Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبهه جدایی طلب پولیساریو اعلام کرد که توافق آتش بس با دولت مغرب به پایان رسیده است.

خبرگزاری میزان – جبهه جدایی طلب «پولیساریو» می‌گوید که آتش بس ۳ دهه‌ای با دولت مغرب در صحرای غربی، به پایان رسیده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مغرب عملیاتی را برای برای بازگشایی جاده به «موریتانی» آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مغرب می‌گوید که عملیاتی را در مرز جنوبی صحرای غربی برای پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز از سوی جبهه پولیساریو انجام داده است.

جبهه پولیساریو اخیرا هشدار داده بود در صورتی که دولت مغرب نیرو‌های خود را به منطقه حائل در مرز جنوبی صحرای غربی اعزام کند، این گروه توافق آتش بس را لغو کرد.

بیانیه جدید جبهه پولیساریو می‎گوید که «رباط» با فرستادن سربازان خود به منطقه حائل «الکرکرات» در مرز میان صحرای غربی و موریتانی، توافق نظامی شماره یک را که با نظارت سازمان ملل به امضا رسیده، نقض کرده است.

هفته گذشته حدود ۲۰۰ راننده کامیون با بیان اینکه در طرف موریتانی مرز با «الکرکرات» گرفتار شده اند، از مقامات مغرب و موریتانی درخواست کمک کردند.

بیشتر بخوانید: واکنش پولیساریو به ادعای دولت مراکش درباره ارتباط با ایران و حزب الله برکناری سه وزیر کابینه مغرب توسط پادشاه این کشور

صحرای غربی به عنوان یکی از مناطق مورد مناقشه استعمار پیشین اسپانیاست؛ «رباط»، کنترل ۸۰ درصد از آن را در اختیار دارد.

جبهه پولیساریو که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۱ در حال مبارزه برای استقلال بوده، خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت خود است.

سال ۱۹۹۱ و بعد از ۱۶ سال جنگ، ۲ طرف با نظارت سازمان ملل توافق آتش بسی را امضا کردند، اما همه پرسی برنامه ریزی شده بار‌ها به دلیل مناقشه بر سر ترکیب رای دهندگان و وضعیت این سرزمین به تعوق افتاده است.

مذاکرات درباره صحرای غربی با حضور مغرب، جبهه جدایی طلب پولیساریو، الجزایر و موریتانی از چندین ماه پیش به حالت تعلیق در آمده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل مغرب پولیساریو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مغرب تحولات بین الملل مغرب پولیساریو جبهه پولیساریو صحرای غربی دولت مغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ترور برای بقا
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • تقسیم استان تهران به دو استان شرقی و غربی در حال پیگیری است
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه