Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@08:26:22 GMT

نجات مو‌ها از ریزش با چند تقویت کننده‌ی ویژه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۴۹۸۵

نجات مو‌ها از ریزش با چند تقویت کننده‌ی ویژه

رویداد۲۴  موی انسان با استفاده کردن از مواد شیمیایی مثل رنگ، دکلره، مواد فرکننده و صاف کننده مو و در مواقعی که مو حتی طبیعی بوده و از مواد شیمیایی هم برای تغییر آن استفاده نشده باشد با سشوار و اتو کشیدن زیاد دچار آسیب دیدگی خواهد شد. البته می‌دانیم که نمی‌توان از تغییر و تنوع در جهت زیبایی و شادابی چهره صرف نظر کرد که امری طبیعی است و فطری، اما گاهی تکرار زود به زود این تغییر و تنوع‌ها و استفاده مکرر از مواد شیمیایی آن هم در فاصله زمان‌های کوتاه مدت، همینطور سشوار و اتوی زود به زود باعث شکنندگی، مو خوره، ریزش مو، بد حالت و بی حالت شدن و در کل آسیب‌های جدی مو خواهد شد که جبران این آسیب‌ها کمی کار را برای ما دشوار خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
راهکار‌هایی برای تقویت و تا حدودی جبران این مشکل وجود دارد که کاربرد آن‌ها در شادابی و بهتر شدن مو‌های آسیب دیده بی تا ثیر نیست.

برای انواع مو‌هایی که به وسیله مواد شیمیایی مثل رنگ و دکلره و صاف کننده‌ها و فر کننده‌ها دچار آسیب و سوختگی شده اند انواع ویتامین‌های مو مثل بوناول که در انواع جوانه گندم و هلویی و... به شکل کرم‌های مختلف در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند توصیه می‌شود که نحوه‌ی استفاده آن برای تاثیر گذاری بیشتر آن است که حتما تا شش ماه هفته‌ای یکبار این نوع ویتامین‌ها را در حمام روی مو‌ها که ابتدا توسط شامپوی مخصوص مو‌های آسیب دیده، شسته و آبکشی شده است هم به ریشه و هم نوک مو‌ها مالیده وخیلی آرام پوست سر را با این ویتامین ماساژ دهید و سپس در بخار حمام به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بمانید تا کاملا جذب شود. چون این ویتامین‌ها معمولا چرب هستند با آب گرم خوب بشویید تا بعد از حمام احساس چرب بودن مو را نداشته باشید. البته خیلی هم در شستن وسواس به خرج ندهید، زیرا بهتر است مقدار کمی از این ویتامین‌ها بر روی مو‌ها باقی بماند.بیشتر بخوانید: برای توقف ریزش مو این ویتامین‌ها را بخورید!تذ کر ۱:بعضی از انواع ویتامین‌های مو خیلی چرب هستند و ممکن است برای استفاده شما را دچار مشکل سازند، بهتر است در مورد این دسته، اول مقداری که می‌خواهید استفاده کنید را با کمی آب گرم مخلوط وحل کنید تا بتوانید راحت‌تر آن را به ریشه وسر بزنید.

تذکر ۲:تا شش ماهی که از این ویتامین‌ها جهت بر طرف کردن آسیب دیدگی وتقویت مو استفاده می‌کنید بهتر است هیچ عمل شیمیایی روی مو‌ها انجام ندهید تا نتیجه‌ی مطلو بی که می‌خواهید بگیرید.

برای مو‌های طبیعی که هیچ عمل شیمیایی روی آن‌ها انجام نشده، ولی به وسیله سشوار و اتو آسیب دیده اند ابتدا توصیه می‌شود که اگر از نرم کننده‌ها برای صاف شدن مو قبل از سشوار و اتو کشیدن استفاده می‌کنید، آن‌ها را به هیچ عنوان به ریشه و پوست سر نزنید و حتما از پنج تا شش سانتیمتری ریشه به پایین استفاده کنید، چون زدن نرم کننده‌ها به ریشه باعث ریزش شدید مو‌ها خواهد شد.

فیکساتور‌ها و ژل‌های مو و انواع حالت دهنده‌ها ریزش مو را تشدید می‌کنند پس بهتر است از این مواد و هر نوع ماده‌ی دیگری که پس از مدتی شما را متوجه ریزش بیش از حد موهایتان می‌کند خودداری نمایید و، چون این مواد تاثیرشان را در ریزش مو‌های شما گذاشته اند ممکن است حتی با عدم استفاده از این مواد نیز تا مدتی با ریزش مو همراه باشید که برای تقویت و جلوگیری از ادامه‌ی ریزش مو‌ها چند تقویت کننده‌ی ویژه را به شما تو صیه می‌کنیم:

نخود خام، جو با پوست، گندم، لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی (بطور مثال از هر کدام ۲۰۰ گرم و یا یک کاسه کوچک) با هم مخلوط کرده و آسیاب کنید. وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید و کنار بگذارید و برای هر بار استفاده به اندازه‌ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب، هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها‌ی مو بمالید و سر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی و سپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید و خوب گرم نگه دارید و صبح بشویید.

می‌توانید یک در میان به جای شیر، از زرده‌ی تخم مرغ رسمی استفاده کنید به این‌تر تیب که ابتدا یک یا دو زرده‌ی تخم مرغ را بر روی ریشه‌های مو و پوست سر مالیده وسپس با دست مقداری از این پودر را روی همان قسمت‌ها بریزید. چون مخلوط کردن زرده و این پودر سریع سفت شده و به سختی قابل استفاده خواهد بود بهتر است که حتما جدا گانه و به همین ترتیب عمل کنید تا با پوشاندن سر با کلاه پلاستیکی و پارچه‌ی نخی سر را گرم نگه داشته و پس از شش الی هفت ساعت کاملا جذب شود.

اگر درست کردن این پودر برایتان سخت است می‌توانید از قاووت که سوغات کرمان است و در تمام عطاری‌ها و همه جا یافت می‌شود به جای این پودر و به همان ترتیب تقویت کننده‌های قبلی استفاده نمایید. اگر هم همه‌ی این مواد را تهیه کردید می‌توانید هر ماه از یکی از این تقویت کننده‌ها استفاده کنید که بسیار بهتر ومفید‌تر است.

حتما سه تا چهار هفته‌ای یک بار از این تقویت کننده‌ها استفاده کنید تا ریزش موهایتان پس از شش ماه کاملا برطرف شود.

چون باید حداقل ۶ ساعت روی سر بماند بهتر است از این تقویت کننده‌ها شب تا صبح و در آرامش کامل استفاده کنید.

پس از آبکشی مو‌ها و پاک شدن سر از این مواد می‌توانید از شامپو‌های تقویتی بسته به نوع مویتان استفاده نمایید.

چون این تقویت کننده‌ها از دیر باز مورد استفاده‌ی بسیاری از خانواده‌ها قرار می‌گرفته و تاثیر مطلوبی هم داشته به مادرانی که در دوران شیر دهی با ریزش مو همراه هستند نیز توصیه می‌شود که بطور مداوم ۳ تا ۴ هفته‌ای یک بار و به مدت شش الی هفت ماه از این تقویت کننده‌ها استفاده نمایند.   منبع: سیمرغ لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت پوست و مو جدیدترین عکس های سلبریتی ها تقویت کننده ها ویتامین ها مواد شیمیایی استفاده کنید ی استفاده ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901480

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • فیلم| ریزش مرگبار اتوبان در چین
  • ببینید | تصاویری از ریزش وحشتناک و مرگبار بزرگراهی در چین
  • ریزش مرگبار اتوبان در چین + فیلم
  • تصاویر محل ریزش مرگبار اتوبان در چین | ۱۹ نفر جان باختند + ویدئو
  • ریزش مرگبار اتوبان در چین
  • ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • تقویت کننده موی مردانه
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد