Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون تردید توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می‌طلبد، به همین منظور متولیان امور بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و البته بالا بردن سرانه مطالعه در همه مناطق شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، پیام حمید ملانوری،  استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" بدین شرح است:

به نام خدا

کتاب، دروازه‌ای به سوی جهان بی منتهای دانش و معرفت است، راهی برای نفوذ به تجربه‌‏های گسترده اهل علم و معرفت که به فرموده ائمه معصومین(ع) ، مطالعه آن، آرامشی جاودانه در پی دارد.

بی شک ترویج فرهنگ کتابخوانی، به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروزی است و در استانی مثل خراسان جنوبی با پیشینه غنی ادبی، این اصل از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

بدون تردید توسعه و ترویج این فرهنگ شایسته، همراهی تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت آحاد افراد جامعه را می‌طلبد، به همین منظور متولیان امور بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و البته بالا بردن سرانه مطالعه در همه مناطق شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند.

اینجانب ضمن تبریک بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که شعار نیکوی "دانایی؛ مانایی" را برخود دارد، از همت والای همه اهل قلم و اندیشه، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و تلاشگران عرصه نگارش، چاپ و نشر کتاب استان که در ترویج این مسئولیت خطیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند، قدردانی می‌کنم.

امید که با سیاستگذاری‌های درست و بجا بتوانیم شاهد نهادینه شدن باور کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب  و قلم به ویژه اندیشمندان و صاحبنظران در جامعه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخوانی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی