Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۲۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۰۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۵۵۲ هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۵۶۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون پنج میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

استان‌های رکورددار کرونا در کشور / کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در نانوایی‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر روند افزایشی بیماری زایی کرونا در کشور و همچنین افزایش موارد مرگ و میر ناشی از آن، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: موارد ابتلا و بستری روزانه در کشورمان همچنان با شیب تند و نگران کننده‌ای در حال افزایش است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد افزایش بروز موارد مثبت بستری و افزایش بروز تعداد فوت شدگان مثبت بیماری نسبت به هفته‌های ماقبل بودیم.

وی افزود: متوسط بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته با افزایش نسبت به هفته ماقبل به ۲۶.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر رسیده است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان جنوبی و یزد دارای بیشترین میزان بروز بستری در کشور بودند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور با افزایش قابل توجه نسبت به هفته‌های ماقبل به ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت رسیده و میزان بروز در این شاخص در استان‌های یزد، ایلام، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان جنوبی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۷۹ درصد است که کمترین میزان رعایت در نانوایی‌ها و سامانه‌های مسافربری گزارش شده است.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذسته با افزایش تعداد تست‌های آزمایشگاهی انجام شده شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است.

وی در خاتمه تاکید کرد: جهت خروج از وضعیت اسفبار حال حاضر بیماری در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت و تداوم هماهنگی‌های بین دستگاهی در اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب و نظارت دقیق بر اجرای آن هستیم. اکنون زمان مماشات و عادی انگاری نیست و مطمئنا در صورت هرگونه غفلت از سوی مردم و مسئولین با فرا رسیدن روزهای سردتر وضعیت بیماری به مراتب سخت‌تر و سهمگین‌تر از وضعیت موجود خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میزان رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روزها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد کد خبر 848762 منبع: ایسنا برچسب‌ها سرطان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید