Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@14:19:48 GMT

غذاهای مناسب برای کودک زیر یک سال

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۴۴۰۱

غذاهای مناسب برای کودک زیر یک سال

 زمانی که کودک به سن شش ماهگی می‌رسد؛ غذا‌های کمکی در کنار شیر مادر شروع می‌شود. در این مطلب چند مورد از غذا‌هایی که کودک زیر یک سال می‌تواند استفاده کند برای شما آورده‌ایم.

فرنی با آرد برنج

مواد لازم

آرد برنج یک قاشق مرباخوری
شیر نصف لیوان
شکر نصف قاشق مرباخوری

روش تهیه

برای تهیه فرنی ابتدا شیر جوشیده سرد را با آرد برنج و شکر مخلوط کنید و در حالی‌که روی شعله ملایم است به هم بزنید تا کم کم برنج بپزد و قوام یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریره بادام

مواد لازم

آرد برنج یک قاشق مرباخوری
شکر نصف قاشق مرباخوری
شیر نصف لیوان
بادام ۵ عدد

روش تهیه

ابتدا بادام‌ها را یک ساعت در آب جوش خیس کنید و با قرار دادن لحظه‌ای در آب سرد به آن شوک دهید سپس پوست آن را بگیرید و پودر کنید. پودر بادام را با آرد برنج و شکر مخلوط کنید و داخل شیر جوشیده سرد بریزید و روی حرارت ملایم آن را هم بزنید تا به قوام بیفتد.

پوره سیب زمینی

مواد لازم

سیب زمینی یک عدد
شیر ۵ قاشق غذاخوری
کره یک قاشق مرباخوری

روش تهیه

ابتدا سیب زمینی را بشویید و با پوست، داخل آب جوش بریزید و بگذارید کاملا بپزد. سپس پوست آن را بگیرید و رنده کنید. بعد سیب زمینی رنده شده را با کره مخلوط و کم کم به آن شیر اضافه کنید تا به نرمی و غلظت دلخواه برسد. دیگر پوره‌ها مثل پوره هویج، کدو حلوایی، عدس، نخودفرنگی و لوبیا سبز هم به همین شکل تهیه می‌شود.


سوپ

مواد لازم

گوشت یک تکه متوسط خورشتی معادل ۳۰ گرم بهتر است گوشت ماهیچه گوسفند استفاده شود
برنج یک قاشق مرباخوری
هویج یک عدد کوچک
سیب زمینی یک عدد کوچک

روش تهیه

ابتدا گوشت را کمی می‌پزیم. سپس هویج و برنج و مدتی بعد سیب زمینی را به آن اضافه می‌کنیم. پس از پخته شدن کامل، برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید از چند قطره آب‌لیموی تازه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در یک سالگی تا پایان دو سالگی شیر مادر به عنوان مکمل و تامین کننده بخشی از نیاز‌های تغذیه‌ای کودک محسوب می‌شود. این دوره مرحله بسیار حساسی است که اگر در مراقبت از کودک و برآورد ن نیاز‌های تغذیه‌ای او دقت نشود، می‌تواند به توقف یا افت رشد و در نهایت سوءتغذیه شیرخوار منجر شود.

منبع:روزنامه خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیر مادر سیب زمینی شیر مادر پارسی خبر سبک زندگی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی

دریافت 24 MB

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟