Web Analytics Made Easy - Statcounter

 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و از گزینه‌های احتمالی حاضر در دولت آینده «جو بایدن» با انتشار یادداشتی طولانی  در «فارِن‌افرز» با عنوان «بازاندیشی امنیت ملی»، مخاطرات پیش‌روی امنیت ملی آمریکا و چگونگی مواجه با آن‌ها را بررسی کرده است.

کلینتون در این یادداشت می‌نویسد: امسال سالِ اعتراض‌ها و شیوع کرونا بود و مردم آمریکا همچنان به پرسش‌های همیشگی درباره عدالت نژادی، نابرابری اقتصادی، توزیع نامتوازن کمک‌های بهداشتی می‌پردازند، اما وضعیت و بحران کنونی، پرسش‌ها درباره اولویت‌های امنیت ملی آمریکا را هم پیش روی ما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به شکل خطرناکی برای مقابله با طیفی از تهدیدهای جدید آمادگی ندارد؛ از بیماری‌های همه‌گیر احتمالی و تشدید بحران اقلیمی تا تهدیدهای چندوجهی چین و روسیه.

به‌روزکردن توانمندی‌های دفاعی، تحکیم پایه‌ها و مبانی قدرت ملی از طریق حمایت از نوآوری‌های بومی و تقویت صنایع راهبردی و زنجیره‌های تامین (کالا)، راهکارهای اصلی کلینتون برای مقابله با تهدیدهای امنیت ملی آمریکاست.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ و با ادعای اینکه توانایی دولت اوباما در ائتلاف‌سازی علیه ایران و تحریم‌های بین‌المللی، تهران را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره کرده نوشته است: ترامپ خیلی راحت توافق برجام را برهم زد و همان‌گونه که انتظار داشتیم اکنون سانتریفیوژهای ایرانی می‌چرخند؛ رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از هم پاشیده و تهران در حال تقویت روابط خود با پکن است.

کد خبر 565081

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت