Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@06:39:37 GMT

اعلام وضعیت فوق‌العاده

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۲۷۴۲

اعلام وضعیت فوق‌العاده

رئیس جمهوری گفت: از شنبه آینده اول آذر ماه، در سراسر کشور محدودیت‌هایی اجرا می‌شود.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مقابله با شیوع این ویروس اظهار کرد: از شنبه هفته آینده یعنی اول آذر طرحی اجرا می‌شود که مربوط به کل کشور است و البته در هر شهر بنا بر اقتضائات آن شهر اجرا می‌شود و کلیت آن تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس جمهوری با بیان اینکه هدف از این محدودیت‌ها ملموس شدن شرایط فوق‌العاده برای مردم است، گفت: ما از شرایط عادی عبور کردیم، همه باید کمک کنند که بتوانیم از این مسأله با کمترین ضرر عبور کنیم و آنچه در مرحله اول مهم است آموزش دادن است؛ ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چیست. رئیس جمهوری تصریح کرد: هنوز هم در جامعه افرادی هستند که می‌گویند من علامتی ندارم، فقط یه درد عضلانی دارم. وقتی باز هم از او می‌پرسند علامتی داری؟ می‌گوید یک چند روزی است که حس چشایی و بویایی‌ام کار نمی‌کند معلوم است آموزش به اندازه کافی به مردم داده نشده است. روحانی ادامه داد: مردم فکر می‌کنند باید تب شدید داشته باشند، فکر می‌کنند باید در شرایطی باشند مدام سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغ آنان آمده است. ما باید سطح آموزش را بالا ببریم و همچنین مردم هم باید اعتماد کامل به ستاد ملی کرونا و قرارگاه داشته باشد این اعتماد هر چه کمتر شود به ضرر ماست. وی تأکید کرد: کاری به صحبت‌های اینها که در داخل یا در رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کنند و انتقادهای ناپخته‌ای را بیان می‌کنند، ندارم اما هر چیزی که اعتماد مردم را به ستاد ملی کرونا و به قرارگاه و وزارت بهداشت کاهش دهد به ضرر ماست، به محض اینکه اعتماد کم شود دقت مردم برای اجرای مصوبات کم می‌شود. وی تأکید کرد: نیروهای مسلح نیز باید تجهیزات و امکاناتشان در اختیار باشد که البته در اختیار است؛ چرا که خستگی کادر درمان از سوی نیروهای مسلح می‌تواند کاهش یابد. رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین بیمارستان‌ها و تأسیساتی که برای نیروهای مسلح نیست بلکه برای دولت است ولی مربوط به وزارت بهداشت نیست و مربوط به دستگاه‌های دیگر است باید همه پای کار بیایند. روحانی تأکید کرد: اگر مصوباتی تأیید و ابلاغ شود اما توسط عده‌ و اقلیتی اجرا نشود، باید با آنان برخورد شود. اگر برخورد نشود، کل کار لنگ می‌شود. بیشترین مسئولیت در این‌باره با قرارگاه است. وی با یادآوری اینکه تجمع و تردد باید به حداقل ممکن برسد، ادامه داد: اگر تردد و تجمع کم شود بسیاری از مسائل ما حل می‌شود. در بسیاری از شهرها افزایش ابتلاها به‌خاطر تجمع غیرضرور و غیرقانونی است. یک تیم فوتبال برنده شده که دلیلی بر تجمع نمی‌شود. هر حادثه بعد از دو هفته مراجعه به بیمارستان را افزایش می‌دهد و بعد از سه، چهار هفته مراجعه به آرامستان را بیشتر می‌کند. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در شهری مانند مشهد، اجتماعی درست می‌شود که رنگ‌وبوی مذهبی داشته اما مجوز نداشته است. مشهد در روزهای گذشته در برخی از روزها از نظر آماری وضعیتی بدتر از تهران داشت، حالا از هر کسی می‌پرسیم می‌گویند مجوزی نداشتند. اصل تجمع و تردد غیرضروری را باید رعایت کنیم. روحانی با یادآوری اینکه ۸۰ درصد کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند علامت روشن ندارند، افزود: چون این افراد علامت ندارند، فکر می‌کنند سالم هستند اما دیگران را مبتلا می‌کنند. باید تست تشخیصی را افزایش دهیم.   ---

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان، در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت و در شمال غرب، غرب، بعضی نقاط جنوب غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بارش پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و اواخر وقت رگبار باران با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، ابری و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد و احتمال تگرگ با بیشینه ۲۱ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749574

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق برای ۱۸ استان کشور طی امروز
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود