Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:18:43 GMT

توسعه فرهنگی اساس رشد جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۳۳۳۵

توسعه فرهنگی اساس رشد جامعه است

ایسنا/فارس استاندار فارس توسعه فرهنگی را از پایه های اصلی رشد جوامع دانست و تاکید کرد که این مهم باید در قالب فعالیت های سخت و نرم افزاری دنبال شود و به نتیجه برسد.

عنایت‌الله رحیمی عصر شنبه ۲۴ آبان در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهر صدرا، یکی از پایه‌های اصلی توسعه هر شهر را توسعه فرهنگی در قالب کالبد و فیزیک و فعالیت‌های فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت‌های کالبدی شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگوران و فرهیختگان در چنین مکان هایی  شاهد حرکت صدرا در مسیر پیشرفت همه جانبه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات درخور توجهی در شهر صدرا انجام شده است، افزود:  تعیین تکلیف نسخه تجدید نظر شده طرح تفصیلی شهر صدرا یکی از این اقدامات اثر بخش است که امیدواریم با ابلاغ این طرح جدید دستگاه های اجرایی با دانستن وظایف و تکالیف خود، خدمت رسانی به این شهر را بهتر از گذشته انجام دهند. 

رحیمی ادامه داد : اگر  از سال ۷۴ تا کنون که شهر صدرا ایجاد شده است، سالانه سه مدرسه در این شهر ساخته می‌شد، در حال حاضر فضای آموزشی دارای بیش از ۵۰ مدرسه بود که بی شک آرامش و رفاه بیشتری برای ساکنان صدرا در پی داشت.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تلاش‌های چشمگیری برای جبران عقب ماندگی ها در شهر صدرا انجام شده که نتایج مهمی در خدمت رسانی به مردم و توسعه این شهر دارد.

وی به گسترش زیر ساخت های حمل و نقل درون و برون شهری صدرا نیز اشاره کرد و افزود:  ساخت  خیابان‌ها، تعریض و تعمیر ورودی صدرا  تعریض ورودی دوم که به شکل آزاد راه عمل می‌کند و به زودی به بهره برداری میرسد و احداث جاده شیراز به سمت باجگاه از اقداماتی است که شهر صدرا را از بن بست خارج و این شهر را به عنوان شهر برتر در  سلسله مراتب سکونتی استان فارس مطرح خواهد کرد.
 
استاندار فارس بیان کرد: همدلی و هماهنگی و اراده ای که بین نهادها و دستگاه های استان وجود دارد زمینه توسعه و حرکت رو به جلو شهر صدرا فراهم شده است.

وی همه افراد را به انصاف دعوت کرد و گفت: بعضی افراد با وارد کردن هجمه هایی در فضای مجازی، می‌گویند در صدرا کاری انجام نشده در حالی که یک مقایسه ساده نشان می‌دهد در چند سال گذشته چه خدماتی به این شهر ارائه شده است.

استاندار فارس همچنین از انجام اقدامات کارشناسی برای ارتقا جایگاه سیاسی و اداری شهر صدرا و تفاهم با نمایندگان شهرستان در این زمینه خبر داد و گفت: در صورت تصمیم گیری نهایی وزارت کشور، نمایندگان دولت در این شهر مستقر خواهند شد.
 
استاندار فارس ضمن تبریک هفته کتاب و کتابداری، به کسب رتبه اول انجمن کتابخانه‌های فارس اشاره کرد و گفت: جایگاه برتر در امور فرهنگی زیبنده نام بلند آوازه فارس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهر صدرا وزارت كشور استان فارس استاندار فارس شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند

احمد محمودزاده با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه دریافت شده پس داده شود.

وی افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساتی است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیا و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونان آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش های سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده است که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند