وزیر دفاع ایران با همتای هندی خود وزیر دفاع هند به ایران می آید وزیر دفاع: بیش از 90 درصد نیازهای تسلیحاتی نیروهای مسلح در داخل تامین می‌شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا ایران و عراق داعش سردار سلیمانی امیر حاتمی ترور سردار سلیمانی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی نیروهای مسلح ایران و عراق دفاع جمهوری امیر حاتمی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس 50 امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: « در عربستان گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم.

فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود