Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا در روزهای سردپاییزی خطری جدی در بیخ گوش خانواده ها بوده و راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، ویروس کرونا ماه هاست که مردم را درگیر خود کرده است و هراس از ابتلا به این ویروس تأثیری منفی بر بسیاری از فعالیت ها و کسب و کارها برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا مردم از ترس ابتلا به این ویروس مراقبت های بیشتری در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی بکار می گرفتند و اما امروز شاید طولانی بودن و ماندگاری این مهمان ناخوانده همه مردم را خسته کرده است.

 

افزایش آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا نشان از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش مقابله با ویروس کرونا است.

 

متاسفانه امروز شاهد هستیم که ویروس کرونا در بسیاری از خانواده ها در حال گسترش و گرفتن قربانی است؛ اما هنوز هم مردم در مقابله با این مهمان ناخوانده نقش اول را دارند، برای کم شدن خطری که بیخ گوش خانواده ها است باید فرهنگ سازی ها تقویت و تداوم یابد و با اطلاع رسانی ها نقش آفرینی کرد.

 

تعطیل شدن دورهمی ها، عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا و عدم حضور در تجمعات از موارد مهمی است که نیازمند فرهنگ سازی و نقش آفرینی رسانه و صدا و سیما است.

 

مردم با توجه به نقشی که در حفظ سلامتی خود و دیگران دارند، زدن ماسک را جدی بگیرند به محدودیت هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده است عمل کرده و برای مقابله با ویروسی که در کمین جان عزیزانشان است دوری کنند.

 

مخفی کردن ابتلا به ویروس کرونا امروزه بین برخی خانواده ها به چشم می رسد و این معضلی بزرگ بوده که جان عزیزان و اطرافیان خودشان را با این پنهان کاری به خطر می اندازند، در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

 

خانواده هایی که بیمار آنها نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و قرنطینه خانگی برای آنها توصیه می شود، باید شیوه قرنطینه را به بهترین شکل انجام دهند، چراکه سهل انگاری و مخفی کردن بیماری از دیگران ابتدا جان دیگر اعضای خانواده و سپس جان اطرافیانی که با آنان در ارتباط هستند را به خطر می اندازد.

 

همانگونه که برای فرزندان خود فرهنگ سازی کردیم که زدن ماسک و شست و شوی مداوم دست ها را فراموش نکنند، امروز که ویروس کرونا فراگیرتر شده و در شرایط فوق حاد قرار داریم به فرزندان خود بیاموزیم که ابتلا به ویروس جرم نیست و فردی که برای بهبود سلامتی در منزل قرنطینه می شود، باید با وجدان بیدار در حفظ سلامتی دیگر اعضای خانواده و اطرافیان مراقبت لازم را به کار گیرد.

 

مبتلا شدن به ویروس کرونا البته که جرم نیست ولی انتشار آگاهانه این ویروس در سایه عدم رعایت قرنطینه خانگی و حضور در جامعه، مخفی کردن بیماری و برقراری ارتباط با دوستان و اقوام خیانتی بزرگ در به خطر انداختن سلامتی آنان است.

 

بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا و جان باختن روزانه بسیاری از هموطنان دیگر ترس وحشت از ابتلای به بیماری کرونا را همچون روزهای اول شیوع این ویروس ندارد و مردم بجای همکاری ا ستاد ملی مبارزه با کرونا، همواره در پی یافتن راهی تازه برای انجام فعالیت های خود هستند.

 

تعطیلی تالارها نه تنها موجب تعطیل شدن مراسم عروسی نشد بلکه همچنان این مراسم در منازل و محلات در حال برگزاری است و هر عروسی دامی بزرگ برای گرفتار شدن خانواده هلی زیادی به ویروس کرونا است.

 

تعطیلی چابخانه و ممنوع بودن چاپ اعلامیه ها از دیگر مصوبات اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است در حالی که فضای مجازی ابزاری برای اطلاع رسانی بسیاری از خانواده ها شده است و اینگونه مراسم تا حدودی به قوت خود باقی است.

 

این روزها سلامتی، بازیچه برخی افراد شده است که با وجود اطلاع داشتن از خطرات ابتلا به ویروس کرونا، برای ثبت خاطره ها و یا حفظ نام به در سایه رسم و رسوم جان بسیاری از مردم را به خطر می اندازند و قربانی های زیادی را به دام ویروس کرونا می اندازند.

 

اینجاست که جای فرهنگ خالی می ماند؛ بیاییم بخاطر خودخواهی خود با سلامتی دیگران بازی نکنیم، ثبت خاطرات مراسم عروسی با تلخ کردن کام بسیاری از خانواده ها در سایه سنگین ویروس کرونا نه تنها خاطره ای شیرین برجای نمی گذارد بلکه بسیار تلخ خواهد بود.

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس کرونا فرهنگ سازی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر

خسرو کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این مدت شاهد وقوع بارندگی‌های بهاری خوبی هم در سطح کشور و هم استان هستیم.

وی تصریح کرد: این بارندگی‌ها با توجه به فصل بهار و اقتضای زمانی اکثراً به‌صورت رگباری و به مدت کوتاهی است، یکی دیگر از ویژگی‌های این بارش‌ها نقطه‌ای بودن آن‌ها می‌باشد، که با اقداماتی که از قبل انجام شده، بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از آنجایی که تقویم کوچ عشایر توسط تعدادی از عشایر رعایت نشده و قبل از ۲۵ اردیبهشت وارد استان شده‌اند، این افراد در مناطق کوهستانی غافلگیر شدند.

کیانی یادآور شد: با توجه به اخطارهای هواشناسی پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها به عشایر از طریق دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته بود.

وی عنوان داشت: فرمانداران، هلال احمر، امور عشایر و سایر سازمان‌های امدادی به بحث امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب‌ها پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ خانوار خصوصاً عشایر در سراسر استان دچار خسارت‌های ناشی از بارندگی به‌صورت معیشتی شدند و امدادرسانی‌ها از زمانی که بارندگی‌ها آغاز شدند و بعد از آن در حال انجام است.

کیانی یادآور شد: با توجه به صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق امدادرسانی‌ها کمی سخت بود و ارزیابی خسارات در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدت گزارش‌هایی از ریزش‌های کنار جاده‌ای داشتیم که در حداقل زمان ممکن توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر خسارات معیشتی وارده به عشایر، به دام‌ها نیز خساراتی وارد شده است که در حال ارزیابی و جمع‌بندی در این زمینه هستیم.

کیانی تاکید کرد: هواشناسی استان برای امروز و فردا هم پیش‌بینی بارش‌هایی را داشته و لازم است عشایر توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 6098112

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب