Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@20:06:20 GMT

طرز تهیه نان پدفته کرمانی بدون نیاز به فر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۴۱۳۶

طرز تهیه نان پدفته کرمانی بدون نیاز به فر

پدفته در واقع نوعی نان سنتی استان کرمان است، نام دیگر این نان روغن جوشی است که هم می‌توان آن را صورت نان شیرمال یک تکه تهیه کرد و یا به صورت تک نفره و گرد آن را سرخ کرد.

البته شبیه این نان در یزد و مشهد نیز پخته می‌شود که اسمهایشان در هر شهری متفاوت است. این نان معمولا در ایام عزاداری و برای خیرات پخته می‌شود که برای مجالس کوچک سبیه نان تافتون یا شیرمال تهیه شده و برای مراسم بزرگ آن را کوچک کرده و استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که در تهیه این نان از انواع تخم‌های گیاهی مانند سیاه دانه، گل خشت، گل زرد استفاده می‌کنند.

سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه ۳ دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آن‌ها می‌تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاهدانه آن را به‌نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو مفید است. سیاهدانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود. مصرف روغن سیاهدانه در برنامه غذایی به‌دلیل امگا ۶ فراوان آن در کاهش قندخون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد
خمیر نانوایی ورآمده: ۱ چانه
ماست: نصف لیوان
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم
سیاه دانه: به مقدار لازم
گل خشت (گل زرد): به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم

مراحل

ابتدا تخم مرغ‌ها و ماست را روی خمیر ورآمده ریخته، کمی نمک، سیاه دانه و گل خشت به آن اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم تا مایه‌ای صاف و یکدست به دست آید.

سپس در آن را گذاشته حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر می‌کنیم.

سپس روغن را در ظرف گودی ریخته پس از داغ شدن روغن، با قاشق غذاخوری یا مرباخوری از مایه بر می‌داریم و در روغن داغ ریخته سرخ می‌کنیم.

 

 

منبع: غذالند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نان سنتی نان سنتی طرز تهیه نان سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه