Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@18:40:33 GMT

مهم‌ترین حوادثی که در ۲۴ آبان ماه رخ داد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۴۱۰۱

در این بسته خبری مهمترین اخبار حوادث گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز بیستم و چهارم آبان ماه مشاهده می‌کنید. خبرگزاری میزان - در این بسته حوادث مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی بیستم و چهارم آبان ماه مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: عاملان تخریب محله خزانه دستگیر شدند با همت ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی ۵ عامل تخریب شیشه‌های واحد‌های صنفی و خودروی شهروندان که یک میلیارد ریال، خسارت وارد کرده بودند در کمتر ۲۴ ساعت دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انبار احتکار قطعات خودرو در کرمان پلمب شد فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک انبار لوازم و قطعات خودرو به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهر کرمان خبر داد.   بیشتر بخوانید: جلوگیری از فعالیت واحد صنفی متخلف در شهرک غرب اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از یکی از مجتمع‌های تجاری شهرک غرب که در آن به دلیل حراج اجناس یکی از فروشگاه‌های این مجتمع تجاری تعداد زیادی از شهروندان در فضای بسته بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای خرید تجمع کرده بودند موضوع بررسی و برای حفظ سلامت شهروندان، اداره اماکن پلیس امنیت عمومی پایتخت از ادامه فعالیت این واحد صنفی جلوگیری بعمل آورد.   بیشتر بخوانید: سارق ترمینال شناسایی شد رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از بازداشت سارقی حرفه‌ای که مسافران را در بین راه بیهوش و اموالشان را سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: پیامک هتل سارق را لو داد.   بیشتر بخوانید: اخطار به ۱۸ متصدی متخلف واحد‌های صنفی/ ۵ واحد صنفی پلمب شد رییس پلیس اماکن عمومی پایتخت گفت: با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی از ۲ هزار و ۵۷۹ واحد صنفی در نقاط مختلف شهر تهران بازدید و ۵ واحد صنفی متخلف با دستور قضایی پلمب شد.   بیشتر بخوانید: عبور از عرض بزرگراه جان عابر‌پیاده را گرفت به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، علیرغم توصیه‌های مکرر و متعدد پلیس راهور فاتب در خصوص عدم تردد عابرین از عرض بزرگراه باز هم شاهد این کار از سوی عابرین پیاده و در نهایت بروز حوادث ناگوار هستیم.   بیشتر بخوانید: خرابی یک دستگاه تریلر کشنده در تونل توحید+عکس رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راهور فاتب از خرابی یک دستگاه تریلر کشنده صبح امروز در تونل توحید خبر داد.    بیشتر بخوانید: نجات جان ۱۶۶ نفر در ۷۲ ساعت گذشته معاون عملیات سازمان امداد و نجات از نجات جان ۱۶۶ نفر در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.   بیشتر بخوانید: اراذل و اوباش چگونه سطح بندی می‌شوند؟ رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که اراذل و اوباش چگونه سطح بندی می‌شوند، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نیروی انتظامی، تعدد جرائم در سطح بندی اراذل و اوباش، تاثیر مستقیم دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: بسته خبری حوادث

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته خبری حوادث پلیس امنیت عمومی بیشتر بخوانید واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی و مدرس ارشد بین المللی در این باره به چند نکته مهم اشاره کرده است و این که با وجود پذیرش مضرات احتمالی استفاده از واکسن دلایل مهم استفاده از آنها چه بوده است.

سوری با اشاره به اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر درباره واکسن آسترازنکا به همشهری آنلاین می‌گوید: برخی خبرهای مربوط به این واکسن تایید کرده که تزریق آن امکان دارد خون را لخته و موجب کاهش پلاکت‌ها و نهایتا مشکلات قلبی عروقی در دریافت کنندگان واکسن به ویژه افراد زیر ۵۰ سال شده باشد. این اخبار در بین ایرانی‌ها هم دست به دست می‌شود و نگرانی‌هایی را رقم زده است.

او ادامه می‌دهد: شرکت بریتانیایی ‌ـ ‌سوئدی تولیدکننده واکسن با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا و موسسه سرم هند واکسن آسترازنکا را تولید کرد و این واکسن از دسامبر ۲۰۲۰ میلادی در حال انجام تحقیقات بالینی فاز 3 بوده ‌است. آکسفورد-آسترازنکا، به‌صورت 2دوز نیم میلی‌لیتری در عضله دالی بازو، در افراد بالای ۱۸ سال، تزریق می‌شود و دوز دوم هم ۶ تا ۱۲ هفته پس از دوز نخست.

به گفته این اپیدمیولوژیست، اثربخشی این واکسن در پیشگیری از ابتلا به موارد حاد کووید ۱۹، پس از ۲۲ روز از تزریق دوز اول، معادل ۷۶ درصد عنوان شده و این اثربخشی پس از تزریق دوم به ۸۱ درصد می‌رسد.

عوارض اولیه آسترازنکا

سوری با بیان این که آسترازنکا ایمنی بالایی داشته و اثرات جانبی آن مانند درد محل تزریق، سردرد و تهوع، ناچیز است که عموماً طی یک تا چند روز، رفع می‌شوند، ادامه می‌دهد: با این وجود، اثرات جانبی نادر از جمله آنافیلاکسی هم به‌ندرت مشاهده شده‌ است. در موارد بسیار نادر، ایجاد لخته خون (ترومبوز) نیز به میزان یک مورد در هر 100هزار تزریق، مشاهده شده ‌است. در مارس ۲۰۲۱ گزارش شد که در بین ۳۴ میلیون تزریق در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا ۳۷ مورد لختگی خون خطرناک ناشی از تزریق این واکسن در استفاده‌کننده‌ها روی داده‌ است.

واکسن‌هایی که در کشورمان برای مقابله با کروناویروس جدید استفاده کردیم را هم پایش نکرده‌ایم و کارآزمایی‌های انجام شده حتی برای واکسن‌هایی که در داخل کشور تولید شد، تکمیل نشد

او تاکید می‌کند: آسترازنکا از جمله اولین واکسن‌های تولید شده علیه کووید ۱۹ بود که در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد. حالا کار در بریتانیا به دادگاه کشیده شده و برخی برای این عوارض ادعای غرامت کرده‌اند. جنجال مطبوعاتی نیز به بزرگنمایی مسئله کمک کرده است. اما سؤال اینجاست که آیا این واکسن نسبت به سایر واکسن‌های کرونا، بدتر و دارای عوارض بیشتری بوده است؟

اضطراب ایجاد نکنیم

سوری با بیان این که در کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌ها دو عامل اصلی شامل میزان اثربخشی و ایمنی اهمیت بیشتری دارد، عنوان می‌کند: مطالعات متعدد، واکسن فوق را هم از نظر اثربخشی و هم ایمنی از جمله واکسن‌های خوب دسته‌بندی کرده‌اند. از گزارش‌های ارائه شده هم مشخص شده که این عارضه لخته با افت پلاکت، در استفاده‌کنندگان این واکسن بسیار نادر و کلا ۱۸ مرگ از میان ۲۵ میلیون واکسینه‌شده ثابت شده است که به نسبت سایر واکسن‌ها به ویژه در شرایط اضطراری پاندمی وضعیت بدتری را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل باید به تعارض منافع و رقابت‌های تجاری شرکت‌های بین‌المللی تولید واکسن توجه داشت و نباید نگرانی و اضطراب نادرست در بین کسانی که از این واکسن تزریق کرده‌اند ایجاد کرد.

او درباره تزریق این واکسن در ایران هم توضیح می‌دهد: در همان زمان اوج پاندمی و با شروع واکسیناسیون در ایران، استفاده از آسترازنکا برای افراد زیر ۵۰سال که بیشترین گروه آسیب‌پذیر از این عارضه بودند محدود و حتی ممنوع شد، به همین دلیل نگرانی زیادی برای مردم کشورمان وجود ندارد. به لحاظ علمی هم باید توجه داشت که هیچ مداخله بیولوژیک، شیمیایی و غیرایمنی صددرصدی ندارد و حتی آب هم در شرایط خاصی می‌تواند فرد را مسموم کند. مهم مقایسه اثر مفید و ضرر یا تفسیر درست از سود و زیان استفاده از هر مداخله پزشکی و بهداشتی از جمله استفاده از واکسن‌هاست. این میزان عوارض ناچیز نمی‌تواند دلیلی برای رد آن یا شکایت علیه آن باشد.

بیشتر بخوانید

واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ واکسن‌های دیگر هم پایش نشدند

مدرس ارشد بین المللی به تنوع واکسن‌های ترزیق شده در کشور هم اشاره می‌کند و می‌گوید: البته ما واکسن‌هایی که در کشورمان برای مقابله با کروناویروس جدید استفاده کردیم را هم پایش نکرده‌ایم و کارآزمایی‌های انجام شده حتی برای واکسن‌هایی که در داخل کشور تولید شد، تکمیل نشد. فازهای ۴ و ۵ کارآزمایی‌ها هم یا انجام و یا گزارش نشدند. چه بسا میزان شکست واکسن یا عدم ایمنی و عوارض جانبی آنها بسیار بیشتر از آسترازنکا باشد، لذا قضاوت ما از عوارض ناشی از اغلب واکسن‌ها از روی جهل است و نمی‌توان گفت مثلا آسترازنکا در مقایسه با واکسن‌های مصرف شده یا تولید شده داخلی بهتر یا بدتر است. ضمن آن که باید توجه داشت که استفاده از واکسن در شرایط اضطرار بوده و چرخه کامل تولید واکسن نه برای آسترازنکا و نه واکسن مشابه دیگر طی نشده است.
درست مقایسه کنیم

این استاد اپیدمیولوژی به چند نکته درباره عوارض واکسن آسترازنکا هم اشاره و عنوان می‌کند: اول این که وجود و گزارش عارضه لخته شدن خون در استفاده‌کنندگان از واکسن آسترازنکا نمی‌تواند دلیلی برای ترجیح استفاده از سایر واکسن‌های باشد. دوم آنکه معمولا در شرایط اضطراری چون چرخه و فازهای کارآزمایی‌های بالینی واکسن کامل انجام نمی‌شود، ممکن است عوارض پیش‌بینی نشده بیشتری نسبت به موارد مشابه عادی مشاهده شود.

وجود و گزارش عارضه لخته شدن خون در استفاده‌کنندگان از واکسن آسترازنکا نمی‌تواند دلیلی برای ترجیح استفاده از سایر واکسن‌های باشد

او ادامه می‌دهد: نکته سوم در دست نبودن اطلاعات عوارض ناشی از سایر واکسن‌ها به دلیل عدم انجام مطالعات کافی یا در اختیار نبودن یافته‌های مرتبط نمی‌تواند دلیلی بر بهتر بودن آن واکسن‌ها باشد و مقایسه واکسن‌ها باید در شرایط یکسان از نظر مطالعات، پیگیری‌ها و گزارش‌های معتبر علمی همه آنها باشد، چون در غیر اینصورت دچار خطا در استنتاج خواهیم شد.

سوری تاکید می‌کند: در این حوزه اولین اولویت نظام سلامت و دست‌اندرکاران بهداشت و درمان، رعایت اخلاق و حفظ منافع بیماران است و همچنین لزوم ادامه مطالعات مربوط به واکسن‌های تولیدشده و مصرف‌شده علیه کووید ۱۹ در دوران حاد اپیدمی. مساله دارای اهمیت این که پذیرش مضرات احتمالی استفاده از واکسن، منطقی‌تر و علمی‌تر از قبول مرگ‌های روزانه چندصد نفری مردم در آن شرایط بوده است.

کد خبر 849163 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا واکسن آسترازنکا خبر مهم واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • برخورد خودروی ال نود با پراید یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد