Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر تن‌ساز عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کرونا یک بیماری هزارچهره است و از طرفی بیماری‌های ویروسی درمان قطعی ندارند، اظهار کرد: تنها موضوعی که می‌تواند در عوارض بیماری نقش داشته باشد، سیستم ایمنی و واکنش بدن فرد به ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کرونا می‌تواند برای برخی از افراد بیماری جدی و بسیارخطرناکی تلقی شود، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و توجه به رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را ضروری ذکر کرد.

وی با اشاره به این که هنوز دارو و درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: درمان‌هایی همانند بخور جوش شیرین شواهد بالینی قطعی برای کنترل و درمان بیماران ندارد.

دکتر تن ساز توضیح داد: پیروی از توصیه‌های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا و یا کنترل روند پیشرفت بیماری به میزان قابل توجهی کمک کننده باشد.

وی در عین حال هشدار داد: نباید به توصیه‌های غیرعلمی افرادی که تخصص و تجربه‌ای در درمان کرونا ندارند، اکتفا کرد و صرفا باید با متخصصان این حوزه برای درمان مشورت کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان صرفا تجربه شخصی یک فرد در درمان کرونا را به کل جامعه تعمیم داد، افزود: پیروی از توصیه‌های سبک بهتر زندگی برای افزایش ایمنی بدن می‌تواند به میزان قابل توجهی برای کنترل بیماری اثرگذار باشد.

مصرف خودسرانه آسپرین خطرناک است

دکتر  شجاعی، متخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کووید ۱۹ در کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در مبتلایان به کرونا مصرف خودسرانه داروهاست، چرا که احتمال خطرات این اقدام ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که ویتامینC مورد نیاز بدن را می توان از طریق مواد غذایی تامین کرد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و درمان کرونا، بهتر است از منابع طبیعی و غذاهایی که منبع غنی ویتامین Cهستند استفاده شود. همچنین افرادی که تغذیه مناسبی دارند نیازی به مصرف مکمل‌های دارویی این ویتامین ندارند.

وی به مبتلایان به کرونا توصیه کرد: در دوران بیماری بهتر است از قرص های جوشان ۵۰۰ استفاده شود و افرادی که دارای کمبود ویتامین c در بدن هستند هم می‌توانند از مکمل‌ها استفاده کنند.

شجاعی با اشاره به این که قرص آسپرین نیز در بیماران باید با احتیاط مصرف شود، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند خطرناک باشد و حتما این دارو نیز باید با تجویز پزشک استفاده شود.

وی با بیان اینکه قرص آسپرین تحت هر شرایطی باید با تجویز پزشک معالج مصرف شود تصریح کرد: مصرف آسپرین در افراد سالمند چنانچه با صلاحدید و تجویز پزشک باشد، باید در دوران اپیدمی کرونا هم استمرار داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه درباره موضوع ورود داروی درمان معده به پروتکل درمانی برای کرونا ویروس گفت: مطالعاتی هم در ایران و هم در دنیا در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر داروها همانند فاموتیدین و ملاتونین انجام شده است. بنابراین استفاده از این دارو در زمان ابتلا به بیماری هیچ منعی ندارد.

کد خبر 564885 برچسب‌ها كرونا در ايران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران دارو مصرف خودسرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه