Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: توسعه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در کشور میزان همگرایی اجتماعی ما را افزایش داده و منجر به ایجاد توسعه پایدار اقتصادی در کشور خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در جلسه با مدیران کتابخانه‌های عمومی استان قزوین که به مناسب روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در دفتر ریاست اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد اظهار داشت: مراکز فرهنگی مثل کتابخانه‌ها نقش زیادی در ارتقای فرهنگ عمومی دارند و بسیار می‌توانند به توسعه کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بین نرخ سرانه مطالعه و فرهنگ عمومی رابطه مستقیمی وجود دارد اضافه کرد: امروز متوجه شدیم که یکی از مشکلات اساسی کشور فرهنگ عمومی ما است و مبارزه با کرونا به ما نشان داد که در این حوزه با چالش جدی مواجه هستیم و یکی از راه‌های گره‌گشایی از این مسئله ارتقای سطح مطالعه در کشور و استان قزوین است چرا که هر چقدر نرخ مطالعه عمومی در کشور افزایش پیدا کند، سطح فرهنگ عمومی هم به همان نسبت ارتقا می‌یابد.  

جمالی‌پور ادامه داد: اگر امروز با برخی چالش‌های فرهنگی مواجه هستیم به این دلیل است که سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و به خاطر همین میزان همکاری و مسئولیت‌پذیری‌ها در سطح جامعه پایین آمده است. بنابراین همه باید تلاش کنیم مردم ما توجه بیشتری به امر مطالعه، کتاب و کتابخوانی کنند و اگر این مهم محقق شود میزان همگرایی اجتماعی ما افزایش پیدا خواهد کرد و سریع‌تر به توسعه پایدار اجتماعی دست می‌یابیم.

قزوین از داشتن کتابخانه مرکزی محروم است

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای در استان قزوین گفت: به همین خاطر ارتباط کاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و رسانه‌ها بسیار مهم است. بنابراین اگر نهاد کتابخانه‌ها بتواند ارتباط و تعامل خوبی با رسانه‌های برخط و صدا و سیما ایجاد کند، می‌تواند از طریق برنامه‌های کتابخوانی نسبت به آگاه‌سازی و ارتقای سطح فرهنگ و معیشت مردم در استان اقدام کند.

جمالی‌پور ساختن کتابخانه را فعالیتی کشورساز و آینده‌ساز توصیف کرد و افزود: با وجود پیشینه تاریخی 600 ساله شهر قزوین در توسعه فرهنگ و دانش در کشور متاسفانه این شهر هنوز از داشتن کتابخانه مرکزی محروم است و معلوم نیست که چرا در دهه‌های اخیر ساخت این کتابخانه در شهر قزوین این همه عقب افتاده است.

7 کتابخانه روستایی به دانش‌‌‌آموزان محروم خدمات آموزشی ارائه می‌دهداحداث کتابخانه مرکزی قزوین تنها با مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر استمعاون استاندار قزوین: ساخت کتابخانه مرکزی 100 میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد

کتاب‌ها 7 روز قرنطینه می‌شوند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هم در این جسله با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر به دلیل دستور ستاد مقابله با کرونا تعطیل است گفت: با این حال فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های کتابخوان را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتقال داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت این فضا برای توسعه کتابخوانی بهره بگیریم.

فاطمه محمدبیگی اضافه کرد: در حال حاضر طرح قرنطینه 7 روزه کتاب را در منابع و مخازن کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌کنیم تا بتوانیم کتاب را به دور از هر گونه ویروسی از جمله کرونا به دست کتابخوانان حرفه‌ای استان برسانیم.

وی ادامه داد: برنامه ما توسعه منابع دیجیتال در کتابخانه‌ها است تا بتوانیم از این طریق از بحران کرونا عبور کرده و کتاب را به کتابخوانان در هر نقطه استان برسانیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین نهاد کتابخانه های عمومی کتاب استانداری قزوین نهاد کتابخانه های عمومی کتاب کتابخانه های عمومی استان کتابخانه مرکزی استاندار قزوین کتابخانه ها استان قزوین فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک 1402 شاهد حضور پررنگ سفیران و مقامات بین المللی از کشورهای مختلف بود.
از این بین می توان دکتر موسوی مدیر کل اداره امور مرزی و حقوقی وزارت امور خارجه، هماهنگ کننده امور دانشگاهی سفارت فرانسه، سفیرکشور بولیوی، مشاور نظامی سفارت ونزوئلا، ، دبیر دوم سفارت عراق، دبیر دوم سفارت هند، رایزن عمرانی سفارت کره جنوبی و وزیرمختار سفارت اندونزی و نمایندگان سفارت آفریقای جنوبی را نام برد.
تکین حسنو، رییس کمیته توسعه پایدار سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) و سرپرست ریاست کمیته انرژی، معدن محیط زیست اکو، نورلان داریمو، برنامه ریز و هماهنگ کننده کمیته ژئوماتیک اکو، معاون کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار اکو، دکتر محقق، هماهنگ کننده ارشد مرکز توسعه مدیریت کاهش بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) نیز از حاضرین در همایش بودند و همچنین از بخش های مختلف نمایشگاه نیز بازدید کردند.تا از نزدیک با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی آشنا شوند.
شایان ذکر است سازمان نقشه برداری کشور در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، گام های مؤثری برداشته که از آن جمله می توان به انعقاد تفاهم نامه همکاری با جمهوری تاجیکستان و بررسی صدور خدمات فنی مهندسی به کشور ترکمنستان اشاره کرد، برای تحقق این مهم؛ اقدامات بین المللی جهت توسعه تعاملات برون مرزی به انجام رسانده است. گفتنی است سازمان نقشه برداری کشور در جوامع بین المللی حضور چشمگیری دارد . این سازمان عضو کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار (اکو) و عضو کمیته معدن، انرژی و محیط زیست سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، عضو هیئت رئیسه و رییس کارگروه کارگروه تلفیق داده های مکانی و آماری کمیته جهانی سازمان ملل متحد در مدیریت جهانی اطلاعات مکانی آسیا و اقیانوسیه (UNGGIM-AP) و تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مرکز توسعه مدیریت کاهش بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) می باشد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است