Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:33:55 GMT

نمایشگاه تصاویر ۱۹ کتاب چاپ سنگی در موزه ملک

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۳۱۵۶

نمایشگاه تصاویر ۱۹ کتاب چاپ سنگی در موزه ملک

مدیر موزه ملی ملک خبر داد: ۲۲ تصویر از ۱۹ کتاب چاپ سنگی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با هفته کتاب در محوطه فضای باز میدان مشق به نمایش درآمده است.

رضا دبیری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه منتخب چاپ سنگی در محوطه میدان مشق با همکاری خانه کتاب و کتابخانه و موزه ملی ملک، توضیح داد: این نمایشگاه با نمایش منتخبی از تصاویرِ موجود از کتاب‌های چاپ سنگی در گنجینه موزه ملی ملک آغاز به کار کرد که به دلیل شرایط کرونایی و تعطیل بودن موزه، این نمایشگاه به صورت سیار در محوطه باز میدان مشق برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او حضور مردم در شرایط کرونایی در محوطه میدان مشق را فرصت مناسبی برای زنده نگه داشتن این موضوع دانست و افزود: در تصاویر انتخاب‌شده، قصه‌های ادبی، بناهای تاریخی تهران و شخصیت‌های مختلف از کتاب‌های اولیه چاپ سنگی انتخاب شده‌ که به شکل تابلوهایی با فاصله‌های مناسب از یکدیگر در محوطه میدان مشق برای بازدید قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به این که بازدید از این نمایشگاه از شنبه ۲۴ آبان تا چهارشنبه ۲۸ آبان از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ امکان‌پذیر است، ادامه داد: تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی انتخاب‌شده خود طراحی‌هایی از بناهای تاریخی یا قصه‌ها است. قصد داشتیم تا نمونه‌های اول گذر از کتاب‌های سنگی به چاپ را داشته باشیم به همین دلیل سراغ این گنجینه رفتیم.

به گفته‌ دبیری‌نژاد، تصاویر به نمایش درآمده در قالب عکس در این نمایشگاه از کتاب‌های چاپ سنگی «قرآن کریم»، «خمسه نظامی»، «کلیله و دمنه»، «الف لیله و لیله (هزار و یک شب)»، «الف النهار»، «تاریخ العجم»، «الف و بای مصور فارسی»، «مثنوی الاطفال (گزیده مثنوی)»، «اخلاق مصور»، «روزنامه حکیم الممالک»، «مرآت البلدان ناصری»، «شهنشاه‌نامه»، «تاریخ جهانگشای نادری»، «افتخارنامه حیدری»، «ریاض المحبین»، «مجالس المتقین»، «اسرار الشهاده»، «تحفه الذاکرین» و «عناصر حوادث» برداشت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا نمایشگاه مشق کتاب کتابخانه و موزه ملی ملک موزه ملی ملک میدان مشق چاپ سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود